کد خبر: ۵۵۶۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
من حاضرم ثابت کنم تمام گرفتاری‌هایی که در ماه‌های اخیر برای واحدهای مرغداری تخم گذار به وجود آمد به دلیل واردات تخم مرغ‌های نطفه دار آلوده به کشور بوده است / واردات تخم مرغ در تمامی کشورها با در نظر گرفتن 20 شاخص در نظر گرفته می‌شود درحالی که واردات این نوع کالا در کشور با در نظر گرفتن کمترین ضوابط صورت می گیرد...

حکیم مهر - خبرگزاری ایرنا نوشت : عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی می گوید: تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار(جوجه ریزی ) وارداتی سال گذشته به دلیل بیماری منجر به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد در واحدهای تولید مرغ تخمگذار شده است.

'سید محمد رضا حاجی اصغری' در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: هم اکنون برخی اعلام کرده‌اند که این بیماری‌ها از طریق پرندگان مهاجر وارد کشور شده در صورتی که اگر قرار بود این بیماری از مرزها وارد شود ابتدا مرغداری‌های استان‌های مرزی درگیر بیماری می‌شدند.
به گفته وی، این درشرایطی بود که شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از استان‌های قم، تهران و البرز آغاز شد که این استان‌ها در نقاط مرکزی کشور واقع شده‌اند.

* رعایت نکردن ضوابط واردات توسط دامپزشکی
این عضو کمیسیون کشاورزی با انتقاد از کم توجهی به ضوابط واردات تخم مرغ نطفه‌دار از طرف سازمان دامپزشکی گفت: واردات تخم مرغ در تمامی کشورها با در نظر گرفتن 20 شاخص در نظر گرفته می‌شود درحالی که واردات این نوع کالا در کشور با در نظر گرفتن کمترین ضوابط صورت می گیرد.
این نماینده مجلس افزود: من حاضرم ثابت کنم تمام گرفتاری‌هایی که در ماه‌های اخیر برای واحدهای مرغداری تخم گذار به وجود آمد به دلیل واردات تخم مرغ‌های نطفه دار آلوده به کشور بوده است .
یادآور می‌شود: طی دو ماه اخیر، نوعی بیماری در واحدهای مرغ تخمگذار گزارش شد که سازمان دامپزشکی این بیماری را نوعی بیماری تنفسی اعلام کرد.

 

خبر مرتبط :

در سکوت و تکذیب سازمان دامپزشکی ، دکتر نبی‎پور رسماً اعلام کرد : به صفر رسیدن تولیدات تخم مرغ 4 استان و شیوع آنفلوآنزای پرندگان با سویه H5

 

