کد خبر: ۵۳۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده 270 کشتارگاه دام و 130 کشتارگاه صنعتی طیور در ایام تعطیلات نوروزی به منظور تأمین گوشت و مرغ سالم مصرفی شهروندان گرامی به فعالیت خود ادامه می دهند.
دکتر هادی تبرائی با اعلام خبر فوق افزود: بازرسان بهداشتی گوشت به صورت کشیک در این کشتارگاه ها حضور دارند و پس از بازرسی بهداشتی کلیه لاشه های استحصالی نسبت به ممهور نمودن لاشه ها به مهر بازرسی بهداشتی گوشت اقدام خواهند کرد.
دکتر تبرائی تصریح کرد: مهر دامپزشکی بر روی لاشه دام، نشانه سلامت گوشت است که در هنگام خرید باید به آن توجه داشت.
وی افزود: بسیاری از بیماری های عفونی از راه مصرف فرآورده های دامی غیر بهداشتی منتقل می شوند، بنابر این مواد پروتئینی را باید فقط از مراکز عرضه مجاز و بهداشتی تهیه کرد.
مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی در پایان تاکید کرد: عرضه گوشت و مرغ در خارج از یخچال، غیر بهداشتی و بیماریزا است و از مهمترین عوامل انتخاب و خریداری گوشت قرمز، مرغ، ماهی و سایر فرآورده های دامی، اطمینان از نگهداری آن در شرایط سرد و بهداشتی می باشد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
غضنفر
|
-
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۴
0
0
و صد البته فعالتر از کشتارگاههای مورد اشاره دکتر تبرائی مغازه های مجرم و خلافکار عرضه گوشت و مرغ هستند که در سطح شهر تهران هیچ نظارتی بر اعمال آنها صورت نمیگیره . . . کجائی روابط عمومی تخصصی ؟
نظر شما
ادامه