کد خبر: ۵۵۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: موارد جدیدی از بیماری تب برفکی با سویه‌های جدید در کشورهای شرقی به ویژه پاکستان گزارش شده است.

دکتر غلامرضا زیدآبادی اظهار داشت: طی گزارشات موجود و بررسی‌های صورت گرفته و تائید شده، موارد جدیدی از بیماری تب برفکی با سویه‌های جدید در کشورهای شرقی به ویژه پاکستان گزارش شده است.
زیدآبادی تصریح کرد: با توجه به احتمال ورود دام قاچاق از سمت کشورهای مذکور به کشور و در نهایت ورود به استان کرمان احتمال شیوع آن طی ماه‌های آتی وجود دارد.
وی ضمن هشدار به دامداران به ویژه عشایر که در حال کوچ از مناطق گرمسیر به مناطق سردسیر مانند بافت، بردسیر و سیرجان هستند، افزود: ما خواستار مراجعه این دامداران به دامپزشکی شهرستان‌ها هستیم تا انجام عملیات مایه‌کوبی در مواردی که طی زمستان سال گذشته انجام نشده، صورت گیرد.
زیدآبادی با اشاره به علائم کلینیکی شدید همچون لنگش، وجود تاول در دهان و پستان و افت شدید تولید در این بیماری گفت: به دلیل اینکه یکی از اصلی‌ترین دلایل شیوع بیماری ورود دام‌های با هویت و منشأ ناشناس به دامداری‌ها است، از تمام دامداران درخواست می‌شود از ورود هرگونه دام به واحدهای خود بدون هماهنگی دامپزشکی خودداری کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در پایان اذعان داشت: ورود خودروهای آلوده، تردد افراد غیرمرتبط، حمل غیربهداشتی کود، ورود حیوانات حامل ویروس و ابزارآلات آلوده در شیوع این بیماری تأثیرگذار است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همكار
|
-
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
0
0
آقاي دكتر زيد آبادي
......... همكار عزيز اگر خبر شما در مورد سويه جديد تب برفكي در كشورهمسايه شرقي صحيح باشد كه حتما هم چنين است چه ربطي به واكسيناسيون دارد كه دامداران را به انجام واكسيناسيون تشويق مي كنيد ؟ زيرا واكسن موجود در كشور حاوي سويه هايي است كه تا بحال در كشور شيوع پيدا نموده ومصرف اين واكسن هيچ كمكي به پيشگيري از سويه جديد مورد اشاره نخواهد كرد .مگر اينكه واكسن شما حاوي سويه جديد باشد كه ان هم بعيد است . تنها راه پيشگيري از وقوع فاجعه اي ديگر جلوگيري جدي از واردات دام است چه قانوني و چه غير قانوني بنابراين چنانچه قصد خدمت به قشر مظلوم توليد كننده كشور داريد فرياد بزنيد و مسئولين كشور را آگاه نماييد و اين خطر بزرگ براي صنعت دامپروري را گوشزد نماييد وگرنه همان آش وهمان كاسه و ذليل شدن دامدار ومدال گرفتن مسئولين
نظر شما
ادامه