کد خبر: ۵۵۵۳۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

سامانه یکپارچه حلال ایران با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، سامانه حلال ایران امروز همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی آغاز به کار کرد.

با راه اندازی این سامانه آنچه در حوزه محصولات حلال مورد توجه شده تحت این سامانه پیگیری می شود.

بر اساس این سامانه همچنین تمام فعل و انفعالات در حوزه محصولات حلال به صورت برخط مورد بررسی و پایش قرار میگیرد.

بنابر این گزارش تمام فعالیت هایی که برای صدور مجوز حلال در دیگر کشورها از جمله برزیل انجام می شود به صورت برخط و با سرعت و هزینه کمتری انجام خواهد شد‌.

در حوزه حلال فعالیت های جزیره ای میان دستگاه های مختلف وجود دارد که با راه اندازی این سامانه این فعالیت ها به صورت یکپارچه در میان دستگاه ها یی مانند وزارت جهاد کشاورزی، سازمان استاندارد، گمرک و نهاد نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی انجام میشود.

«محسن نژادفلاح»، رییس هیات مدیره شرکت طراحی سامانه در این نشست اظهار کرد: با توجه به جمعیت بیش از یک میلیاردی مسلمانان، موضوع حلال اهمیت بسیاری دارد. کشور ما معتبرترین مجوزهای حلال دنیا را صادر می‌کند و اهل تسنن نیز به مجوز حلال ما اعتقاد دارد.

وی در ادامه به اهداف راه‌اندازی این سامانه اشاره کرد و گفت: از اهداف این سامانه مکانیزه کردن فرآیند دفتر هماهنگی ولی فقیه، شفاف‌سازی فرآیند و آمارهای مرتبط با حلال، بالارفتن سرعت صدور مجوز حلال، افزایش نظارت و بالارفتن امنیت و کاهش هزینه‌ها است.

او خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در این پروژه شامل راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ خط کشتارگاه‌ها، راه‌اندازی سامانه برای گمرکها و عدم نیاز به مجوز کاغذی، راه‌اندازی سامانه بین‌المللی دو زبانه و سامانه داخلی و اجرای پروژه در سه فاز است. همچنین از دستاوردهای این پروژه می‌توان به صدور مجوزهای حلال در کمتر از ۲۴ ساعت، استاندارد شدن فرمت‌ها و بالارفتن امنیت مجوزها، کنترل و نظارت دقیق روزانه بر تولید کشتارگاه‌ها، تسریع عملیات ترخیص در گمرکها، عدم نیاز مراجعه حضوری شرکت‌های خارجی و داخلی است.

کاهش قیمت گوشت برزیلی

در ادامه‌ این نشست طاهایی، مدیرعامل مرکز حلال ایران در برزیل با تاکید بر اهمیت راه‌اندازی سامانه گفت: علاوه بر ناظران فیزیکی، از مرحله ذبح تا ارسال آن به کشورهای دیگر این فرآیندها از طریق این سامانه و دوربین‌هایی در برخی کشتارگاه‌ها نصب شده است که نظارت را کنترل می‌کند. برای مثال در کشتارگاه‌های کشور برزیل که صادرکننده گوشت به ایران است این دوربین‌ها نصب شده است.

وی ادامه داد: این نظارت باعث می‌شود که هزینه‌های خرد حذف شود و قیمت گوشت به تعادل برسد و بتواند گوشت منجمد برزیلی را از ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان به ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان برساند.

ضرورت تجمیع و مدیریت دستگاه‌های نظارتی

در ادامه‌ی این نشست «تقوی» نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز اظهار کرد: یکی از ارکان مدیریت نظارت است و این سامانه نیز اقدام نظارتی است، زیرا هرچه نظارت دقیق‌تر باشد فرآورده‌های تولیدی در حوزه تغذیه بهتر و سالم‌تر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: اقلام تغذیه‌ای در بازارهای اسلامی باید متناسب با معیارهای اسلامی و شریعت اسلامی باشد و هدف این سامانه نیز رسیدن به غذای حلال است، زیرا اگر در این بخش کوتاهی کنیم و امکانات حرام اگر در سفره مردم وارد شود مسئولیت سنگینی به گردن ماست، بنابراین بایستی بر روی گوشتی که از نقاط مختلف به کشور آورده می‌شود نظارت شود.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های مختلفی بر مسائل مربوط به حلال نظارت دارند که خواستار تجمیع و مدیریت واحد آن هستیم تا بتوانیم در کل دنیا نظارت یکپارچه‌ای داشته باشیم. از طریق تجمیع این نظارت‌ها نیز می‌توانیم نقص‌ها را کنترل کرده و آموزش‌های لازم را به کشورهای مختلف در این بخش بدهیم.

