کد خبر: ۵۵۵۲

حکیم مهر - هرچند تشکیل سازمان غذا و دارو قطعی شده است، اما این نگرانی وجود دارد که سایه دارو بخش غذا را به حاشیه براند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامیبا اعلام این مطلب گفت: روز گذشته دکتر شیبانی از ارسال حکمی از سوی وزیر بهداشت و درمان برای وی به سمت رییس سازمان غذا و دارو خبر داده است.

دکتر حسین حسنی بافرانی افزود: نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت و درمان از شیبانی خواستند تا با حضور در کمیسیون، ساختار غذا و دارو را تشریح کند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود قطعی شدن تشکیل سازمان غذا و دارو، نگرانیهایی در بخش نظارت بر کیفیت غذا وجود دارد.

غذا، ساختار جداگانه می خواهد

نماینده نایین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود مستقل شدن بخش غذا و دارو، این نگرانی وجود دارد که غذا در سایه دارو قرار گرفته و از نظارت کافی برخوردار نباشد.

حسنی بافرانی تصریح کرد: به علت عدم نظارت صحیح بر مواد غذایی، تاکنون مسایل و مشکلات زیادی برای مردم به وجود آمده است که نمونه بارز آن الگوی غلط مصرف محصولات غذایی در کشور است.

وی یادآور شد: برای آنکه الگوهای غلط تغذیه ای فعلی در بخش غذا تغییر کند، باید در سازمان فعلی غذا و دارو ساختار جداگانه ای برای غذا در نظر گرفته شود.

متخصص قلب و عروق در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می رود پس از تشکیل این سازمان، معیارهای صحیحی برای مصرف غذا و دارو در کشور اجرا شود و کارشناسان مواد غذایی، تعریف مجددی از صنعت غذا ارایه کنند تا الگوهای صحیح مواد غذایی در خانوارهای ایرانی اصلاح شود.

حسنی بافرانی با انتقاد از مصرف بالای روغن، قند، اسیدهای چرب، گلوکز و همچنین فست فودها اظهار داشت: رشد بیماریهای قلبی و عروقی از مهمترین نگرانیهای متخصصان قلب و عروق کشور است که به علت الگوهای بد غذایی در کشور افزایش یافته و سنین ابتلا به این بیماریهای خطرناک در حال کاهش است.

وی اظهار امیدواری کرد: پیش از هر اقدامی در وزارت غذا و دارو، نظارت بر مواد غذایی و تغییر الگوی مصرف مواد غذایی در دستور کار قرار گیرد.

 

 

نظر شما
ادامه