کد خبر: ۵۲۸۷

حکیم مهر - مسئول بخش بهداشت و مبارزه با بیماریهای آبزیان اداره کل دامپزشکی استان تهران در مجله علمی رادیو تهران صبح شنبه 21 اسفند ماه سالجاری در گفتگوی زنده تلفنی به بیان توصیه های بهداشتی درباره نگهداری از ماهیان قرمز پرداخت.

دکتر صدرایی فر در این گفتگو با اشاره به قدمت نگهداری از ماهی قرمز ، مضرات نگهداری از این موجودات را منوط به عدم رعایت مسائل بهداشتی دانست و تأکید کرد که نگهداری ماهی قرمز به خودی خود جای نگرانی ندارد.

وی با توصیه به مردم برای پرهیز از خرید ماهیان قرمز از دستفروشان گفت : اداره کل دامپزشکی استان تهران در سطح این استان و سازمان دامپزشکی کشور اقدام به ساماندهی عرضه ماهی قرمز کرده اند و مردم بهتر است از مراکز مجاز و آکواریوم‏فروشی و مراکز عرضه ماهی معتبر که شغل آنان عرضه ماهی است خرید کنند.

دکتر صدرایی فر همچنین در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره عرضه لاک پشت در کنار ماهی قرمز گفت : مطابق دستورالعمل سازمان دامپزشکی عرضه سمندر، لاک پشت گوش قرمز و حلزون سیبی ممنوع است و مردم باید از خرید آن خودداری نمایند و مأمورین سازمان دامپزشکی در صورت مشاهده عرضه این گونه ها اقدام به جمع آوری آنان خواهند نمود.

 

 

نظر شما
ادامه