کد خبر: ۵۵۵۶

حکیم مهر - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در جلسه بررسی مشکلات یارانه شیر در کمیسیون کشاورزی مجلس مصوب شد برای هر کیلوگرم شیر یارانه‌‏ای 200 تومان به حساب تولیدکنندگان واریز شود.

وکیل‎سپه در خصوص بررسی وضعیت یارانه شیر در مجلس اظهار داشت: این جلسه با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، بازرگانی، صنایع و معادن و اتحادیه‌های دامداران لبنی و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس برگزار شد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: در این جلسه تصویب شد 30 درصد قیمت کارشناسی شیر که 600 تومان برای هر کیلوگرم است یارانه به حساب تولید‌کنندگان واریز شود.
سپه گفت: طبق این مصوبه و با محاسبه‌ای که انجام شد برای هر کیلوگرم شیر حدود 200 تومان یارانه به حساب تولید‌کنندگان واریز خواهد شد.
وی افزود: این مصوبه تا پایان شهریور‌ماه سال جاری طبق تصمیمات گرفته شده اجرایی خواهد شد.
سپه افزود: قرار شد اتحادیه تولید‌کنندگان هم متولی اجرای این طرح باشد که قبلا به‏عهده اتحادیه‌های صنایع بود.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: 2 میلیون و 500 هزار تن شیر یارانه‌ای در کشور توزیع می‌شود که قرار شد یارانه این میزان به حساب تولید‌کنندگان واریز شود.
به گزارش خبرگزاری فارس یارانه شیر تاکنون به مصرف کننده داده می‌شد که در اسفند ماه سال جاری با محدود شدن میزان شیر یارانه‌ای از سوی دولت زمزمه‌هایی مبنی بر پرداخت یارانه شیر به تولید کننده شنیده و بالاخره در جلسه دیروز کمیسیون کشاورزی این مسئله تصویب شد.
بر این اساس با پرداخت 200 تومان یارانه شیر به تولید کننده قیمت شیر یارانه ای با قیمت 400 تومان برای مصرف کننده تثبیت می‌شود.

 

 

نظر شما
ادامه