کد خبر: ۵۴۴۹

حکیم مهر - چندی پیش، بر اثر یک سانحه در یک کشتی در نزدیکی جزیره نایتینگل در آب‌های اقیانوس اطلس جنوبی، در حدود 1500 تن نفت در آب ریخته شد. یک هفته بعد، روی بدن پنگوئن‌های این منطقه لکه‌های نفتی دیده شد و حتی بعضی از آن‌ها کاملا سیاه شده بودند.

به گزارش نشنال‌جئوگرافی،‌ این جزیره، که منطقه انگلیسی تریستان دا کنها است، خانه 200هزار قطعه پنگوئن راک‌هاپر شمالی،‌ یعنی نیمی از کل جمعیت این پنگوئن‌ها در سراسر زمین است. سازمان جهانی حفاظت از طبیعت، این پرنده را در طبقه در معرض خطر انقراض قرار داده است،‌ زیرا چند دهه است  که تعداد آن‌ها به سرعت رو به کاهش رفته است.


نفت برای پنگوئن‌ها بسیار سمی است و می‌تواند باعث مرگ آن‌ها شود. خوشبختانه گروهی از محیط‌دوستان موفق شده‌اند تعدادی از پنگوئن‌های آلوده را جمع‌آوری کنند. آن‌ها می‌خواهند نفت را از روی بدن این پنگوئن‌ها بشویند.

البته تنها پنگوئن‌ها از آلودگی نفتی آسیب نمی‌بینند و حتی اکوسیستم این منطقه در خطر است، اما به دلیل تعداد کم پنگوئن‌های راک‌هاپر،‌ محیط‌دوستان اولویت را به آن‌ها داده‌اند.

همچنین در همان حادثه، 65هزار تن دانه سویا هم به آب‌های اقیانوس ریخت که هنوز تاثیر آن بر محیط دریایی حساس این منطقه مشخص نیست.

 

نظر شما
ادامه