کد خبر: ۵۵۵۴۲
تعداد نظرات: ۹ نظر

نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه گردش مالی تجارت غذای حلال در جهان 4 هزار میلیارد دلار است، گفت: متاسفانه سهم ایران در این تجارت کمتر از یک درصد است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، امروز «حمزه کلانتری» نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور به سهم پایین کشور در گردش مالی غذای حلال در جهان اشاره کرد و گفت:‌ متاسفانه با اینکه ایران 4 تا 5 درصد مسلمانان جهان را تشکیل می‌دهد اما تنها یک درصد در گردش مالی غذای حلال جهان سهم دارد.

وی اشاره کرد که بسیاری از کشورها از جمله مالزی، در این زمینه پیشتاز هستند و کشورهای غیرمسلمان حتی آمریکا به سمت تجارت غذای حلال روی آورده‌اند. حتی آمریکا اولین استاندارد غذایی حلال را نوشته است.

کلانتری با بیان اینکه امروزه تجارت غذای حلال در جهان افزایش یافته است،‌گفت: طی چند سال گذشته تجارت غذای حلال دو برابر شده و به رقم 4 هزار میلیارد دلار رسیده است.

 نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در منطقه برای تجارت غذای حلال وجود دارد، گفت: ‌550 میلیون مسلمان در منطقه است و علاوه بر آن خیلی از کشورهای غیرمسلمان نیز تمایل به استفاده از غذای حلال دارند و این فرصت مناسبی است که کشور باید به این فعالیت اقتصادی بپردازد.

وی مسائل پیش رو در باره تجارت حلال را بیان کرد و گفت: نخست باید برند سازی در کشور انجام شود و ایران حضور فعال و مؤثر در کنفرانس‌های جهانی داشته باشد و نمایشگاه‌های متعددی برپا کند. همچنین مدیریت واحدی در داخل کشور اعمال شود تا با پرهیز از موازی‌کاری‌ها و نظارت حلال در کشور توسعه یابد.

کلانتری گفت: با اینکه غذای حلال در جهان 20 درصد نسبت به دیگر غذاها گرانتر است اما اشتیاق به این نوع غذاها افزایش یافته است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در نظارت‌های شما عدم تطابق هم وجود داشته است، گفت: یک محموله‌ گوشت اخیرا از رومانی وارد کشور شد که به دلیل عدم تطبیق تاریخ از ورود به داخل جلوگیری کردیم. زیرا بر اساس قانون اگر گوشت گرم تا 5 روز به داخل کشور نرسد یا منجمد می‌شود و یا در مصارف صنعتی تولید سوسیس و کالباس استفاده می‌شود و البته هزینه‌ای از کشور وارد کننده در قبال آن دریافت می‌شود.

 نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور  گفت‌: مشکلاتی را نیز در واردات از مغولستان داشتیم که 270 تن گوشت را به دلیل اینکه ناظر شرعی و ناظر بهداشتی ما در آنجا حضور نداشت، محموله را برگرداندیم.

کلانتری افزود: اخیرا پروتکلی را امضا کردیم که از کشورهایی که گوشت وارد می‌کنیم تنها ناظر شرعی به آنجا اعزام می‌شود و دیگر ناظر بهداشتی اعزام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه 700 ناظر شرعی در داخل کشور و 50 ناظر شرعی در خارج از کشور در 40 کشتارگاه حضور دارند گفت: همه اینها سلامت بهداشتی دام‌ها را تضمین می‌کنند.

 نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت:‌در حال حاضر کشورهای ترکیه،‌مالزی،‌آمریکا و برخی کشورهای دیگر در حوزه تجارت حلال وارد شدند و حتی اسمیک (مؤسسه اندازه شناسی و استاندارد کنفرانس اسلامی) نیز استانداردهای حلال که مورد تائید ما هستند، را تائید کردند.

