کد خبر: ۵۴۳۳

حکیم مهر - ماموران اداره حفاظت محیط زیست رودسر در اجرای وظایف قانونی خود در رابطه با جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز بیش از 70 تله مخصوص زنده گیری کبک به همراه سه قبضه سلاح شکاری و بادی در منطقه شکار ممنوع اشکورات را کشف و ضبط کردند.

منطقه شکار ممنوع اشکورات رودسر با وسعت بیش از 40 هزار هکتار به دلیل شرایط خاص توپوگرافی، شرایط زیستگاهی با ارزشی را جهت زندگی انواع حیوانات وحشی از جمله کل و بز، پلنگ،‌ خرس قهوه‌ای، شغال، گرگ، روباه، کبک دری و معمولی، قرقاول، شوکا و انواع پرندگان شکاری و غیره بوجود آورده است.

بر اساس قوانین موجود هرگونه تیراندازی در این منطقه ممنوع می‌باشد و بر اساس ماده 2 آیین نامه اجرایی قانون شکار و صید و زنده گیری به هر طریقی از مصادیق بارز شکار می‌باشد و با مرتکبین این تخلف برابر مقررات برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

گفتنی است به استناد ماده 11 قانون شکار و صید مصوب خرداد 1346 هر کس مبادرت به شکار در مناطق ممنوعه کند به جزای نقدی از یک میلیون و 500 هزار ریال تا 3 میلیون ریال یا حبس از 91 روز تا 6 ماه محکوم می‌گردد. ضمن اینکه ضرر و زیان ناشی از شکار هر قطعه کبک 240 هزار ریال مشخص شده است.

 

 

نظر شما
ادامه