کد خبر: ۵۵۲۱
تعداد نظرات: ۷ نظر

حکیم مهر - سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از وجود اختلاف نظر در بین اعضای این کمیسیون درباره طرح ممنوعیت نگهداری و بردن سگ و حیوانات خانگی خطرناک به معابر عمومی‌ خبر داد. 
' ستار هدایت‌خواه ' درباره جلسه اخیر این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه گزارش کمیته تخصصی ارشاد و تبلیغات این کمیسیون درباره الحاق یک ماده به قانون مجازات اسلامی بررسی شد.
به گفته وی، در این جلسه مسوولانی از سازمان دامپزشکی، شهرداری، نیروی انتظامی و دبیرخانه شورای کلانشهرها نیز حضور داشتند.
هدایت خواه افزود: بر اساس این طرح و در صورت تصویب نهایی در مجلس، گرداندن حیواناتی مانند سگ در اماکن و معابر عمومی ممنوع و مرتکب شونده به ضبط حیوان و جزای نقدی محکوم می‌شود.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: مسوولان حاضر در این جلسه لزوم قانونگذاری در زمینه ممنوعیت نگهداری و گرداندن حیوانات بویژه سگ را مورد تاکید قرار دادند.
هدایت خواه گفت: آنان معتقد بودند که وضعیت موجود به لحاظ فرهنگی، بهداشتی و امنیتی آثار و تبعات منفی برای جامعه در پی دارد و ضروری است در این زمینه قانونگذاری انجام شود.
وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی به عنوان یک کمیسیون فرعی این طرح را در دست بررسی دارد، گفت: برخی اعضای این کمیسیون با این طرح مخالف هستند و قانونگذاری در این زمینه را ضروری نمی‌دانند.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس ادامه داد: به گفته این نمایندگان، تصویب این طرح می‌تواند مورد سوء استفاده رسانه‌های خارجی قرار گیرد و آنان به استناد این طرح علیه ایران تبلیغ کنند.
هدایت‌خواه افزود: با توجه به مخالفت برخی اعضای و لزوم بررسی همه جانبه اجرای این طرح در جامعه و تبعات آن، رای‌گیری نیز به جلسات آتی کمیسیون موکول شد.

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن
|
-
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
0
1
سگ، ماهی اوزون برون، شطرنج ....
یا حسین از تو شرمنده ایم که ما به نجاست سگ بیشتر توجه داریم تا به فقر و ظلم
متاسف
|
-
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
0
1
به نظر بنده حقير بهتر است اخلاق نكوهيده صاحبانشان مورد انتقاد و جرم قرار گيرد نه حيوان بيچاره.
با نظر حسن جان هم بسيار موافقم
منصوره صامتی
|
-
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
1
0







با سلام
اینجا جمهوری اسلامی ایران است وبر اساس قانون اساسی شرع مقدس والاتر از هر مسأله ایست جای تعجب است که چرا نمایندگان مردم بر سر مسایلی که شرع به وضوح پاسخ داده نیز تعارف دارند!
چرا خانواده های مذهبی و معتقد در جامعه اسلامی حتی پارک هم نمی توانند بروند!چرا











سینا
|
-
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
1
ای کاش مشکلات ما فقط نگهداری حیوان بود هون هم سگ که پیامبر(ص) فرمود :اگر مردم دنیا خصلت سگ را داشته باشن دیگه بدی وجود نخواهد داشت.هیچکس بد تر خود مه نیست ای کاش همه معرفت سگ داشتن همین 1خصلتم داشتیم خوب بود.اییییی داااااااد
frzad
|
-
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
0
1
دوست گرامی / با سلام و احترام / قرآن کریم به صراحت ما را به پیروی از پیامبر و اولی الامر (معصومین علیهم السلام) دستور فرموده و پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) هم ما را به پیروی از روایات و جدانشدن از آنها دستور فرموده است (قرآن و عترت در حدیث ثقلین). از سویی نجاست سگ (که لزوماً معنای بدی (به مفهوم بی فایده بودن) از آن استنباط نمی شود) از احادیث متقن و نه دستکاری شده گرفته شده است. محمد لطفی زاده

اقایی که می فرمایند شرع مقدس؟ کجای قران در مورد بدی سگ چیزی گفته شده چرا سگ اصحاب کهف سیصد سال خوابید ایا خدا نمی توانست ان سگ را حذف کنه شما اصل را ول کردی چسبیدی به روایت های که خیلی هاش دستکاری یا واقعیت ندارد ...........................
استاد
|
-
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
0
1
سلام

در تعجب هستیم از این که چرا این نمایندگان مردم ....... در مورد موضوعاتی چون شرب خمر و رعایت حجاب که در قرآن کریم حکم صریح دارند اصلا احساس مسئولیت نمیکنند اما در مورد نگهداری حتی شرعی این حیوان مثلا در حیاط یا حیاط خلوت آپارتمانشان به عنوان یک سرگرمی و هشدار دهنده (نگهبان ) برای افراد خانواده مثل زنان تنهایی که مورد تجاوز در غالب مامور برق و.... قرار میگیرند اینقدر حساسیت دارند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تمام امور دینی در اینجا عمل شده فقط مانده همین یک مورد مفید در بسیاری از موارد ؟؟؟؟ قرآن هرگز سگ را نفی نکرده بلکه در مواردی حتی محل گاز گرفتن سگ شکاریبر روی گوشت شکار را هم با عنوان حلیت پس از ابکشی محل گاز سگ را هم مطرح کرده . ............... پس مردم چه کار کنند ....................
كيا
|
-
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
0
1
واقعا بس كنيد خجالت بكشيد آخه كجاى دنيا انقدر اين بازيها رو دارند بابا به سگ بيچاره چيكار داريد . اون دوست عزيزى هم كه مي فرمايد خانواده هاى تعصبى پارك نميتونند برند اون خودش جواب خودشو داده تعصبى چون خانواده هاى تعصبى موزيك شهرام ناظرى رو هم حروم ميدانند . بابا تو رو اون قرانى كه قبول نداريد بيخيال شيد لطفا اين كليپ رو ببينيد http://www.aparat.com/v/x1RsK
خودتون قضاوت كنيد
نظر شما
ادامه