کد خبر: ۵۵۴۳

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور از پرورش مرغ بدون تزریق آنتی‌بیوتیک در 11 استان کشور خبر داد.

دکتر سید محسن دستور در مراسم هفته سلامت که 23 فروردین 90 با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری اسلامی ایران ، وزیر رفاه و تأمین اجتماعی و وزیر بهداشت در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد اظهار داشت: حوزه دامپزشکی در زمینه سلامت در 3 قسمت تقسیم فعالیت می‌شود.

وی افزود: در بخش نخست در ارتباط با بیماری‌های مشترک با منشاء دام در سال‌های اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای صورت پذیرفته است به طوری که در مقایسه سال 89 با سال 84 در بخش بیماری تب مالت در حدود 27 درصد کاهش آماری داشته‌ایم.

دستور تصریح کرد: بخش دوم فعالیت‌های دامپزشکی در بخش بیماری‌ های ناشی از سیل بوده است که در اقدامات انجام شده در گروه آلودگی‌ها نسبت به سال گذشته نیز حدود 40 درصد کاهش داشته‌ایم.

دستور اظهار داشت: فعالیت سوم سازمان دامپزشکی نظارت بر بهداشت دام و سلامت غذا است زیرا در این راستا سازمان دامپزشکی از 2 هزار و 500 قلم دارو در بخش دامپزشکی استفاده می‌کنند که 50 قلم آن داروهای آنتی‌بیوتیک به حساب می‌آید.

وی افزود: در این راستا در سال 90 طرح‌هایی از جمله طرح پایش شیر، ماهی قزل‌آلا، عسل، گوشت قرمز و گوشت سفید را در برنامه های خود داریم.

دستور اظهار داشت: بر اساس برنامه‌های سازمان دامپزشکی کشور تزریق آنتی‌بیوتیک باید در طیور کاهش یابد که در این راستا در حدود یک میلیارد جوجه‌ریزی در سال‌ خواهیم داشت که بر اساس دستورالعمل‌های پرورش مرغ در 11 استان کشور از تزریق آنتی‌بیوتیک خودداری خواهیم کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر پرورش مرغ، بدون تزریق داروهای آنتی‌بیوتیک در 5 استان اجرا شده است و با وجود گرانی کمی که این نوع گوشت در بازار داشت استقبال بسیار خوبی مردم از گوشت پرورشی بدون تزریق آنتی‌بیوتیک داشتند.

 

 

نظر شما
ادامه