به گفته نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی قرار است این سامانه به صورت فراگیر و جهانی شود و با کشورهایی نظیر قرقیزستان، مغولستان، رومانی، برزیل، استرالیا، هند و پاراگوئه این همکاری‌ها صورت گیرد.

وجود ۲۵۰ نشان حلال در دنیا

در ادامه این نشست «فلسفی» مدیرکل دفتر نماینده ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: سهم ما از بازارهای جهانی حلال کمتر از یک درصد است ولی این امکان وجود دارد که این سهم را افزایش دهیم. در حقیقت تمام شرایط برای عرضه حلال در دنیا محیا است. همچنین در دنیا نیز ۲۵۰ نشان حلال در کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، اروپا، مالزی، امارات و ترکیه و غیره وجود دارد.

گردش مالی حلال در دنیا ۴۰۰۰ میلیارد دلار

«کلانتری» مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: گردش مالی حلال در دنیا ۴۰۰۰ میلیارد دلار است که قسمت اعظم آن مربوط به تغذیه است. همچنین با وجود این‌که محصولات حلال ۲۰ درصد گران‌تر از باقی محصولات است اما استقبال آن نیز در دنیا بیشتر است.

 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
0
خدا را شکر .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
0
5
دروغ یا واقعیت؟
«وی ادامه داد: این نظارت باعث می‌شود که هزینه‌های خرد حذف شود و قیمت گوشت به تعادل برسد و بتواند گوشت منجمد برزیلی را از ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان به ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان برساند»

یعنی نظارت بر هر کیلو گوشت ، 30 هزار تومان هزینه داشت؟؟؟

اندکی فکر کنید

برای سازمان دامپزشکی و ریاست آن بسیار متاسفم
دکتر رفیعی رسانه محور ، چرا پاسخ نمی دهی؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
من در ماموریت به برزیل ، مقدار 3000 تن تولید داشتم
پس با این حساب هزینه من و روحانی ، برابر با 90 میلیارد تومن بود؟؟؟؟؟؟

واقعا ما را چی فرض کرده اند؟
کسی که حرف حقیقت را نمی گوید ، چطور نظارت شرعی را تایید خواهد کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
1
7
یک پیشنهاد مهم
از فردا نظارت شرعی کشتارگاههای داخل را هم با دوربین بکنید تا قیمت گوشت داخلی پایین بیاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
راست میگه والله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
0
1
دقیقا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
0
1
واقعا برای خودم ، مدرکم و سازمانم متاسفم جناب دکتر رفیعی پور عزیز
این شد اخر و عاقبت رشته و حرفه بی ارزش دامپزشکی
......................
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
0
1
با راه اندازی این دوربینها حقیقتا" نیازی به حضور فیزیکی ناظرین شرعی محترم نیست , چون ذابحین کشتارگاههای خارج همگی مسلمان هستند و آموزشهای لازم را تحت نظر مرکز اسلامی گذرانده اند و نصب دوربین صرفا" در بخش نخست و محل ذبح دامها چرخه نظارت بر کشتار و عمل ذابحین مسلمان را تکمیل میکند . بنا به بررسی مسئولین مرکز اسلامی با راه اندازی دوربینها و وجود ذابحین مسلمان دیگر حضور فیزیکی ناظرین شرعی عملا" جز هزینه های اضافی از محل ارزهای دولتی برای کشور و شرکت واردکننده که نهایتا" روی قیمت گوشت تاثیر افزاینده دارد مثمر ثمر نخواهد بود .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
0
1
روحانی دامپزشک تربیت کنید .یعنی دامپزشکان را شش ماه آموزش اسلامی بدهید .بعد بفرستید بعنوان دامپزشک دیپلمای مذهبی برای نظارت همزمان بهداشتی و اسلامی برای سفره طولانی نظارت بر گوشت وارداتی . چون واقعا روحانیون واقعی معزز در سفرهای طولانی خارجی معذب میشوند. بدون تعارف این ایده هم هزینه سفر را پائین می آورد و هم هزینه احترام متقابل را . و هزینه نهائی تولید هم پائین میاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
الان هم همچنین شخصیت هایی وجود داره
نظر شما
ادامه