کد خبر: ۵۵۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
بسیار ساده‌انگارانه است که تصور کنیم دامپزشکی تنها متولی بهداشت و سلامت دام است زیرا در مرحله نخست رسالت دامپزشکی فراهم آوردن بستری برای اطمینان از صیانت از سلامت و بهداشت انسان است/ به ازای هر 2 درصد سرمایه گذاری در بخش دامپزشکی معادل 98 درصد بازدهی ایجاد می‌شود...

حکیم مهر - مدیر کل روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی گفت: در یک محاسبه آماری ساده، به ازای هر 2 درصد سرمایه گذاری در بخش دامپزشکی معادل 98 درصد بازدهی ایجاد می‌شود.
"دکتر سید جواد حسینی" که پزشک بوده و جایگزین مدیرکل دامپزشک وزارت جهاد کشاورزی شده ، در دیدار از غرفه سازمان دامپزشکی در نمایشگاه و جشنواره سلامت واقع در مصلی امام خمینی (ره) افزود: دامپزشکی متولی سلامت دام است و قبل، حین و بعد از کشتار، بر سلامت دام‌ و طیور در کشتارگاه‌ها، مراکز تهیه و توزیع دام و فرآورده‌های دامی از نظر بهداشتی و شرعی نظارت می‌کند.

مدیر کل روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی افزود: سازمان دامپزشکی با نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دام و طیورسعی می‌کند که محصولات سالم به دست مصرف‌کنندگان برسد.

وی نقش دامپزشکی درحفظ و حراست از سرمایه عظیم دامی را منحصر به فرد دانست و تاکید کرد: دامپزشکی تلاش می‌کند تا مصرف دارو در دامداری‌های را به حداقل ممکن برساند.

این مقام مسوول در وزارت جهادکشاورزی گفت: بسیار ساده‌انگارانه است که تصور کنیم دامپزشکی تنها متولی بهداشت و سلامت دام است زیرا در مرحله نخست رسالت دامپزشکی فراهم آوردن بستری برای اطمینان از صیانت از سلامت و بهداشت انسان است.

 

نفر سمت چپ : دکتر حسینی

 

وی ادامه داد: برای فراهم آوردن این بستر و حصول اطمینان از سلامت و رفاه دام از مقوله‌های بنیادین برای پایدار بودن ارکان سلامت بشری می‌باشد.

به گفته حسینی زمینه‌های مختلف کاری در رشته دامپزشکی و سایر حرفه‌های مرتبط با آن بسیار وسیع است که شامل مواردی همچون نظارت بهداشتی قبل و پس از کشتار، نظارت بر صید و ردیابی باقیمانده‌های دارویی و هورمونی در محصولات خام دامی، بررسی و کنترل کلیه مبادی ورودی کشور در خصوص کنترل دام‌های زنده و یا محصولات مرتبط با دام از نظر وجود عوامل بیماری‌زا و یا سرطان‌زا می‌شود.

مدیر کل روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: کارکنان دامپزشکی نقش سربازان گمنام خط مقدم مبارزه با بیماری‌های مشترک میان انسان و دام که گستره وسیعی دارد را ایفا می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: وزارت جهادکشاورزی در حوزه سلامت به صورت غیر مستقیم سهیم است و کارشناسان جهادکشاورزی در بخش سلامت در مرحله تولید نقش دارند.
این اظهارات در حالی منتشر شده که اخیراً برخی از دامپزشکان برجسته از عدم سنخیت وزارت جهاد کشاورزی با موضوع سلامت و بهداشت سخن گفته و خواستار خروج سازمان دامپزشکی از وزارت جهاد کشاورزی شده‎اند اما دکتر حسینی نقش وزارت جهاد کشاورزی را به نحوی به حوزه سلامت مرتبط دانسته است!

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دكتر محمد حسن معصوم زاده
|
-
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
0
0
سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد
وان چه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد
گوهری کز صدف کون و مکان بیرون است
طلب از گمشدگان لب دریا می‌کرد(حافظ)خدارو شكر كه ديگران بهتر از خودمان از ما حمايت ميكنند.
نظر شما
ادامه