کد خبر: ۵۴۵۸۴

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ادامه سفر به استان کرمان با حضور در مرکز تکثیر و پرورش، نگهداری حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، فاز دوم پروژه مرکز ملی پرورش حیوانات آزمایشگاهی، «اتاق تمییز» به وسعت ۱۸۰ متر مربع و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال را افتتاح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، در این مرحله پرورش جوندگانی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند، با تمرکز بر موش های SCID که سیستم ایمنی هومورال وسلولار آنها از کار افتاده است، با شرایط استاندارد بین المللی مربوطه شروع به فعالیت کرده است.

با تکثیر و پرورش این نژاد که سخت ترین شرایط پرورش مربوطه را داراست، امکان تولید، تکثیر و مطالعه سایر جوندگان دچار نقص ایمنی مثل موش های NSG،Nude و SPF نیز فراهم می شود.

دو سال پیش فاز نخست این مرکز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در دانشگاه شهید باهنر کرمان به بهره‌برداری رسید.

این مرکز صرفاً تحقیقاتی نیست، بلکه در حوزه عرضه محصولات دانش‌بنیان نیز فعالیت می‌کند. از جمله اهداف راه‌اندازی این مرکز می‌توان به تکثیر و پرورش جوندگان آزمایشگاهی خالص و شناسنامه‌دار، تکثیر و پرورش حیوانات آزمایشگاهی نژاد خالص با اندازه متوسط، پرورش، تکثیر ونگهداری نژادهای خالص اسب و ایجاد بانک اسپرمی و انجام تلقیح مصنوعی اشاره کرد.

شایان ذکر است که کلنگ احداث این مرکز در سال ۹۶ به زمین زده شد و برای احداث آن بیش از  ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ادامه سفر خود به کرمان از کارخانه خانه سازی کرمان متعلق به اداره کل راه و شهرسازی بازدید کرد. این مجموعه دارای مساحت به وسعت ۵۰ هکتار بوده که در آن خانه های زیادی ساخته و رها شده است.

افتتاح «مرکز نوآوری وشتابدهی تگ» در شهر کرمان برنامه دیگر این سفر است. در این مرکز نوآوری با فضایی حدود یک هزار و ۸۰۰ متر مربع فعالیت کسب و کارهای نو پا شتاب می‌گیرد. این مرکز علاوه بر نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان به فضای کار اشتراکی برای استقرار ۵۰ تیم، فضای کار اختصاصی برای ۱۰ تیم مجهز است.

همچنین شتابدهنده‌های تخصصی در ۵ حوزه صنایع دستی، گردشگری، کشاورزی، سلامت و صنعت و معدن برای استقرار تیم‌های خود فضا خواهند داشت. رویدادها و کارگاه‌های آموزشی نیز در این مرکز برگزار می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با هدف توسعه زیست‌بوم کسب و کارهای نوآور و دانش‌بنیان از از محل احداث کارخانه نوآوری کرمان بازدید می‌کند.

 
نظر شما
ادامه