کد خبر: ۵۴۴۱۴

رییس صندوق رفاه دانشجویان رسیدگی به ادعای روز گذشته یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر وجود مار در یکی از خوابگاه‌های دخترانه و فروش گوشت سهمیه یک دانشگاه را مشروط به ارائه مدارک و مستندات دانست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «ناصر مطیعی» روز سه شنبه درباره این ادعای نماینده سبزوار که یک و نیم تن از گوشت سهمیه یک خوابگاه دخترانه فروخته شده و همچنین پیدا شدن مار در خوابگاه دخترانه یک دانشگاه، اظهار داشت: نماینده ای که روز گذشته این مباحث را در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح کرد باید بر اساس مستندات این موضوع را به صندوق رفاه دانشجویان برای پیگیری اعلام کند.

وی افزود: صندوق رفاه دانشجویان در بخشنامه ای به همه دانشگاه های کشور فروش گوشت سهمیه دانشجویان را در بازار آزاد ممنوع کرده است؛ اگر این میزان از گوشت سهمیه در بازار آزاد به فروش رفته باشد و ادعای آنان ثابت نشود، جنبه مجرمانه و کیفری دارد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان تاکید کرد: در صورت بررسی این مسأله باید دید گوشت فروخته شده چه نوع گوشتی بوده و آیا آن دانشگاه گوشت را سهمیه ای دریافت کرده و چه میزان از آن را در رستوران به مصرف رسانده است.
مطیعی افزود: اگر آشپزخانه ای در دانشگاه ۲ تن گوشت دریافت کرده است آیا آمار غذایی که با این گوشت طبخ می کند با میزان گوشت به فروش رفته مطابقت دارد.

وی این موارد را نیازمند بررسی مستندات میدانی دانست و گفت: در صورت دریافت مدارک و مستندات مورد نیاز، کارشناسان صندوق رفاه به آن دانشگاه سرکشی می کنند.

این مقام مسوول در صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: صندوق مکلف است سهمیه گوشت را به قیمت ارزان تر در اختیار بخش تغذیه دانشگاه قرار دهد اما نظارت بر اینکه گوشت به مصرف دانشجو برسد و سر از بازار آزاد در نیاورد، وظیفه دانشگاه است.

مطیعی تصریح کرد: اگر دانشگاهی تخلف داشته و مقام مافوق نظارت کافی نکرده است، دستگاه های نظارتی حتما ًبا این مسأله برخورد می کنند و صندوق رفاه دانشجویان هم حساسیت های خودش را اعمال می کند.

مشاور وزیر علوم همچنین درباره وجود مار در یک خوابگاه دخترانه اظهار داشت: خوابگاه دانشجویی اگر در جایی باشد که چنین حیواناتی به آن نفوذ کند، وظیفه دانشگاه است که آن خوابگاه را حفاظت و صیانت فیزیکی کند.

وی ادامه داد: وظیفه صندوق رفاه دانشجویان کمک به تعمیر و تجهیز خوابگاه ها است اما گاهی اوقات این موارد در خوابگاه های خودگردان مشاهده می شود و نه دانشگاه های دولتی، به عنوان مثال گزارش هایی از این قبیل به این صندوق رسید که بعد از بررسی مشخص شد خوابگاه در اختیار دانشگاه دولتی نبوده است.

مشاور وزیر علوم افزود: اگر در خوابگاه دخترانه مار پیدا شده باشد، گزارش حراست، انتظامات و معاون دانشجویی نیاز است و بر اساس گفته های یک شخص نمی توان استناد کرد.

مطیعی به این نکته نیز اشاره کرد که شاید فردی جهت ایجاد حاشیه برای مجموعه وزارت علوم ماری به داخل خوابگاه دانشگاه برده باشد چرا که فصل خواب زمستانی مار است و مارها در فصل های بهار و تابستان به جایی نفوذ می کنند.

مطیعی تاکید کرد: این امکان وجود دارد آن خوابگاه در نزدیکی بیشه زاری باشد که امکان نفوذ مار به راحتی وجود دارد، بنابراین دانشگاه باید در این زمینه ورود می کرد.

«‌منصور غلامی» در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی برای پاسخگویی به سوال ۲ نماینده مجلس حاضر شد.

«حسین مقصودی» در سوال خود از وزیر علوم به فروش یک و نیم تن گوشت سهمیه ای دانشگاه دختران و پیدا شدن مار در یک خوابگاه دخترانه اشاره کرد.

 
نظر شما
ادامه