کد خبر: ۵۲۸۶۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

حکیم مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران با اعلام شهریه رشته پزشکی و پردیس های خودگردان در این دانشگاه، گفت: امسال شهریه خودگردانها به میزان ۲۰ درصد کمتر از شهریه پردیسهای بین الملل تعیین شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر سیدعلی ابطحی» با بیان اینکه میزان پذیرش دانشجو برای پردیس های خودگردان، ۱۰ تا ۲۰ درصد ظرفیت کل دانشجویان ورودی هر سال است، اظهار داشت: امسال حدود ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی پذیرفته شده در رشته های مختلف علوم پزشکی داریم. البته همه رشته های علوم پزشکی ظرفیت خودگردان ندارند و رشته های پزشکی،  علوم دارویی و دندانپزشکی پردیس دارند که در مقابل ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو عددی نیست، چرا که بیشترین ظرفیت ما مربوط به رشته های ژنتیک و علوم و فناوری نوین است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران شهریه رشته پزشکی را برای دانشجویان عادی، رقمی حدود ۱۱ تا ۱۲ میلیون و برای دانشجویان خود گردان؛ بین ۲۲ تا ۲۴ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: واقعیت این است که شهریه دریافتی، با هزینه های تمام شده، فاصله زیادی دارد و حقیقتا ما باید از محل های دیگر، هزینه های بخش پزشکی را تامین کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه این افراد بعد از ثبت نام دانشجویان عادی، در پردیس‌ها ثبت نام می شوند، خاطرنشان کرد: امسال حسب دستور دکتر ولایتی، رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و به‌منظور رعایت حال خانواده ها، نیز مثل سنوات گذشته، شهریه خودگردان ها را به میزان ۲۰ درصد، کمتر از شهریه پردیس های بین الملل تعیین کرده است.

ابطحی حفظ ظرفیت مصوب شده را در تمامی مراحل از جمله موارد اولویت دار دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی برشمرد و ادامه داد: هدف اصلی ما، کیفی بودن سطح آموزش است. در یک دوره ای، ۲۸ هزار دانشجوی پزشکی در کشور داشتیم که اکنون این عدد، به ۹ هزار نفر کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران بیان کرد: این اتفاق درحالی رخ داد که دانشجوی متقاضی برای ورود وجود داشت، ولی ما برای حفظ کیفیت و به منظور رعایت اصول آموزش پزشکی، از پذیرش غیر متعارف خودداری کردیم. تلاش ما این است که سقف ظرفیت ها را حفظ کنیم و از ظرفیت تعیین شده فراتر نرویم.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
1
2
حرف شون کاملا دروغ هست در مورد حفظ ظرفیت ها .امسال من تو رشته پرستاری ازاد قبول شدم که کلاس ۲۵ نفر بود . ولی توی تمکیل ظرفیت کلاس و ۶۰ نفر کردن ایا این واقعا انصافه حتی تو کلاس حرف های استاد و نمیشه شنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
کلاس دامپزشکی ما چندسال پیش ۷۰ نفر بود ! دانشگاه دولتی شیراز !
ول معطل
|
Finland
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
0
3
همش بی درایتی مسئولین هستش که باعث فرار جوانان ما میشن و پولی که بایددروطن خرج بشه از کشور مجبورن خارج کنن ودرجیب بیگانگان واریز کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
0
0
.............. پردیس چه صیغه ایه
بی نشان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
0
چرا ناراحت میشین از اینکه جوانان بیشتری میتوانند مدرک بگیرن و سطح جامعه با سواد تر میشن ۔نگران نباشید اگر دانش جویی بی سواد باشد در اینده جای شما را اشغال نخواهد کرد بی کار میشود۔۔۔
نظر شما
ادامه