کد خبر: ۵۶۳۵۳
تعداد نظرات: ۷۵ نظر

حکیم مهر: مشکل یک ارمنی اصفهانی برای مجوز پرورش خوک همچنان ادامه دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از انصاف نیوز، یک عضو انجمن مخاطرات محیطی و توسعه پایدار می‌گوید کشور ایران با برخورداری از اقلیم چهار فصل محل مناسبی در خاورمیانه و جهان از نظر پرورش خوک و تولید گوشت خوک به شمار می‌رود و تولید گوشت خوک یک سرمایه‌گذاری زود بازده است. از سوی دیگر مدیرعامل اتحادیه‌ی دامداران کشور می‌گوید خوک وحشی در حد وفور در جنگل‌ها و مزارع پیدا می‌شود و در ایران شرایط پرورش همه‌ی موجودات وجود دارد.

با وجود اینکه نظر مراجع تقلید درباره‌ی پرورش گوشت خوک در ایران برای مصرف غیر مسلمان‌ها و صادرات مساعد است، اما «آرشالوس داوود» ارمنی اهل اصفهان سال‌ها است درگیر اخذ مجوز برای پرورش خوک در ایران است؛ اگر چه او بیشتر روند گرفتن مجوز را طی کرده اما در نهایت به تایید «سیدرضا تقوی» نماینده‌ی ولی فقیه در وزارت جهاد و کشاورزی نیازمند است که هنوز موفق به اخذ آن نشده است.

پیگیری‌های خبرنگار انصاف نیوز نیز در این زمینه نتیجه‌ای ندارد و «حجت السلام والمسلمین تقوی» حاضر به مصاحبه در این باره نشد.

درباره‌ی شرایط آب‌‌وهوایی در ایران برای پرورش گوشت خوک و همچنین صرفه‌ی اقتصادی، بازار مصرف و صادرات آن به خارج از کشور با «محمدرضا محبوب فر» عضو انجمن مخاطرات محیطی و توسعه پایدار و «سعید سلطانی» مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور و به گفت‌وگو شده است. مصاحبه با آقای محبوب‌فر به صورت مکتوب انجام شده است.

کارشناس توسعه: در ایران زودبازده است

انصاف نیوز: ایران از نظر شرایط آب ‌و هوایی به غیر از موانع شرعی برای پرورش و صادرات گوشت خوک مناسب است؟

«محمدرضا محبوب‌فر» گفت: کشور ایران با برخورداری از اقلیم چهار فصل محل مناسبی در خاورمیانه و جهان از نظر پرورش خوک و تولید گوشت خوک به شمار می‌رود. اکنون تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران منابع ارزی کشور را هدف قرار داده است و ایران از این نظر با بحران‌های مالی و اقتصادی رو به رو است.

با توجه به اقلیم مناسب کشورمان پرورش خوک در ایران یک سرمایه گذاری زودبازده است که صادرات آن می‌تواند ارزآوری فراوانی برای اقتصاد کشور به دنبال داشته باشد. دامپروری در ایران یکی از بهترین سرمایه گذاری‌ها به شمار می‌رود و با عنایت به ویژگی‌های سازش با محیط و انعطاف پذیری خوک، تکثیر این حیوان بسیار آسان است.

خوک در هر زایش سالانه می‌تواند تا هشت بچه به دنیا آورد و از این نظر یکی از فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران پرورش خوک است. از طرف دیگر با توجه به اینکه بیش از ۴۰ درصد پروتئین مصرفی در جهان از طریق گوشت خوک تامین می‌شود، با مصرف بالای گوشت خوک در کشورهای مسیحی می‌توان بازار هدف مناسبی را برای گوشت خوک متصور بود.

حتی کشورهای همسایه ایران مانند روسیه و گرجستان بخشی از پروتئین مردم خود را از طریق گوشت خوک تامین می‌کنند و ایران می‌تواند بخش اعظم گوشت خوک تولیدی را نه تنها به کشورهای روسیه و گرجستان بلکه به کشورهای اروپایی نیز صادر کند.

به نظر شما در صورت تولید گوشت خوک آیا بازار مصرف در ایران برای اقلیت‌های مذهبی و همچنین صادرات آن به خارج از کشور صرفه‌ی اقتصادی دارد و چقدر می‌تواند اشتغال‌زایی کند؟

نظر اغلب علمای اسلام در زمینه پرورش خوک مساعد است و ایشان پرورش گوشت خوک به شرطی که فروش گوشت آن به غیر مسلمان باشد را کسب روزی حلال برشمرده‌اند. ضمن اینکه امروز بخشی از جمعیت کشور را اقلیت‌های مذهبی مانند مسیحیان و ارامنه تشکیل می‌دهند و بخشی از گوشت خوک تولید شده را می‌توان در داخل کشور به مصرف غیر مسلمانان رساند.