 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
10
اظهار نظر در خصوص تطابق شرایط گوشتهای وارداتی از جمله تاریخ تولید و انقضا و ... خارج از وظایف ناظرین شرعی و حاج آقای کلانتری است و همینطور تضمین سلامت بهداشتی دامها خارج از حوزه کاری ایشان هست . امضای پروتکل حذف ناظرین بهداشتی سنگین ترین ضربه را متوجه سلامتی و بهداشت مردم میکند و با توجه به مسئولیتهای سنگین ناظرین بهداشتی در ارتباط مستقیم با سلامت و بهداشت گوشت های استحصالی بدون تردید نادیده گیرندگان این نقش مهم و اساسی و تصمیم نادرست حذف فیزیکی ناظرین بهداشتی که اساسا" به مفهوم حذف نظارت علمی و فنی بر روند سلامتی دام ، کشتار ، بسته بندی صحیح و مطابق با ضوابط فنی و اصولی ، پاسخگوی عواقب و تهدیدات سلامتی و بهداشتی جامعه خواهند بود . انجام وظیفه ناظرین شرعی صرفا" و فقط با نصب دوربین در کشتارگاه ها عملی میشود و اساسا" نیازی به حضور فیزیکی برادران ناظرین شرعی نخواهد بود که خوشبختانه سامانه حلال با نصب و آغاز بکار دوربین ها در کشتارگاههای برزیل رونمایی شدند . توجه بکنیم گه کاهش قیمت گوشت وقتی منطقی و اصولی و صحیح است که منجر به افت کیفی و بهداشتی تولید نشود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
4
حکیم جان سلام درسته؟ ناظر شرعی سلامت گوشت را تضمین میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
0
به من گفتن توی برزیل روحانیون phمتر دستشونه؟ ولی باور نکردم .............................
عقیل
|
Denmark
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
1
7
با سلام
ناظرشرعی کاری رو انجام میده که الان دیگه همه بلد هستن و یک فنون یا بررسی خاصی لازم نداره، یعنی یک دامپزشکی که مسلمان هست بخوبی میتونه در قسمت ذبح شرعی و ... هم نظارت کنه ولی کار بازرسی بهداشتی گوشت یک تخصصی هست که براش یک شخص ۴تا ۷ سال وقت میذاره برای درس خوندن و یارگیری آن، که این بازرسی فقط از عهده‌ی همین بازرسان متبحر برمیاد ولا غیر.
کدوم بازرس شرعی(روحانی) میتونه متوجه بشه که لاشه خوب خونگیری شده یا پرخون مونده و باید حذف بشه، یا کدومشون میتونه بیماری مثل بابزیوز یا تیلریوز رو با رنگ گرفتن متابولیکی لاشه تشخیص بده...؟!!
میگن از بازرسان بهداشتی بومی اونجا استفاده میشه... و خرده میگیرن به اعتراض ما وقتی میپرسیم: "که از کجا معلوم بازرس بهداشت اون کشور صلاح مملکت خودش رو فدای تضمین سلامت مردمان غریبه‌‌ای در یک کشور غریبی میکنه و..." میگویند : اونها مثل ما نیستند که اونها رعایت میکنند!!
آری رعایت میکنند مثل محموله‌ی خون های آلوده‌ی فرانسوی که بازرسی کامل!!! توسط مسئولان بهداشت بومی فرانسوی با دقت انجام شده بود که باعث آلوده شدن هزاران نفر تنها در اروپا شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
0
12
از دستاوردها و افتخارات ریاست سازمان:
«کلانتری افزود: اخیرا پروتکلی را امضا کردیم که از کشورهایی که گوشت وارد می‌کنیم تنها ناظر شرعی به آنجا اعزام می‌شود و دیگر ناظر بهداشتی اعزام نخواهد شد»

دکتر رفیعی عزیز
قبول کن که در تاریخ دامپزشکی ایران ، عملکردهایت فراموش نخواهد شد
متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
0
5
درود بر سربازان گمنام امام زمان که پرونده زیر را کشف کردند:
«نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت‌: مشکلاتی را نیز در واردات از مغولستان داشتیم که 270 تن گوشت را به دلیل اینکه ناظر شرعی و ناظر بهداشتی ما در آنجا حضور نداشت، محموله را برگرداندیم»

کشف پرونده فوق دست سازمان نبوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
حالا دارند به همین شرکتها اعتماد می کنند
مغولستان دارای سوابق متعدد تخلف بوده و هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
0
4
حالا لطفا سازمان پاسخ دهد که چه برخوردی با عوامل ورود 270 تنی گوشت غیر مجاز از مغولستان انجام داده

یعنی به غیر از اقدامات سربازان گمنام امام زمان ، چه برخوردی کرده اند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
1
5
ضمن تشکر از حکیم مهر بابت روشنگری
در خصوص عودت محموله 270 تنی بایستی از سربازان گمنام امام زمان در ارومیه تشکر و قدردانی ویژه کرد.
بفرموده مقام معظم رهبری اینان «چشم بینا و بیدار نظام اسلامی» هستند
نظر شما
ادامه