کد خبر: ۵۲۸۷۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: در حال حاضر در شرایط جنگی هستیم و ضرورت دارد به این مقوله توجه ویژه شود ...
 

حکیم مهر: جلسه شورای اداری اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با رئیس سازمان دامپزشکی کشور، مدیرکل دامپزشکی استان، رئیس و چند تن از مسئولین سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، صبح امروز جلسه شورای اداری با حضور «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر امید حاج محمدی» مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه، «مهندس نوربخش حاتمی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، «مهندس خانی» معاون بهبود تولیدات دامی، «مهندس محمدی» مدیرکل امور عشایری استان، «دکتر محمدزاده» رئیس شورای نظام دامپزشکی استان و معاونین و روسای ادارات ستادی و شهرستان در سالن جلسات دامپزشکی کرمانشاه برگزار شد.

در این جلسه «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور به موانع تولید اشاره نمود و اضافه کرد: در حال حاضر در شرایط جنگی هستیم و ضرورت دارد به این مقوله توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: تاکید وزیر محترم کشاورزی نیز این است که با وجود تفکر بسته مدیریتی و کارشناسی در وزارت جهاد کشاورزی نمی توان تصور این را داشت که در کنار رزمندگان در این شرایط، دفاع و ایستادگی می کنیم، لذا ضرورت دارد مدیریت و تفکر بسیجی و جهادی داشته باشیم.

رفیعی پور ادامه داد: بایستی با مراجعه به وجدان خود این پرسش را مطرح کنیم که آیا عملکرد ما برای برون رفت از مشکلات صحیح بوده است؟

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: در راستای موفقیت سازمان دامپزشکی و عبور از مشکلات پیش رو و نیز در جهت سهل و آسان نمودن حوزه تولید و تحقق شعار رونق تولید، دو مقوله در دستور کار سازمان قرار دارد:

1) تغییر، اصلاح و ارتقاء دستورالعمل ها به نفع تولید

2) افزایش همکاری های بین بخشی

رفیعی پور تاکید کرد: به خاطر همین همکاری های بین بخشی است که موفق به مدیریت بحران ها شدیم و در شرایط تحریم از نظر واکسن و ریزمغذی ها مشکلی نداریم، لذا اهمیت دارد همکاری های بین بخشی مورد توجه ویژه باشد.

در ادامه جلسه، «دکتر امید حاج محمدی» مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ضمن خیرمقدم به رئیس سازمان دامپزشکی کشور، به ارائه آمار و تشریح عملکرد شش ماهه اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه پرداخت.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 2 هزار و 500 روستا داریم که معیشت بیش از 500 هزار نفر آنان به پرورش دام، طیور و آبزیان بسته است، ادامه داد: معتقدیم در کنار صنعت که می تواند به اشتغال استان کمک کند، دامپروری هم می تواند در کارآفرینی نقش موثری داشته باشد .

این مسؤول با بیان اینکه دارای مرز مشترک با استان های همسایه هستیم، خاطرنشان کرد: این امر وظایف خدمات رسانی ما را مضاعف می‌کند؛ همچنین در عین حال که در کرمانشاه، سینه ستبر کشور هستیم، اما در معرض خطرات بیماری های دام نیز قرار دادیم که این مسؤولیت ما را دوچندان می‌کند .

حاج محمدی از میزان تولیدات سالانه انواع محصولات دام و طیور و آبزی پروری با رقم بیش از 436 هزار و 904 تن خبر داد و افزود: قریب 59 باب داروخانه دامپزشکی، 60 مرکز درمانی و مایه کوبی، یک مرکز مایه کوبی مستقل، سه آزمایشگاه دامپزشکی در بخش خصوصی و یک مورد آزمایشگاه در بخش دولتی داریم؛ همچنین دارای 11 مرکز پخش دارویی و واکسن استانی هستیم .

این مسؤول گفت: بیش از 80 درصد گوشتی که به شهروندان ارایه می شود، از فیلتر نظارت بهداشتی عبور می‌کند؛ همچنین 12 کشتارگاه داریم که خدمات مناسبی را ارائه می‌کنند .

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه یادآور شد: خوشبختانه سال جاری رتبه یک در تولید ماهیان گرمابی در بین استان های غیر ساحلی و رتبه چهارم در تولید ماهیان سردابی در بین استان های غیر ساحلی را کسب کرده‌ایم .

وی به میزان جمعیت دامی استان اشاره و عنوان کرد: تراکم دام در منطقه بسیار است؛ در حوزه مبارزه با انواع بیماری های دامی هم و پیشگیری از بیماری واگیر دامی، مشترک بین انسان و دام خدمات قابل توجهی انجام شده؛ همچنان که در 6 ماهه اول بیش از 6 میلیون نوبت سر واکسیناسیون انجام داده‌ایم .

حاج محمدی در این جلسه تصریح کرد: در راستای افزایش اعتبارات تملک دارایی  پیگیری هایی صورت گرفته که طی کار شبانه روزی و همت جهادی موفق شدیم نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به 94 درصد رشد داشته باشیم .

وی یادآور شد: این در حالی است که طی پنج سال اخیر این میزان اعتبار در مجموع پنج سال نزدیک به 34 درصد رشد داشت، اما برای افزایش اعتبار تملک دارایی مصوباتی صورت گرفته و در حال جذب آن در سال جاری هستیم که با این حساب 94 درصد رشد چشمگیری خواهیم داشت .

حاج محمدی با اشاره به اینکه افزایش اعتبار تملک دارایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از منبع سازمان مدیریت برنامه و بودجه تامین خواهد شد، افزود: این مهم با پیگیری مدیرکل اداره دامپزشکی و روسای ادارات شهرستان از طریق جلسات متعدد با سازمان برنامه و بودجه و همچنین طی ملاقات های گسترده روسای ادارات دامپزشکی شهرستان های کرمانشاه با فرمانداری ها تحقق یافته است .

مدیرکل دامپزشکی به نوسازی ناوگان خودرویی و ساختمان های اداری و کاهش سن فرسودگی ابنیه و ساختمان ها اشاره کرد و افزود: به طور متوسط 9 سال و 9 ماه از سن ساختمان ها، همچنین با خروج 12 خودروی فرسوده و جایگزینی 9 خودروی صفر، کیلومتر ناوگان خودرویی ما که شامل 55 دستگاه خودرو است به طور متوسط یکسال و 2 ماه نوسازی شده است.

در ادامه، «میرزائی» مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان ضمن تسلیت اربعین حسینی با اشاره به اینکه غذای طیب و طاهر دارای ویژگی خاصی است که در برخی از آیات قرآن از جمله آیه 172 از سوره بقره به آن اشاره شده است، افزود: دامپزشکی با نظارت بر ذبح حلال و بهداشتی در این خصوص ایفای نقش می کند و نقش آن در حلیت و سلامت غذای مورد مصرف مردم بسیار برجسته است.

«مهندس نوربخش حاتمی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در این جلسه ضمن تشریح سیمای کشاورزی کرمانشاه بر تقویت قرنطینه دام ها جهت صادرات و واردات دام، رفع محدودیت های صدور مجوزها، تسهیل امور در نظام دامپزشکی، انجام بیمه دام سبک همزمان با هویت گذاری و کاهش بروکراسی اداری جهت تامین رضایت ارباب رجوع تاکید نمود.

وی در ادامه بر نقش دامپزشکی در تامین سلامت جامعه تاکید نمود و افزود» می بایست این نقش همواره مورد توجه مسئولین امر قرار گیرد و تقویت شود.

در پایان این جلسه دکتر رفیعی پور به پرسش ها و نقطه نظرات مطرح شده از سوی همکاران اداره کل دامپزشکی پاسخ گفت.

 
 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
4
4
ب نفع تولید؟؟؟ عجیبه که قیمت گذاری به دامپزشکی هیچ مربوط نیست اما بدون فاکتور ۸۵۵۰ تومنی مجوز فروش مرغ نمیده و تولیدکننده کلی ضرر می بینه با مرغی که باید ۹۲۰۰ بفروشه...
اتفاقا شما به ضرر تولید نباشید به نفع تولید پیشکش خودتون...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
1
7
این دستورالعمل که میفرمایید کی قرار است ابلاغ شود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
به زودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
دستورالعمل مراکز درمانی ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
4
3
.................. مسئولین سازمان بایستی بیشتر دقت کنند که سرمایه نیروی انسانی بالاترین سرمایه سازمان است و امیدوارم این مهم بتدریج کم اهمیت نشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
4
3
خدا بخیر کند همینجوری مرغهای آلوده به سالمونلا توزیع میشه و معدوم نمیکنند وای به روزی که به نفع تولید باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
3
4
به نفع تولید یا به نفع سرمایه دار؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
سرمایه دار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
3
1
در حالی که بالاترین سرمایه ادارات دامپزشکی باید نیروی انسانی باشد،متاسفانه در بعضی استانها هیچ جایگاهی نیروی انسانی ندارد و متاسفانه در حال تضعیف نیروها هستند،ایا به عنوان رییس سازمان از این موضوع اطلاع دارید؟
نظر شما
ادامه