کد خبر: ۵۵۲۳

حکیم مهر - رئیس سازمان غذا و دارو گفت: متأسفانه از 10 داروی پرمصرف کشور 4 قلم مربوط به آنتی‌بیوتیک‌هاست که این موضوع خطر بالا رفتن مقاومت آنتی‌بیوتیک‌ها را افزایش می‌دهد.
دکتر احمد شیبانی در مراسم اعطای نشان عالی سلامت به صاحبان صنایع غذایی اظهار داشت: دارو نقش مهمی در عرصه سلامت دارد و تشکیل سازمان غذا و دارو مهر تأییدی بر اهمیت آن است.
وی با اشاره به نامگذاری امسال با نام جهاد اقتصادی تصریح کرد: متأسفانه هزینه بالایی برای مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور پرداخت می‌شود و از طرف دیگر به تدریج مقاومت در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها در حال افزایش است.
شیبانی اضافه کرد: آنتی‌بیوتیک‌ها از گران‌ترین محصولات دارویی هستند که متأسفانه از 10 داروی پر مصرف کشور 4 قلم مربوط به آنتی‌بیوتیک‌هاست لذا یکی از مواردی که باید از نظر اقتصادی حل شود، همین موضوع است.
در ادامه این مراسم، جنت مدیر کل نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت اظهار داشت: اعطای نشان ایمنی سلامت از سال 85 به تصویب رسیده است که به فعالان عرصه غذا که بالاترین استانداردها را دارند، داده می‌شود و تا به حال به 30 شرکت و 42 محصول اعطا شده است.
وی با بیان اینکه امسال هم 5 شرکت و 5 محصول این نشان را دریافت می‌کنند، گفت: آیین‌نامه اعطای نشان ایمنی سلامت تغییر یافته است و تعدادی از محصولات خام و دامی با همکاری سازمان دامپزشکی به آن اضافه شده است.

 

 

نظر شما
ادامه