ایران اکنون یکی از صادر کنندگان عمده گوشت گاو و گوسفند در خاورمیانه و کشورهای آسیایی به شمار می‌رود. حال با توجه به نیاز داخل کشور به گوشت گاو و گوسفند می‌توان صادرات گوشت ایران را حول گوشت خوک قرار داد تا از این طریق نیاز داخل ایران تامین شود. حتی با توقف صادرات گوشت گاو و گوسفند از کشور و جایگزینی آن توسط گوشت خوک قیمت مصرفی گوشت‌های گاو و گوسفند در داخل کشور کاهش یافته و اقشار فقیر و آسیب دیده مردم کشورمان که تعداد آن هم کم نیست می‌توانند مصرف کننده گوشت گوسفند و گاو باشند و نیاز تغذیه‌ای خود را تامین کنند.

با چنین نگاهی به تولید خوک در کشور ایران قطعا صادرات گوشت خوک به خارج از کشور صرفه اقتصادی خواهد داشت و علاقه‌مندان به حرفه‌ی دامپروری و دانش آموختگان این رشته را می‌توان به سمت پرورش خوک و تولید بهداشتی و اصولی گوشت خوک هدایت کرد. ضمن اینکه پرورش خوک در ایران می‌تواند به عنوان صنعت جدید با سوددهی و اشتغال زایی بالا قلمداد شده و بخش اعظم بیکاری به عنوان یک معضل اجتماعی در کشور را از طریق ایجاد واحدهای پرورش و تولید گوشت خوک در مناطق مختلف کشور به ویژه استان‌های مرزی حل کرد.

راه‌اندازی چنین حوزه‌هایی چقدر در اقتصاد کشور تاثیر خواهد داشت؟

نیاز امروز کشور حمایت از صنعتگران و سرمایه گذاران بخش تولیدی است که در بحران مالی و اقتصادی که ایران با آن رو به رو شده است جهادگرانه و فداکارانه به فعالیت اقتصادی و تولیدی می‌پردازند. حمایت‌های همه جانبه‌ی دولتی باید به سمت ایجاد کسب و کارهای مولد و پربازده سوق پیدا کند.

از جمله فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران امروز که منابع ارزی کشور توسط آمریکایی‌ها و متحدانش هدف گیری شده است، سرمایه گذاری در بخش پرورش و تولید گوشت خوک است. چون صنعت پرورش خوک در ایران زود بازده با سوددهی بالا است، تاکنون سرمایه گذاران و صنعتگران بخش خصوصی کشور جهت پرورش خوک اعلام آمادگی کرده‌اند اما متاسفانه علی رغم گرفتن فتوا از مراجع تقلید، اخذ مجوزهای مربوطه با مخالفت‌های مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و دیوان عدالت اداری رو به رو شده است و پیگیری‌های انجام شده تاکنون نتیجه بخش نبوده است.

البته بر اساس اطلاعات دریافتی، تعدادی از صنعتگران و سرمایه گذاران بخش تولیدی کشور همچنان مصر به راه اندازی واحدهای پرورش و تولید خوک در نقاطی از ایران هستند. ایشان به دنبال اخذ مجوزهای قانونی طی مراحل رسمی از مراجع قانونی کشور هستند و به زودی مزارع پرورش خوک در کشور در راستای ارزآوری برای اقتصاد کشور ایجاد و به فعالیت می‌پردازند.

برخورداري اقتصاد جمهوری اسلامی ایران از منابع ارزی، رشد اقتصادی کشور، ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانش آموختگان رشته کشاورزی و دامپروری، برخورداری از بهره اقتصادي و صادرات گوشت خوک در قالب فرآورده‌هاي گوشتی نظير سوسيس و کالباس به کشورهاي خاورمیانه، آسیایی و اروپایی از جمله اهداف پرورش دهندگان عنوان شده است.

البته اگر در پرورش این حیوان اهتمام لازم درخصوص رعایت نکات بهداشتی و فنی صورت گیرد، می‌توان حتی قسمتی از کمبود گوشت و پروتئین کشور را تامین کرد، ضمن اینکه با توجه به رشد صنعت گردشگری در کشور و افزایش تعداد گردشگران و خارجیان مقیم ایران طی سال‌های اخیر، تولید و مصرف گوشت خوک در کشور و حتی استفاده از چربی‌های این حیوان در صنایع شوینده و بهداشتی و بخش درمان کشور سخت مورد توجه سرمایه گذاران و صنعتگران کشور قرار گرفته است.

