کد خبر: ۵۵۲۸

حکیم مهر - در حالی خبر واردات محصولات غذایی چینی به کشور منتشر می شود که از یک سو سلامت آنها به تایید هیچ مرجع رسمی نرسیده و از سوی دیگر قاچاق و تقلبی بودن محصولات وارداتی محرز شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اعلام این مطلب گفت: هرچند وزارت بازرگانی باید درباره واردات محصولات غذایی که آنالیز کافی بر سلامت آنها صورت نگرفته است، پاسخگو باشد، اما به نظر می رسد بخش دیگری از مشکلات صنعت غذای امروز، واردات قاچاق است.

دکتر سیدحسین حسنی بافرانی افزود: واردات محصولات تقلبی به ویژه از کشور چین با بهای اندک خطری است که سلامت مردم را تهدید می کند و به علت قاچاق بودن آن، عملا کسی پاسخگوی واردات صورت گرفته نیست.

وی خاطرنشان کرد: پس از واردات برنج تقلبی که از صمغ پلاستیکی ساخته شده بود، امروز شاهد واردات آجیل و تخم مرغ تقلبی از کشور چین هستیم که عملا سلامت مردم را با تهدید رو به رو کرده و مصرف کنندگان احتمالی آن را در معرض خطر مرگ قرار می دهد.

حسنی بافرانی ادامه داد: در حالی که صنعت غذای ایران در مقایسه با صنایع غذایی کشورهای مجاور، از کیفیت بیشتری برخوردار است و بسیاری از آنها علاوه بر برند غذای حلال، بالاترین استانداردهای غذایی را نیز کسب می کنند، قربانی واردات محصولات قاچاق می شوند.

فرهنگسازی محصولات غذایی در اولویت صدا و سیما قرار گیرد

نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه به علت اشاعه فرهنگ مصرف محصولات خارجی که از گذشته در ایران وارد شده، محصولات غذایی کشورهای خارجی که با بسته بندیهای متنوع و شکیلی در بازار عرضه می شود، از مشتری پسندی بالایی برخوردار شده است.

وی یادآور شد: بسیاری از محصولات غذایی وارداتی که عمدتا در مراکز فروش عرضه می شوند، بدون هیچ آنالیز و بررسی سلامتی وارد کشور شده و مجوز واردات از وزارت بهداشت و درمان به عنوان متولی ندارد.

حسنی بافرانی تاکید کرد: صدا و سیما به عنوان رسانه ای که پرمخاطب ترین رسانه کشور محسوب می شود، باید در مصرف کالاهای خارجی به ویژه صنایع غذایی که توسط وزارت بهداشت و درمان یا ارگانهای مرتبط سلامت آنها تایید نشده است، هشدار لازم را به مردم بدهد.

وی اظهار داشت: مصرف انواع سسها، شکلاتها و روغنهایی که با بسته بندیهای زیبا از کشورهای مختلف وارد ایران شده است، به صورت قاچاق بوده و عمدتا تاریخ گذشته هستند.

 

 

نظر شما
ادامه