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
-
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
0
0
به جناب نماینده محترم بر می گردد که پخش این بیماری که نمی شود نامش را ذکر کرد و معدوم سازی های ناقص انجام گرفته در آینده ای نه چندان دور امواجی جدید از بیماری را بدنبال خواهد داشت که بایستی فاتحه مرغداریها را خوانده شده تلقی کرد، آقای نماینده محترم باید بدانند که وضعیت فعلی شروعش به چند سال قبل بر می گردد ، از سال 1385 که با آوردن آقایی بنام ........ و منصوب کردن آن بعنوان ......... یکی از استانهای کشور که حتی با مفاهیم قرنطینه عملیاتی قرنطینه در سطح دام شهر آشنا نبود شروع شده است ، تحقیق و تفحص هم ............در مجلس تصویب شد البته هیچ امیدی به موثر بودن تحقیق و تفحص مجلس هم نمی رود ، آقای نماینده مجلس باید از رییس سازمان بپرسند که چه بر سر نیروهای کارآمد دفتر قرنطینه آمده که امروزه کار دفتر قرنطینه شده ........ و بجای انجام کارهای قرنطینه ایی اقداماتی شبیه آژانس های مسافرتی برای اعزام افرادش به خارج از کشور و ........ را انجام میدهد ، شما از افراد غیر کارشناس انتظار کارهای کارشناسی را نبایستی داشته باشید ، آقای نماینده عزیز با این روند صنعت طیور ایران که الان حال و خوش بسیار ناراحت کننده ایی دارد در آینده تعطیل خواهد شد وروند فعلی حاکم بر دفتر قرنطینه و طیور و مرکز تشخیص مصداق این گفته هاست اگر شجاعت دارید بیایید و ببینید چه بر سر ......... آمده است از واردات غیر تخصصی انواع کالاهای دارای خطر گرفته ، از واردات لاشه گوسفندی از مبادی کشورهایی چون قرقیزستان و ارمنستان و قزاقستان و گرجستان گرفته تا حمل لاشه از سیستان و بلوچستان و تا انجام کارهای غیر کارشناسی و خلاف قانون ....... بالاخص در ..... آن هر روزه بطور معمول و در ...... دارد انجام می شود ، شما آقای نماینده یا نمیدانید و یا میدانید که در هر دو صورت وای بر شما که بایستی در این دنیا و آن دنیا پاسخگو باشید و یا حداقل عذاب وجدان شمارا مشوش کند
دكتر حقگو
|
-
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
0
0
ضمن عرض تشكر از اين نماينده شجاع و فهيمي كه به مسائل كارشناسي پرداخته اند. جناب آقاي حاجي اصغري اگر شما يا دكتر كيخا -معاون محترم كميسيون كشاورزي - آدرس ايميل اعلام كنيد مدارك مثبته ديگري در خصوص واردات واكسنهاي ثبت نشده مخصوص گله هاي تخم گذار هم هست كه به طور غير قانوني وارد كشور شده اند . منافع به جيب 4 شركت بزرگ رفته -مضراتش براي مرغدار - ترس از ويزيت مرغداري براي ما مصاحبه و عدم فعال كردن هيئت تحقيق و تفحص براي شما.خبر رساني از دكتر لطفي.
درويشيان
|
-
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
0
0
از نمايندگان محترم مي خواهم با حساسيت بيشتري بحث مشكل مديريتي سازمان دامپزشكي بخصوص در حوزه قرنطينه و حوزه دفتر دارويي را پيگيري كنند . در هر دو دفتر چنان اوضاع .......... كه كارشناسان سازمان دامپزشكي به شوخي مي گويند اوضاع برگشته به زمان .......................- واردات دام زنده و لاشه دام و... هم ادامه دارد. همان ايراداتي كه شما نمايندگان محترم از رييس سازمان قبلي مي گرفتيد وجود دارد . فقط نام شركتهاي واردكننده دام و گوشت عوض شده است. ............. - ...............................
ناصر
|
-
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
0
0
مهندس دامپرور ......
ناصر - متخصص بيماريهاي طيور
|
-
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
0
0
بسمه تعالي
خدمت جناب آقاي سید محمد رضا حاجی اصغری كه نمي دانم مدرك تحصيلي ايشان چيست و يا با كدام متخصص مشورت كرده و اين فرمايشات را نموده عرض ميكنم كه بدلايل ذيل امكان حضور ويروس آنفلوآنزا از طريق تخم مرغ نطفه دار بسيار ضعيف و بلكه بعيد است:
- هچ شدن تخم مرغ آلوده به ويروس آنفلوآنزا امكان پذير نيست. در صورت آلودگي تخم مرغها به ويروس درصد جوجه درآوري بصورت وحشتناكي افت ميكند كه حتي كارگر جوجه كشي هم متوجه مشكل ميشود.
- از جمله تاييديه هايي كه نمايندگان اعزامي سازمان دامپزشكي از فروشنده ميخواهند گواهي عاري بودن از اين بيماري است.
- در صورت آلودگي مزرعه به ويروس آنفلوآنزاي حاد و غير حاد توليد تخم مرغ كاهش يافته و يا قطع ميشود كه اين مسئله نيز از عوامل محدود كننده دراين مسئله است.
- ادعاي نسنجيده در خصوص چنين مطالبي از مصاديق تشويش اذهان عمومي است و بهتر است هر كس در كاري كه تخصص ندارد دخالت نكند.
- لازم به ذكر است كه كتاب بيماريهاي طيور رفرانس در اين زمينه بوده و مطالب ذيل از آخرين چاچ اين كتاب نقل شده است. اگر آقاي سيد چنين مستنداتي دارند به نويسنده كتاب ارائه كنند تا به نام ايشان در كتاب چاپ شود.
Although horizontal transmission of AI viruses commonly occurs, proof of vertical transmission is lacking (80). However, HPAI virus infection of hens has resulted in virus recovery from the eggshell surface and the internal contents of the eggs (46). In experimental studies with HP H5N2 AI virus from Pennsylvania , most eggs laid on days 3 and 4 post-inoculation contained virus (28). However, AI viruses are embryo lethal, and hatching of internally contaminated eggs has never been demonstrated. Cleaning of fecal material and disinfection of eggshells may be necessary to prevent hatchery-associated dissemination of AI viruses. Most LPAI and HPAI viruses cause reduction or cessation, respectively, of egg production further limiting the potential for vertical transmission of AI virus.



Disease of poultry 2008 – Chapter 6 – Influenza – page 166

همکار
|
-
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
0
0
واقعا از اظهار نظرهای غیر کارشناسانه و مغرضانه ایشان متاسفم. ایشان اگر اطلاعاتی درخصوص مرغداری هم داشتند می دانستند که تولید گله مادری ای که دچار HPLI شده باشد تولید آتخم آن بشدت افت می کند و حتی اگر در کشور مبدا هم معدوم نگردد باز هم تولیدی نخواهد داشت. ثانیا تمامی محموله های وارداتی و صادراتی در کشورهای مبدا و مقصد از چند لحاظ و بخوصوص آنفلوآنزای فوق حاد آزمایش می گردند، ثالثا اگر آلوده هم باشند اصلا تخم ها هچ نخواهند شد! مورد بعدی اینکه شیوع بیماری در کره جنوبی و مصر هم به دلیل واردات تخم مرغ ایران بوده!!!
دامپزشک
|
-
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
0
0
واردات دان و تخم مرغ نطفه دار از کشورهایی که سیستم بهداشتی قانون مندی ندارند همین دنباله ها را هم دارد چشم وزیر محترم جهاد روشن باشد اگر نماینده مجلس میتواند ثابت کند نباید دینش را به دنیا بفروشد .............................
mortazavi
|
-
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
0
0
ishan baradershan dampezeshk hasten ve khodeshan ham chand sal ast khanevadegi morghdari darand ve kheili ham ba savad hastend .
دکتر مجتبی مرتضوی
|
-
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
0
0
اگر منظورتان این است که یکی باید توی دانشگاه آزاد مدرک بگیرد بهد بگوید من با سوادم و کسی که مدرک دانشگاه آزادی ندارد بی سواد است .این خصلتیه که افرادی ..... دارد و ..........حاجی اصغری زمانی که ...... کنکور می دادی Pcr را برای ما توضیح می داد یادم نمی رود ایشان در مورد نیوکاسل و خصوصیات ویروس عامل آن نزدیک 1 ساعت تمام به ما توضیح دادند .ایشان مبدع هواکش های تونلی به همرا ه هوادهی از ارتفاع پایین در سالن مرغداری خود بودند .ایشان مدافع حقوق بخش خصوصی در این دوره مجلس هستند .درحالی که ..............
نظر شما
ادامه