کد خبر: ۵۶۰۰۴

معاون خدمات شهری منطقه ۲۲ تهران با اشاره به تعداد گسترده سگ‌های ولگرد در این منطقه گفت: علاوه بر فعالیت موفق مرکز «دهکده مهربانی» در چیتگر، در حال راه اندازی دو مرکز دیگر هستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، سگ‌ها دارای قابلیت تولید مثل بالا هستند، در نتیجه عدم نظارت در کنترل جمعیت سگ‌ها و اجرا نشدن برنامه‌های کنترلی موجب می‌شود به سرعت جمعیت این حیوانات افزایش یافته و مخاطراتی را برای امنیت و سلامت شهروندان به همراه داشته باشد.

اخیراً گزارشی از حضور سگ های ولگرد در محدوده منطقه ۲۲ رسید، مخاطبان مهر در این گزارش به تعداد بالای سگ های ولگرد در حوالی پارک چیتگر اعتراض کرده بودند و خواستار رسیدگی به این مساله شدند.

احسان صفایی، معاون خدمات شهری منطقه ۲۲ تهران با اشاره به اینکه منطقه ۲۲ جز مناطق حاشیه‌ای تهران محسوب می‌شود و به دلیل هم مرز بودن با عرصه‌های کوهستانی شمال و همجواری با بخش بدون سکونت استان البرز، حضور سگ های ولگرد بدون صاحب را تشدید کرده است، گفت: در دوره‌ای اداره کل محیط زیست استان تهران، پارک جنگلی چیتگر را به عنوان نقطه امن سگ‌های ولگرد معرفی کرد و بسیاری از حامیان حیوانات، سگ‌های ولگرد را در این منطقه رها کردند، این مساله باعث تشدید حضور سگ های ولگرد در منطقه ۲۲ شد.

نگه داری ۵۰۰ قلاده سگ در «دهکده مهربانی» چیتگر

معاون خدمات شهری منطقه ۲۲ تهران یادآور شد: سال گذشته اولین مرکز نگه‌داری سگ‌های بلاصاحب را در منطقه ۲۲، تحت عنوان «دهکده مهربانی» با تامین هزینه اولیه و زمین آن از سوی شهرداری تهران شاهد بودیم.

وی ادامه داد: «دهکده مهربانی» با مدیریت حامیان حیوانات اداره می شود، و در حال حاضر ۵۰۰ قلاده سگ در آن نگه داری می شوند.

«صفایی» با اشاره به اینکه شهرداری دائماً در حال زنده‌گیری سگ‌های ولگرد در این منطقه است، گفت: این مرکز از جمله موفق‌ترین مراکز نگه داری سگ های بلاصاحب در کشور محسوب می شود و از همین رو، برنامه مدیریتی آن برای مسابقه بین المللی مدیریت شهری ارسال شده است.

افتتاح دو مرکز جدید نگه‌داری سگ‌های بلاصاحب

وی از راه‌اندازی دومین مرکز نگه‌داری سگ‌های بلاصاحب در محل پارک جنگلی چیتگر خبر داد و اظهار داشت: تمام سعی‌مان بر این است که تا پایان سال این مرکز افتتاح شود.

معاون خدمات شهری منطقه ۲۲ تهران با اشاره به اینکه یک زمین ۹ هزار متری در منطقه وردآور برای ایجاد مرکز سگ های ولگرد در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: این مرکز نیز در نیمه نخست سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: با توجه به تعداد گسترده سگ‌های ولگرد در مناطق درگیر با این معضل (۲۲و ۴) حتی اگر هزار سگ هم در این مراکز نگه داری شوند باز هم تعداد سگ‌های ولگرد به صفر نخواهد رسید.

صفایی به لزوم گسترش اطلاع رسانی و فعال شدن رسانه‌ها در این خصوص اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید برای حل این معضل به کمک شهرداری بیایند، چراکه با اطلاع‌رسانی و افزایش سطح آگاهی‌ها مردم نحوه مواجهه با سگ‌ها را آموزش می‌بینند.

وی ادامه داد: کمتر از ۵ درصد از سگ‌ها ممکن است خطرناک باشند و به انسان حمله کنند و ۹۵ درصد از آنها بی‌آزار هستند.

 

نظر شما
ادامه