کد خبر: ۵۵۷۸

حکیم مهر -  سایت سازمان دامپزشکی کشورمان در حالی که این سازمان بطور رسمی شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را تکذیب نموده است ، خبری از خبرگزاری مهر منتشر کرد که در آن از شیوع این بیماری خبر داده شده است!

در بخشی از این خبر ، خبرنگار از دکتر دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشورمان درباره اظهارات حاجی اصغری نماینده مجلس که گفته بود واردات تخم مرغ نطفه دار آلوده دلیل شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است پرسیده است و در حین پرسش به "شیوع این بیماری" اشاره نموده و سایت سازمان دامپزشکی کشورمان هم عیناً این بخش از خبر را منتشر کرده است.

متن کامل خبر منتشره در سایت سازمان دامپزشکی به نقل از خبرگزاری مهر بدین شرح است :

سید محسن دستور در گفتگو با مهر در خصوص احتمال شیوع دوباره تب برفکی در دامداری ها گفت: با اقدامات پیشگیرانه ای که از سوی دامپزشکی انجام شده، احتمال شیوع دوباره این بیماری ضعیف است.
وی افزود: سازمان تلاش می کند تا با انجام راهکارهای لازم و عملکردهای پیشگیرانه از شیوع بیماری جلوگیری کند.
رئیس سازمان دامپزشکی در خصوص برخی خبرها مبنی براینکه واردات تخم مرغ نطفه دار علت شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است، اظهار داشت: اگر وارداتی صورت گیرد قطعا با نظارت سازمان دامپزشکی است و به صورت مجاز به کشور وارد می شود.
دستور تصریح کرد: با کنترلهایی که در تولیدات وارداتی انجام می شود، هیچ گونه آلودگی از این طریق وارد کشور نمی شود؛ مگر اینکه واردات به صورت قاچاق باشد.
وی با بیان اینکه اخذ مجوز بهداشتی برای واردات محصولات دام و طیور الزامی است، گفت: کنترلهای بهداشتی در تمامی محصولات وارداتی انجام می شود و مجوز های وارداتی هم برهمین اساس ارایه می شود بنابراین این محصولات آلوده نیستند.
در همین حال، شنبه هفته جاری مدیرکل دامپزشکی کرمان در گفتگو با مهر اظهارداشت: در گزارشات موجود و بررسیهای صورت گرفته و تائید شده، موارد جدیدی از بیماری تب برفکی با سویه های جدید در کشورهای شرقی به خصوص پاکستان گزارش شده است که با توجه به احتمال ورود دام قاچاق از سمت کشورهای مذکور به کشور و در نهایت ورود به استان کرمان احتمال شیوع آن در ماه‌های آینده وجود دارد.

غلامرضا زید آبادی ضمن هشدار به دامداران بخصوص عشایر که در حال کوچ از مناطق گرمسیر به مناطق سردسیر چون بافت، بردسیر و سیرجان هستند، گفت: این دسته از دامداران با مراجعه به دامپزشکی شهرستانها عملیات مایه کوبی را انجام دهند.

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه