کد خبر: ۵۲۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - در حالی که هزینه هر تایید استانداردی 25 میلیون تومان برآورد شده است، لازم است این سازمان از طرحهای نو حمایت ویژه کند.

کارشناس کشاورزی که موفق به ثبت سه اختراع دامی در کشور شده است، با اعلام این مطلب گفت: لازم است پس از ثبت هر اختراعی، ارگان مربوطه نسبت به استاندارد بودن یا نبودن آن اظهار نظر کند.

شهرام فداییان افزود: طرحهای دامی مربوط به سازمان دامپزشکی کشور و موسسه تحقیقات علوم دامی می شود که لازم است طرحها را مورد تایید قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای استانداردسازی مکملهای غذایی در بخش دام، ارقام سنگینی به محققان پیشنهاد می شود که از عهده بسیاری از افراد خارج است.

فداییان ادامه داد: تولید مکمل گیاهی دارویی شیرافزا برای دامها، تولید مکمل دارویی اشتهاآور برای دام، طیور و آبزیان و تولید تانن از پوست پسته از طرحهایی است که با وجود ثبت شدن در سازمان ثبت اختراعات کشور به دلیل ارقام قیمتی سنگین سازمان دامپزشکی برای استانداردسازی هنوز به بازار مصرف راه پیدا نکرده است.

وی تصریح کرد: این مکملها همگی گیاهی بوده و به دلیل ارگانیک بودن، اثرات سوئی نیز نخواهد داشت.

 مکمل شیرافزا، افزایش 12 درصدی شیر را به همراه دارد

این کارشناس کشاورزی یادآور شد: مکمل شیرافزا از هشت نوع گیاه دارویی تهیه شده است و باعث افزایش تولید شیر در دامهای سنگین بین هشت تا 12 درصد می شود.

فداییان تاکید کرد: مکمل گیاهی اشتهاآور نیز 100 درصد گیاهی بوده و ترکیبی از هفت نوع گیاه دارویی فلات ایران است و می تواند موجب افزایش اشتها در بین دام و طیور و آبزیان شده و کاهش طول دوره پرواربندی را به همراه دارد.

وی اظهار داشت: تانن نیز عصاره گیاهی است که برای اولین بار از پوست پسته استحصال شده و می تواند در صنایع داروسازی، رنگرزی، چرم سازی و حتی صنعت نفت کاربرد داشته باشد.

فداییان همچنین گفت: محصولات خوراکی نیاز به تایید استاندارد از سوی ارگان ذیربط دارد. بنابراین اجازه تولید انبوه تا قبل از آن زمان داده نمی شود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر رسولی
|
-
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
0
0
وی تصریح کرد: این مکملها همگی گیاهی بوده و به دلیل ارگانیک بودن، اثرات سوئی نیز نخواهد داشت. پس نتیجه می توان گرفت که هر فرآورده گیاهی بی ضرر است! و نیازی به آزمایش ندارد! این یک نگاه ساده انگارانه است. تکلیف گیاهان سمی چه می شود مگر آنها ارگانیک نیستند؟ تاثیر سمی و عوارض کوتاه یا دراز مدت آنها بررسی شده که نسبت به نداشتن اثر سوئ تصریح شده است؟
نظر شما
ادامه