کد خبر: ۵۳۰۰

حکیم مهر - امید است طرح تهدیدات بیولوژیک و کشند قرمز که چندیست در کمیسیونهای تخصصی مجلس در حال بررسی است، در سال 1390 اجرایی شود.

رییس موسسه تحقیقات شیلات با اعلام این مطلب گفت: طرحی در قالب تهدیدات بیولوژیک و کشند قرمز تهیه شده است و برای تصویب در کمیته های تخصصی به سر می برد.

دکتر عباسعلی مطلبی افزود: کشند قرمز، شیری، عروس دریایی و مبارزه با شانه دار به 22 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: طرح جامع مبارزه با تهدیدات بیولوژیک به مجلس ارایه شده و جلسات کارشناسی را می گذراند و امیدواریم که سال 1390 این طرح اجرایی شود.

مطلبی ادامه داد: این طرح تکمیل کننده طرحهایی است که سالهای گذشته توسط موسسه تحقیقات شیلات کشور انجام شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کمیته های تخصصی مشغول تصویب این طرح هستند و در دستور کار زیربنایی دولت نیز قرار دارد و امیدواریم دراولین فرصت مورد تصویب قرار گیرد.

اجرای 15 پروژه تحقیقاتی در زمینه مبارزه با کشند قرمز

رییس موسسه تحقیقات شیلات کشور از اجرای طرح جامع مبارزه با کشند قرمز خبر داد و یادآور شد: 15 پروژه تحقیقاتی و کاربردی در این زمینه در حال اجراست، اما طرح جامع مبارزه با تهدیدات بیولوژیک، سری کاملی از دستاوردهای پژوهشی را در بر دارد.

مطلبی تاکید کرد: تحقیقاتی که سالهای گذشته در موسسه تحقیقات شیلات کشور به اجرا درآمده است، می تواند به عنوان پشتوانه و کامل کننده طرح جامع فوق باشد.

وی در پایان اظهار داشت: دانش فنی بسیاری از محصولات فرآوری شده در بخش شیلات آماده واگذاری به بخش خصوصی است. به گونه ای که در حال حاضر 40 نوع محصول فرآوری شده شیلاتی تهیه شده که زمینه تجاری سازی برای 20 نوع آن فراهم شده است.

 

 

نظر شما
ادامه