کد خبر: ۵۵۵۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: از سال ۹۷ تا به امروز بیش از ۲۰۰ پروژه افتتاح در مرند اجرا و نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «داود گرشاسبی»، ظهر امروز در مراسم افتتاح مدرن ترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور در مرند که با حضور «دکتر رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور، استاندار آذربایجان شرقی، امام جمعه مرند و جمعی از مسئولان استان و شهرستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و نام شهید سلیمانی ابراز داشت: اگر امروز دل‌ها به خاطر شهید سلیمانی می تپد به برکت ایمان و اخلاص و ولایت مداری ایشان است.

وجود ۱۱ کشتارگاه طیور در آذربایجان شرقی

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: کشتارگاه صنعتی مرند، مجهزترین و پیشرفته‌ترین کشتارگاه صنعتی کل کشور است.

«دکتر بهداد» تاکید کرد: هدف ما در دامپزشکی، تأمین سلامت گوشت، مرغ و سایر مواد و فرآورده‌های خام دامی است که توسط جهاد کشاورزی تأمین می‌شود.

وی اذعان داشت: کشتارگاه‌ها بازوهای اجرایی اداره کل دامپزشکی کشور هستند، اگر می‌خواهیم سلامت جامعه را در مواد فرآورده‌های دامی تهیه کنیم نیاز به ابزار داریم.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی همچنین خاطرنشان کرد: ۱۱ کشتارگاه طیور در استان آذربایجان شرقی فعالیت می‌کند که تنها یک کشتارگاه پلمپ شده و یک کشتارگاه نیز به دلیل مشکلات داخلی تعطیل شده، ما از تخلفات بهداشتی چشم پوشی نمی‌کنیم تمامی کشتارگاه محصولاتشان مورد تأیید دامپزشکی است.

بهداد در ادامه با اشاره به ویژگی‌های کشتارگاه طیور مرند افزود: در این کشتارگاه ۶ هزار قطعه در ساعت آماده می‌شود، این کشتارگاه بالغ بر ۴۰ هزار متر مربع مساحت دارد و ۵ هزار و ۵۶۶ مترمربع زیربنای این کشتارگاه است که مدرن ترین خط ۲ کشتارگاهی کشور در این کشتارگاه راه اندازی شده است.

وی گفت: سخت گیری دامپزشکی استان در صادرات پودر گوشت باعث شده که آبروی استان ما حفظ شود، محصولاتی که بدون رعایت موازین بهداشتی وارد کشور شود به درد سلامت جامعه نمی‌خورد.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در این کشتارگاه سه مرتبه به صورت اتوماتیک شستشو می‌شود که اگر ویروس آنفلوآنزا وجود داشته باشد از بین خواهد رفت.

بهداد از افزایش ظرفیت انبار طیور استان خبر داد و عنوان کرد: استان آذربایجان شرقی از لحاظ کنترل بیماری آنفلوآنزا رتبه برتر کشوری را به دست آورد، اگر بیماری آنفلوآنزا شیوع پیدا می‌کرد قیمت مرغ و طیور نیز افزایش پیدا می‌کرد.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
0
ان شا الله کشتارگاه مدرن به شکل مدرن تر حقوق و مزایا نیروی کادر بهداشتی دامپزشکی مستفر در آنجا را بدهد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
0
0
با این وضع تولید ک دارید رو ب واردات مرغ میگذارید چ فایده؟ اول تولید رو تثبیت کنید
نظر شما
ادامه