کد خبر: ۵۵۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به کاهش 50 درصدی ابتلا به تب مالت و کاهش 40 درصدی ابتلا به سل در پنج سال گذشته گفت:روند ابتلای به بیماری های مشترک میان انسان و دام به شکل قابل توجهی در ایران کاهش یافته است.
دکتر سید محسن دستور در آیین تودیع و معارفه مدیر کل دامپزشکی استان کردستان افزود:وظیفه اصلی برای کنترل و مقابله با این نوع بیماری ها نیز بر عهده این سازمان است و انتظار می رود که روند کاهشی ابتلا به این بیماریها همچنان در کشور ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به این که در حال حاضر 200 کشتارگاه صنعتی طیور و 50 کشتارگاه صنعتی دام در سطح کشور فعالیت می کنند گفت:با توجه به این که در بعضی از مناطق بیش از نیاز کشتارگاه احداث شده است از تمام ظرفیت این کشتارگاهها استفاده نمی شود.
وی افزود:با وجود مرزی بودن استان کردستان میزان آلودگی های دامی در این استان نسبت به دیگر نقاط کشور بسیار کمتر بوده است.
وی این موفقیت را به دلیل مدیریت و همکاری بین بخشی خوب دامپزشکی، سازمان جهاد کشاورزی و استانداری کردستان دانست.
رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به توان بالقوه کردستان در صنعت دامپروری گفت: زمینه سرمایه گذاری و رشد بیشتر صنعت دامپروری در این استان فراهم است.
رییس دامپزشکی کل کشور در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با افزایش قیمت تخم مرغ، علت این افزایش را ظهور عوارض تنفسی در طیور به دلیل تغییرات آب و هوایی بیان کرد و گفت:این مشکل در استان های مختلف به ویژه قم رخ داده بود و در حال حاضر با اقداماتی که از طریق دامپزشکی صورت گرفته تا حدود زیادی رفع شده است.
این در حالی است که ماهنامه دام، کشت و صنعت اخیراً در شماره 133 خود به صراحت از بیماری‎ای نام برده که دکتر دستور شیوع آنرا انکار می‎کند.

این ماهنامه همچنین از معدوم شدن دو واحد عظیم مرغداری در قزوین با ظرفیت یک میلیون و 200 هزار قطعه خبر داده و حداقل خسارت مادی ناشی از آن را 80 میلیارد تومان برآورد نموده است.

گفتنی است در هفته جاری معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی در خصوص بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خواهد پرداخت.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک منتقد مدیریت مدیران سازمان دامپزشکی کشور
|
-
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
0
جناب آقای دکتر دستور لطف کنید به آگاهی مردم و مخاطبان خود توهین نکنید ، لطف کنید براحتی انکار نکنید لطف کنید اظهار نظر شبه بر انگیز نکنید ، .............................................تعداد .... درصد از مرغداریهای تخم گذار کشور بدلیل آنفلوانزای فوق حاد معدوم شده اند و هیچ کسی تردید ندارد ، .......... و هر چند جز راست نباید گفت و هر راست نشاید گفت ولی گفتن ......... و آنهم زمانی که مخاطبین شما افراد باسواد و با شعوری هستند کاری ...... و نابخشودنی است......................................................................................................................................................................................
نظر شما
ادامه