مدیرعامل اتحادیه: امکان پرورش هست اما بازار؟

«سعید سلطانی» مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور هم در گفت‌وگو با انصاف نیوز درباره‌ی شرایط تولید گوشت در ایران برای صادرات می‌گوید: امکان پرورش خوک منهای بحث حرام بودن آن وجود دارد، ضمن‌ اینکه خوک وحشی هم که به آن گراز می‌گویند در حد وفور در جنگل‌ها و مزارع پیدا می‌شود. خوشبختانه شرایط آب‌ و هوایی در ایران برای همه‌ی موجودات وجود دارد، از این بابت مشکلی نداریم.

وی افزود: حالا اینکه یک کالا صرفه‌ی اقتصادی دارد یا خیر؛ باید قبل از تولید هر کالا بازاریابی شود و بدانند که خریداری برای آن وجود دارد و بعد تولید کنند، طبیعتا اینطوری بهتر است. اگر خریدار عمده‌ای در کشور نداشته باشد، عرضه شود و عرضه بیشتر از تقاضا باشد، بنابراین خود به خود از آن تولیدات سودی نخواهند برد. بحث این است اول باید بازار مصرف آن را بررسی کرد، زیرا اگر بازار مصرف آن داخل ایران باشد، بسیار کم است زیرا تعداد محدودی مثل ارمنی‌ها هستند که مصرف کننده‌ی گوشت خوک هستند. اما اگر بنا بر صادر باشد، آن دیگر یک مقوله‌ی دیگری است.

سلطانی تاکید کرد: وقتی که ما برای تولید گوشت بییشتر در کشور نیازی نداشته نباشیم، چه کاری است که موجود دیگری را در کشور پرورش داد و بعد بازار مصرف چندانی هم نداشته باشد. البته مجری کار سازمان نظام مهندسی کشور است و از ضوابط کار خبر ندارم، در آنجا کسانی که مجوز بخواهند را راهنمایی می‌کنند.

 

انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
69
17
ن اینکه تو بحث آنفلوآنزا هم مثل کرونا تبحر داریم...همین مونده پای خوک هم بیاریم وسط.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
65
20
دقیقا درست میفرمایید خوک مخزن تشکیل ویروس آنفلوانزای انسانی و سویا های جدید آنفلوانزای پرندگان است و ما امکانات زیرساختی پرورش آنرا نداریم و با کوچکترین اشتباه آسیبهای جبران ناپذیری به جامعه دامی و انسانی وارد میشود. همین دامهای معمول را ابتدا به سمت صنعتی شدن و حرفه ای شدن حرکت کنیم خودش کفایت میکند.
مجیدنظری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
65
14
به دور از تعصبات مذهبی بحثی بسیار بیهوده است وباید ببینیم متولیان پیگیری این امر چه در وزارت خانه وچه ادارات مزبور چه سودی سرشاری نصیبشان میگردد که پیگیر این مسئله هستن اولا این نوع تولید هیچ ربطی به صادرات بقیه گوشتهای تولیدی حلال گوشت داخل کشور ندارد چرا که کشور مقصدی که درخواست گوشتهای حلال را از ایران دارد قطع با تولید این کالای حرام الگوی مصرف خود را تغییر نمیدهد چون قطع به یقین مصرف کننده مسلمان دارد دوما بحثی که از نظر مثبت علمای اسلام در زمینه اینجور تولید حکایت میکند یا قطعا جعلیست یا از یه سری آخوند نمای انگلیسی که خیلی دیگر از موازین شرعی رو به تحریف کشیده اند استفتائ شده با سوم اینکه این نوع تولید قبلا روی دامهای دیگر مثل شتر مرغ که حیوانی حلال گوشت هم هست اجرا گردیده که مورد اقبال کامل قرار نگرفته پرورش دهندگان این دام با مشگل فروش فرآورده های خود روبرو هستن چهارما اینکه اگر متولیان این امر خیلی نگران وضعیت صادرات غیر نفتی کشور هستن بهتر است روی روند اصلاح نژاد و افزایش تولید دامهای داخلی یا واردات دامهای اصلاح شده حلال گوشت با قابلیتهای چند قلو زایی متمرکز شوند تا هم بازار داخل از عرضه مناسبی به جهت قیمتی وهم کانالهای صادراتی به کشورهای مسلمان منطقه رونق بیشتری گیرد در آخر این مطلب قابل ذکر است تولید خوک در کشور از لحاظ تبعات سیاسی عوامل معاند قطعا با واکنشی وتبلیغات منفی جهانی علیه تنها کشور مسلمان شیعی روبرو خواهد شد. در آخر از نگارنده موضوع که قطع به یقین مغرضانه چنین مطلبی رو درج کردن متذکر میشوم که وقت خود را مصروف این القاعات بیهوده به جامعه کشور اسلامی تلف نکنید
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
دوست عزیز خوب نوشتی میشه از زاویه شما هم دید ولی اولش رو اصلاح کن که نوشتی بدور از تعصبات مذهبی
که اصلا دور نبود و خیلی هم نزدیک بودی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
40
22
اگر خیلی زرنگ هستید همین پرورش گوسفند بومی را پیگیر کنید هم بازار مصرف داخلی داره هم اینکه کشورهای همسایه مشتری بالقوه هستند
چرا کاری کنیم که آخر و عاقبتش معلوم نیست گوشت خوک تولید کردید داخل که نمیشه فروخت به کشورهای اطراف نمیشه فروخت صادرات به اروپا هم که باید استانداردهای اونجا را داشت پس عملا یک کار بیهوده هست
ثانیا در کشور ما از هزاران سال پیش مصرف گوشت خوک نبوده حتی قبل اسلام کاری که نه در فرهنگ ما نه در دین مختلف هست چرا باید انجام بشه
بعدشم خوک مخزن انواع بیماری هاست به جای کرونا دیدین کرونا خوکی دامن گیر ما شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
16
39
امکانش که وجود دارد. همانطور که قبل از انقلاب پرورش داده میشد. ولی با شرایط سیاسی فعلی، نه. امکان‌پذیر نیست
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
101
25
واقعا نباید اجازه این کثافت پروری را داد.
حالا بعضیا ادعای روشنفکری دارند و میگن اشکالی نداره پرورش خوک در ایران. و بحث صادرات.
آقای روشنفکر و اقتصاددان. امروز پرورش خوک بیاد ایران . فردا بعضی روشنفکر مثل خودت گوشتشو امتحان میکنن. بعدش تبلیغ میکنند که خوشمزس . و نهایتا میرسیم جایی که گوشت نجس خوک میاد سر سفره اکثر ایرانیان.
این بحث و طرح نجس را باید در نطفه خفه کرد
پاسخ ها
Black
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
خوب شما نخور من دوست دارم بخورم به شما که همه چی مربوط نیست که کی چی بخوره یا نه تو مذهبی افکارتو برای خودت نگه دار هرکسیو تو قبر خودش میخوابونن در پناه خدا باشی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
روی صحبتم با کسی که قبل من پاسخ گذاشته: Black

