کد خبر: ۵۳۴۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
سکان هدایتی که به امانت به حضرتعالی سپرده شده متعلق به یک سازمان تخصصی است و ذکر عبارات غیرتخصصی یا دوپهلو و مبهم از سوی سکاندار به کاهش وجهه و ایجاد خدشه در ماهیت علمی و فنی آن سازمان می‎انجامد / اگر محدودیت‎هایی در اعلام بیماری و آمار تلفات مرغداری به دلیل هرگونه صلاحدید وجود دارد بهتر است این محدودیت‌ها توضیح داده و تشریح شود تا اینکه یک مرجع رسمی و تخصصی عبارات عامیانه منتشر نماید!...

حکیم مهر -  مدیرمسئول مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی (حکیم مهر) در نامه به رئیس سازمان دامپزشکی با انتقاد از انتشار عباراتی نظیر "بیماری تنفسی" و "عوارض تنفسی" توسط دکتر دستور ، وی را به پاسداشت بیش از پیش حریم علمی و تخصصی حرفه دامپزشکی فراخواند.

 

متن نامه دکتر محمد لطفی‏زاده خطاب به دکتر سید محسن دستور بدین شرح است :

 

 

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر سید محسن دستور

رئیس محترم سازمان دامپزشکی کشور

سلام علیکم                                          

احتراماْ ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن سال نو و آرزوی موفقیت، سلامتی و شادکامی برای حضرتعالی و کلیه همکاران ارجمند در سازمان دامپزشکی و ادارات کل استان‎ها ، نظر به گفتگوهای اخیر جنابعالی با رسانه‎های مختلف و اعلام دو عبارت (عوارض تنفسی) و (بیماری تنفسی) شیوع یافته در مرغداری‎ها ، یادآور می‎شوم این سکان هدایتی که به امانت به حضرتعالی سپرده شده متعلق به یک سازمان تخصصی است و ذکر عبارات غیرتخصصی یا دوپهلو و مبهم از سوی سکاندار به کاهش وجهه و ایجاد خدشه در ماهیت علمی و فنی آن سازمان می‎انجامد و زمینه را برای حساسیت مضاعف جامعه و حتی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نظیر آنچه اخیراً مشاهده فرموده و از آن اطلاع دارید مهیا می‎سازد. لذا با توجه به بهره‎مندی سازمان دامپزشکی از مرکز تشخیص نسبتاً مجهز و راه‎اندازی آزمایشگاه‎های تخصصی در برخی از ادارات کل استان‎ها ، خواهشمند است در ذکر عبارات فوق‎الذکر تجدیدنظر فرموده و از آنجایی که پاسداشت حرمت امامزاده به متولی آن منسوب است بیش از گذشته پاسدار حریم علمی ، فنی و صنفی حرفه دامپزشکی باشید.

بلاشک تأیید می‎فرمایید که اگر بطور مثال بر فرض محال وزارت بهداشت اعلام کند عده‎ای از هموطنانمان به بیماری تنفسی یا عوارض تنفسی مبتلا شده یا جان خود را بر اثر ابتلا به آن از دست داده‎اند، آنوقت مطالبه عمومی برای اعلام نوع بیماری اعم از باکتریایی یا ویروسی و غیره و سویه و جنس و گونه عامل مسبب بیماری بوجود می‎آید و به نحو بدیهی نگاه عموم جامعه نسبت به صلاحیت علمی مرجع اعلام اینچنینی نیز به شدت تنزل خواهد یافت. حال اگر محدودیت‎هایی در اعلام بیماری و آمار تلفات مرغداری به دلیل هرگونه صلاحدید وجود دارد بهتر است این محدودیت‌ها توضیح داده و تشریح شود تا اینکه یک مرجع رسمی و تخصصی عبارات عامیانه منتشر نماید!

از درگاه خداوند متعال دوام توفیقات حضرتعالی و کلیه همکاران محترم را در سال 1390 خواستارم.

دکتر محمد لطفی‎زاده / مدیرمسئول حکیم مهر

 

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا ترابی
|
-
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۵
0
0
سلام آقای دکتر....خدا خیرت بدهد دکترجان... شاید جناب دکتر دستور به این نامه مودبانه و سراسر منطق توجه بفرمایند....به خدا من سخنان جناب دستور را جلوی مرغدار بی سواد هم می خواندم از خنده روده بر می شد.....!
دكتر شهرام موحدي
|
-
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶
0
0
با سلام و ادب :
ضمن احترام به نظر جنابعالي ، حقير با اين نظر موافق نيستم و به نظر ميرسد در شرايط خاص كليه مسئولان ارشد هر كشور حق دارند بنا به تشخيص خود ، همه حقايق را به مصلحت بيان نكنند يا تا روشن شدن كامل موضوع ، برخي مطالب عنوان نشود و اين در همه جاي دنيا ديده مي شود .
دامپزشک دلسوز
|
-
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶
0
0
دوستان گرامی همه می دانند که مرغداریهای کشور دچار ....... پرندگان شده اند و این قشر دچار ضرر و زیانهای زیادی گردیده اند.ولی متاسفانه همه چیمون به همه چیمون میاد همینه دیگه!
بابا اصل قضیه اینه که دکتر دستور بنده خدا اجازه نداره در مورد مساله ای که شرعا و قانونا متعلق به سازمان دامپزشکی است اظهار نظر کنه،فقط وزیر جهاد و یا بهداشت اجازه دارن صحبت کنند که هر دوشون هم فعلا در دسترس نیستند.متوجه شدین یا بازم بیشتر توضیح بدم.
کارشناس
|
-
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶
0
0
خدایا داد از این دل داد از این دل
نگشتم یک زمان من شاد از این دل

چو فردا داد خواهان داد خواهند
بر آرم من دو صد فریاد از این دل
هانی
|
-
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
0
0
شما که مقام دولتی ندارید جرات ندارید گزارشی از شیوع انفلوانزا در کشور تهیه کنید و حتی در نظر خوانندگان هم کلمه انفلوانزا را نقطه چین کردید. کمی جرات داشته باشید. نترسید از اینکه وجوهی که از ..... می گیرید قطع شود. حقیقت را بگید
دکتر رسولی
|
-
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
0
0
با سلام و آرزوی سال نو برای همه عزیزان، بنظرم اینگونه خطاب کردن رئیس سازمان دامپزشکی در یک نامه سرگشاده مطلوب نیست. بنظر بنده مناسب است این ایرادات و یا پیشنهادات بطور خصوصی و دوستانه مطرح شود چون حیثیت نویسنده و مخاطب نامه لکه دار می شود.
حکیم مهر
|
-
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
0
0
با سلام و احترام / در پاسخ به مخاطب و بیننده ارجمند با نام هانی : علت نقطه چین شدن عبارت مورد اشاره شما ذکر عبارت مرغداریهای کشور بوده که شائبه ابتلاء همه مرغداریها را به ذهن متبادر می نمود. وگرنه لزوماً با آنچه حضرتعالی فرمودید این نقطه چنین نمودن قرابتی ندارد. با تشکر از بازدید و اظهار نظرتان
saadat
|
-
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۴
0
0
سلام به نظر میرسد نام سویه جدید ویروس که مشکلات تنفسی شدیدی ایجاد میکند و همه از بردن نام آن بیم دارند سویه مشاورین ...... باشد
نظر شما
ادامه