کد خبر: ۵۲۷۱۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» ضمن استقبال از حضور کارشناسان خبره OIE در ایران، اعلام کرد که از فردای روز گزارش ارزیابی این تیم کارشناسی، به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدام خواهد شد ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن استقبال از حضور کارشناسان خبره سازمان بهداشت جهانی دام (OIE ) در ایران، اعلام کرد که از فردای روز گزارش ارزیابی این تیم کارشناسی، به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدام خواهد شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» رئیس این سازمان عصر امروز شنبه در آیین افتتاح فرایند ارزیابی تیم کارشناسان خبره سازمان جهانی بهداشت دام که در سالن اجتماعات این سازمان و با حضور «دکتر علی صفر ماکنعلی» معاون بهداشتی و پیشگیری، «دکتر قاسم رضاییان زاده» معاون تشخیص و درمان و «دکتر بهمن عابدی کیاسری» مدیرکل دفتر سازمان‌های تخصصی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان دامپزشکی برگزار شد، ضمن گفتن خیرِمقدم و آرزوی تجربه ای خوشایند به میهمانان ایران از حضور در مدت دو هفته ماموریت پیش‌بینی شده آنها در کشورمان، اظهار کرد: از آنجا که ایران بصورت مستقیم و غیرمستقیم 10 هزار کیلومتر مرز آبی، زمینی و هوایی با 14 کشور منطقه آسیایی، آفریقایی و اروپایی دارد، لذا اهمیت تقویت خدمات دامپزشکی این کشور به بهره برداران حوزه دام، طیور و آبزیان اهمیت دوچندانی دارد و بر کسی پوشیده نیست.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در همین راستا با همکاری و مساعدت تمام دستگاه های دولتی و غیر دولتی، در حال حاضر همه جمعیت دامی ایران چه صنعتی و چه عشایری، امکان دریافت خدمات دولتی و خصوصی پیشگیرانه و درمانی را دارند.

وی با بیان اینکه همکاران سازمان دامپزشکی کشور نزدیک به 40 هزار نفر در مقاطع کاردانی تا  PhD هستند و در 400 هزار مرکز از مزرعه تا سفره در حال خدمت هستند، اطمینان خاطر داد پس از اعلام گزارش ارزیابی تیم اعزامی از سازمان جهانی بهداشت دام، از فردای همان روز مشخص شدن نتایج، با زمان بندی مشخص نسبت به رفع نقاط ضعف و تکمیل نقاط قوت اقدامات لازم اعمال خواهد شد.

 «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» معاون پیشگیری و بهداشتی سازمان دامپزشکی کشورمان نیز پس از اظهارات ریاست این سازمان، به تشریح طیف گسترده ای از اقدامات فنی پیشگیرانه و بهداشتی که پس از ارزیابی پیشین سازمان جهانی بهداشت دام به ویژه طی 2 سال اخیر به آن پرداخته شده اشاره کرد که شاخص‌ترین آن اجرای برنامه های ملی در 5 کامپوننت (جزء) بوده است که موارد اپیدمیوسرویلانس، معیارهای‌کنترلی، برنامه تشخیص، اطلاع‌رسانی و آموزش و در نهایت نظارت و مراقبت را شامل می‌شود.

این مقام ارشد در سازمان دامپزشکی کشورمان در بخشی از اظهارات تفصیلی و فنی خود با بیان اینکه به طور نمونه در همین راستا در زمینه 41 هزار نفر عشایری و روستایی در زمینه‌های مختلف حوزه مراقبت و بهداشتی آموزش دیده اند و فقط برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به 16 هزار نفر از جمعیتی که به نوعی در این زمینه فعالیت دارند، افزود: در سایر زمینه‌ها از جمله بیماری‌های تب برفکی، بروسلوز، نیوکاسل و سالمونلا و ... نیز برنامه های ملی برای نخستین بار در دستور کار قرار گرفته که با وجود برخی موانع اعتباربخشی متاثر از تحریم‌ها، چشم‌انداز نویدبخشی را جهت پیشگیری از بروز هرگونه بحران ایجاد کرده است.

لازم به ذکر است در آغاز نشست افتتاحیه، «دکتر بهمن عابدی کیاسری» مدیرکل دفتر سازمان‌های تخصصی، روابط عمومی و امور بین الملل به تیم کارشناسی سازمان جهانی بهداشت دام خیرمقدم صمیمانه گفت و به ذکر کلیاتی از شرایط تدارک دیده شده این دفتر برای انجام ماموریت مستقل این کارشناسان و استفاده از این موقعیت ارزنده برای رفع کاستی‌های موجود و استفاده از دستاوردهای ناشی از انجام بسیاری از توصیه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های مراجع معتبر علمی از جمله سازمان جهانی بهداشت دام در سراسر ایران اشاره کرد.

یادآوری می شود کارشناسان خبره سازمان بهداشت جهانی دام  (OIE) برای ارزیابی و آنالیز خدمات دامپزشکی ایران  (PVS) به ایران آمده اند تا طی 2 هفته حضور در کشورمان، ساختار، تشکیلات، نیروی انسانی، منابع مالی و فرایندها، دستورالعمل ها و استانداردهای این حوزه اعم از بخش دولتی و غیردولتی را مورد ارزیابی قرار دهند.

دکتر صلاح حَمامی (رئیس)، خانم دکتر داگمار مونیکا هیم (عضو تیم PVS )، دکتر جیان‌کارلو فِراری (کارشناس فنی) و خانم دکتر ناتالی بلاچ (عضو فنی) اعضای تیم کارشناسان خبره اعزامی از  OIE را تشکیل داده اند .

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
دکتر
|
United States of America
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
2
2
کاش بیان شبکه ما ، خودم کلی پته شبکه میریزم بیرون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
یکم بیشتر به‌خودت زحمت بده کارت رو درست انجام بده که نخای پته اداره خودت رو بریری رو آب
بعد میخای با چه زبونی باشون صخبت کنی
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
0
همه هم می ایستند شما را نگاه می کنند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
1
آخه این کارشناسان از تمام مشکلات و موانع کار آگاهی ندارند خودمان بایست بر اساس ساختارهامون،نسبت به حل مشکلات و رفع موانع اقدام کنیم بنظرم بایست بیشتر از نظر علمی خودمون رو در زمینه واکسیناسیون و تولید آن در داخل کشور بروز کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
3
نه اینکه طی سالیان گذشته ......... تمام پیشنهادات و توصیه های مجامع بین المللی از فرداهای اتمام جلسات به مرحله اجرا گذاشته شده است. !!!!
رئیس شهرستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
1
1- توی شهرستانی که تمام تصمیمات بر اساس نظر بخشداران و ائمه جمعه اتخاذ می شه چجوری میخای از فرداش نسبت به رفع نواقص اقدام کنید؟2- آیا تا کنون تمامی نواقصی که به آن اشراف داشتین رفع کردین که حالا مونده نظر این تیم کارشناسی؟
نظر شما
ادامه