کد خبر: ۵۶۳۰

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، عجب‎شیر و کرمان + تسلیت به نماینده ولی‎فقیه در سازمان دامپزشکی

 

آغاز عملیات سراسری واکسیناسیون آبله و شاربن در دامهای کهگیلویه وبویراحمد
 
دکتر محسن صادقی ، مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد با اعلام این خبر گفت : واکسیناسیون سراسری ابله و شاربن دراستان کهگیلویه وبویراحمد از پانزدهم فروردین سالجاری در شهرستانهای تابعه شروع و تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت.
وی گفت: در این طرح پیش بینی میگردد بالغ بر یک میلیون و 450هزار راس دام سبک بر علیه بیماریهای واگیردار آبله و شاربن و نیز تعداد 36 هزار و 670 راس دام سنگین علیه شاربن واکسینه شوند.

دکتر صادقی از فعالیت تعداد 16 اکیپ واکسیناسیون در این عملیات خبرداد و گفت تمام طرح توسط بخش دولتی و بصورت رایگان انجام میگیرد.

-----------------------------

 

بهره برداری یک واحد پرورشی مرغ گوشتی تمام اتوماتیک جهت تولید گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک در سمنان
 
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان گفت: با تغییرات در یک واحد پرورشی با ظرفیت 33 هزار قطعه ای شرایط تولید گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک مهیا گردید.
وی ضمن اشاره به شعار سال جهانی دامپزشکی (حکیم مهر : روز جهانی بهداشت) مبنی بر مقاومت به داروهای ضد میکروبی ، یک تهدید جهانی اضافه نمود که در عرصه های مختلف دامپزشکی علاوه بر پایش وضعیت موجود ، شرایط تولید محصولات ارگانیک نیز فراهم شده است .
دکتر علی جاوید پور افرود: در واحد فوق با جایگزین نمودن دریچه های هوای ورودی هوشمند برای تنظیم و کنترل عوامل محیطی و مناسب با شرایط پرورشی بر اساس استاندارد های نژادهای موجود از طریق کنترل درجه حرارت ورطوبت جهت جلوگیری از بیماریهای تنفسی طیور زمینه تولید گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک در راستای ارتقاء وضعیت بهداشتی عمومی و امنیت غذای آماده بهره برداری می باشد.
وی خاطر نشان کرد مرغداران می توانند با به بروز رساندن تاسیسات مرغداری علاوه بر کاهش خطرابتلاء به بیماریها با بهینه سازی مصرف انرژی در هزینه های واحد خود نیز صرفه جویی نمایند .

------------------------------

 

کشتارگاه‌ سنتی دام عجب شیر تعطیل شد
 
دکتر عیسی مرادی کریمی معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان از تعطیلی کشتارگاه‌ عجب شیر در راستای اجرای دستورالعمل کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های استان خبر داد و افزود: این کشتارگاه‌ به دلیل کشتار سنتی و کاملاً غیر بهداشتی که عاملی برای تهدید سلامت مردم بود، با هماهنگی مراجع قضائی پلمب گردید.
وی ضمن تشکر از حمایتهای استاندار محترم و معاون محترم عمرانی استاندار و مسئولین محلی شهرستان، گفت: بر این اساس گوشت قرمز مورد نیاز شهرستان از کشتارگا‌ه‌های صنعتی همجوار به صورت کاملاً بهداشتی تأمین خواهد شد و هیچگونه نگرانی در این مورد وجود ندارد.
دکتر مرادی کریمی تأکید نمود که با جدیت تمام طرح ساماندهی کشتارگاه‌های دام استان را پیگری خواهیم نمود چرا که کشتارگاه‌های سنتی را عاملی تأثیرگذار در شیوع بیماری‌های مشترک، نوپدید و بازپدید می‌باشند.

 

-------------------------------

 

نشست مشترک بین بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی کرمان به منظور تشکیل درمانگاه مرجع دامپزشکی

دکتر ندا نژاد معصوم دبیر جلسات اداره کل دامپزشکی استان کرمان از برگزاری جلسه مشترک بین بخش دولتی و خصوصی و با هدف بررسی نحوه تشکیل درمانگاه مرجع دامپزشکی در استان خبر داد.
وی افزود: این جلسه با حضور مدیر کل و معاونین دامپزشکی استان، رئیس شورای نظام استان، نمایندگان مراکز بخش خصوصی، مدیران ادارت ستادی و شبکه های دامپزشکی شهرستانها برگزار گردید.
دکتر نژاد معصوم در ادامه اظهار داشت: هدف اصلی ایجاد درمانگاههای مرجع دامپزشکی در استان تشخیص به موقع وقوع بسیاری از بیماریهای دامی و تقویت و حمایت از بخش خصوصی می باشد.
دبیر جلسات اداره کل ضمن اشاره به این موضوع که بررسی و پاسخ به استعلام موارد ارجایی از مراجع قضایی بر عهده مراکز دولتی می باشد اظهار داشت: از وظایف این درمانگاه حصول نتیجه درمان دام در موارد ارجاع شده از مراکز بخش خصوصی می باشد.
لازم به توضیح است، مدیر کل دامپزشکی در این جلسه به عدم دخالت در عملکرد بخش خصوصی و داخل نشدن در بحث درمان تاکید نمود.

 

-------------------------------

 

تسلیت به مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور
 
سایت سازمان دامپزشکی نوشت :

اناالله و انا الیه راجعون
با خبر شدیم حجت‌الاسلام لیاقتی مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در غم از دست دادن پدر بزرگوارشان سوگوارند.

ضمن ابراز مراتب تسلیت و همدردی با بازماندگان آن مرحوم، از پروردگار متعال می‌خواهیم روح آن سفر کرده را با اولیاءالله محشور و همجوار فرماید.
ضمناً مراسمی به همین مناسبت از ساعت 17 تا 19 روز سه‌شنبه 6 اردیبهشت ماه در مسجد امام صادق (ع) شهر قم، خیابان 19 دی ، فرهنگیان 3 برگزار خواهد شد.

حکیم مهر نیز به نوبه خود این مصیبت را به نماینده محترم ولی فقیه در سازمان دامپزشکی تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم ، رحمت و مغفرت و برای بازماندگان ، صبر و اجر مسئلت می‎نماید.

 

 

نظر شما
ادامه