کد خبر: ۵۶۳۱۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
نگاه شما:
۱۳ مهر ۱۳۹۸ فردی به مراسم گرامی‌داشت روز ملی دامپزشکی آمد که از بیان اختلاف خود در زمان تصدی وزارت کشاورزی با رئیس وقت سازمان دامپزشکی کشور در سالیان دور ابائی نداشت ...
 
 

جمله طلایی سال ۹۸ برای دامپزشکان از زبان یک غیردامپزشک

دکتر محمد لطفیزاده

دامپزشک و متخصص بهداشت عمومی

به نام خدای سبحان و با اهداء سلام به همکاران و مخاطبین ارجمند،

فرا رسیدن سال 98 و اعیاد شعبانیه را تبریک عرض نموده و برای همگان از درگاه خدای سبحان عافیت در سال 1399 طلب میکنیم. انشاءالله که بهزودی اعلام جشن غلبه بر بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید دل مردم ایران را شاد نماید.

با مروری بر وقایع سال 1398 در حوزه دامپزشکی که البته با انفعال در بعضی بخش‌ها و تشکل‌ها همراه بوده - از جمله در همین ماجرای اخیر ویروس کرونا - به جملاتی میرسیم که بد نیست یک جمله طلایی از میان همه این جملات و اقدامات انتخاب کنیم تا چراغ راهی برای پیمودن مسیر جدید در سال نو باشد.

در سالی که گذشت، مسئولین دولتی و غیردولتی در حوزه دامپزشکی اظهارنظرهایی داشتند اما بهتر است لقب جمله طلایی را به آنچه یک غیردامپزشک خطاب به عالیترین مقام دولتی در حوزه دامپزشکی گفت بدهیم.

13 مهر 1398 فردی به مراسم گرامی‌داشت روز ملی دامپزشکی آمد که از بیان اختلاف خود در زمان تصدی وزارت کشاورزی با رئیس وقت سازمان دامپزشکی کشور در سالیان دور ابائی نداشت.

«عیسی کلانتری» اینبار بهعنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جمع دامپزشکان جملهای به زبان آورد که هرچند در نگاه اول ممکن است تلخ یا گزنده باشد اما یک نصیحت اخلاقی و جمله طلایی بود.

او پس از ارائه گزارش رئیس سازمان دامپزشکی کشور و بیان موفقیتها وقتی پشت تریبون رفت خطاب به دکتر رفیعیپور گفت: «اگر فکر کنید که اوضاع خیلی ایدهآل است و همه چیز را میدانید، آغاز یک شکست بزرگ است!»

این جمله طلایی را باید همه مسئولین دامپزشکی بهخصوص در سه نهاد سازمان دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی و جامعه دامپزشکان ایران سرمشق فعالیت خود در سال نو قرار دهند و به بیان بهتر به وضع موجود - که کاستیهای زیادی دارد -  قانع نباشند.

عیار این جمله زمانی بهتر مشخص میشود که میزان نقدپذیری مسئولین را بسنجیم و مهم‌تر از آن به انتظار بنشینیم تا در تریبونهای رسمی چنین جملاتی را بیشتر از مسئولین بشنویم:

«ما یک نقد مهم را دریافت کردیم و با بررسی و پذیرش این نقد، آییننامه یا رفتار سازمانی خود را برابر پیشنهاد ارائه شده اصلاح نمودیم»

امید که شنیدن این جمله و مانند آن برای ما آرزو نشود و مسئولین محترم نیز به جمله طلایی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست قدری بیشتر بیاندیشند.

دکتر محمد لطفیزاده / دامپزشک و متخصص بهداشت عمومی

7 فروردین 1399

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
1
7
ما هم فرا رسیدن سال ۹۹ را به ایشان تبریک می گوییم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
2
9
از دکتر کلانتری بعید است همچین جمله معنا داری بگوید!!!
این برمیگرده به توانایی رئیس سازمان، ببین چه گزارشی داده که دکتر رو به همچین واکنشی واداشته!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
2
3
جناب دکتر لطفی زاده صریح تر صحبت کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
شفاف تر از این چی بگوید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
0
2
نکته بسیار بسیار ظریفی هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
0
1
اما سه جمله طلایی که الگوی سازمان دامپزشکی است:
1- به هیچ عنوان هیچ بیماری در کشور نداریم و اصولا بیماریها جرات حضور در کشور با مسئولین فعلی را ندارند.
2- در کشور هیچ کمبود مالی در سازمان دامپزشکی نداریم حتی آمادگی برای کمک مالی به سایر دستگاهها وجود دارد.
3-در سازمان هیچ مشکلی اجازه بروز ندارد ......................
نظر شما
ادامه