تو دوست داری بخوری اول باید گور مبارکتون رو از کشور اسلامی بیرون بندازی بعد هر کاری خواستی بکنی آخر سر هم میتونی توی همون گور بخوابی . در پناه خدا باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
آخ که چه ضربه ای میخوریم از نظره اقتصادی ،کاش پرورش خوک آزاد بشه ،گوسفندی که سالی یه بار به زور یه بره میده کجا و خوکی که سالی بیشتر از دوازده تا می‌زاید کجا
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
28
31
آگر همه فاکتور های حال حاضر و بزاریم کنار هم با وجود اینکه کشورهای مقصد ک نیاز دارن ب این نوع گوشت میشه ازشون درآمد کسب کرد و ارز آوری کرد و هزینه کرد در داخل حتی برای پرورش دام ها با گوشت حلال برای داخل چه ایرادی داره پرورش خوک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
خب تو نخور مگه دیگران رو تو گور تو میذارن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
35
17
الهی خیرنبینن که بخاطروحرصوولعی که دارن نسبت به ثروت هرکاریومیکنن ومیگن بخاطروضع تحریم وارزاوربودن هرجنایتی میکنن بی دروپیکره مملکت همین مونده گوشت خوگ پرورش بدن ومسخره همه شیم خودمون میگیم حرامه خودمونم پرورش میدیم این حرامو چه مسخره بعدم توجیحاتی من دراری میکنیم خدانابودشون کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
14
29
برا صادرات عالیه ،فعلا مسئولین نظرات شخصی خودشون اعمال می کنند و از قانون و کارشناس خبری نیست.
محمد
|
Belgium
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
8
50
هیچ اشکالی نداره،مگه ما تافته جدا بافته ایم،هر کسی دوست نداره،مصرف نمیکنه
ناشناس
|
Finland
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
4
33
بهتر است مطمئن شوند غذایش را در ایران دارند. دارو و واکسن و همه چیزش وارداتی نباشد بعدا دردسر بشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
51
13
بابا نجسه مایه بیماریه چرا نمیفهمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
12
40
چرا داستان رو به دین و مذهب میچسبونید وقتی میشه با یک کار اشتغال زای کرد و شاید حتی بتونیم توی یک صنعت کشورهای دیگه رو به خودمون وابسته کنیم حتی اگه اون محصول به هیچ درد ما نخوره چرا انجامش ندیم مگه چین میدونه مهر و صلوات شمار چیه ولی تولید میکنه میده دست شما حاج اقا و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
5
30
تا کی میخوایم از این یخ زدگی مغز بیرون بیاییم و خودمون رو جلو بکشیم الان دوره صنعت و اقتصاد
بعد این درسته ک یک مسلمان سرگرسنه روی زمین بذاره چرا ک ما نمیخوایم با دنیا پیش بریم
حسین
|
Georgia
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
7
29
من در کشور گرجستان بدون دردسر خوک پرورش میدم
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
میشه راهنمایی بدین
Black
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
میشه درباره موضوع پروش راهنماییم بکنی چقدر هزینه لازمه برای پروش؟؟
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
4
27
,,تعصب بیخود چرا دارن خیلیها نمیدونم اونی که میگه بجاش گوسفند پروش بدن یکم مطالعه بدنیست بین اول خوک سالی چندباروچندتا بچه سیاره سال دوبار درشکم حدود ۹تا۱۱بچه میاره وزنشم نگاه کن خوراکش برخلاف گاووگوسفندازضایعات کشاورزی که روزانه هزاران تن اصراف درهرشهراین مملکت میشه من جمله اشغال گوجه پوست هندونه بطور مثال هست هرچیزیکه بشه خوردش گناهش گرد ن خودش حالا مطالعمونو کمی بیشترکنیم ایاتمام الکل تولیدی کشور صرف شرب خمر میشود خوکم قراره صادر بشه البته اگه تندرویی جبهه گیری حضرات بزار ه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
من با موافق هستم هادی جان
مینا
|
Australia
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
3
19
یک بچه خوک از بدو تولد اگر پرورش یافته تحت خوراک گیاهی و دامی قرار بگیره و زیر نظر عوامل بهداشتی و دامپزشکی تحت رعایت پروتوکول های سلامت به عرصه بیاد،باز چطور امکانش هست کع گوشت چنین گراز پرورش یافته ای حرام و نجس و آلوده باشه؟
می شه متخصصین پاسخ بدن؟
پاسخ ها
عباس دانا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
خیلی ساده هست فقط بیماری های که میتونه گوشتش با انسان اشتراک گذاشت رو بخون....ی جستجوی ساده تو گوگل حلہ مسئلہ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
شطرنج هم حرام بود
آب لوله کشی هم حرام بود
Morteza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
2
15
اگه کسی می‌تونه اطلاعاتی در مورد پرورش خوک بمن بده ممنون میشم.
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
3
13
در کنار پرورش دیگر موجودات فکر عالی هستش و برای مذهب های مختلف بینظیره .
باید هر طور شده چرخ این کشور بچرخه و برای اقتصاد این کشور عالیه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
5
18
توی ایران قورباغه پرورش داده میشه الاغ پرورش داده میشه ولی صادرات میکنن هیچ اشکالی هم نداره به نظر من پرورش خوک جهت صادرات نمیتونه مشکلی ایجاد کنه .
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
7
22
سلام لطفا به اون دوست تندرو افراطی بگیرید دنیا داره کره مریخ رو برای اسکان انسان آماده میکنه اون وقت تو افراطی میگی گوشت خوک نجسته پس کی دیگه میخواهید بفهمید هنوز توی ۱۴۰۰ سال پیش گی کردی
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
اولندش که اینکه دنیا داره برای زندگی روی مریخ اماده میشه چه ربطی به گوشت خوک داشت ؟ دومندش که اگر میدید که خوک چه کثافتایی رو میخوره این حرف رو نمیزدید سومندش که خدا که از اول تمدن ها بوده ضمن اینکه احکام ی جورین که هر مطلبی پیش بیاد رو جواب میدن و کم نیاوردنین این خصوصیت احکامه ماعه اگر هم توی بحث استنباط خدا موردی هست بگید از رفقای فلاسفه بهتون معرفی میکنم یا علی مدد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
یوسف
خوب کثافت نده بهش بخوره .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
13
11
اول برو نوشتن نجس رو یاد بگیر بعد خودتو 1400دی فرض کن مضراتس خود خارجی هاهم گفتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
7
13
هیچ اشکالی نداره پرورش آن برای کشورهای همسایه،وگردشگران،لطفا نظرکوته فکرانه نکنید به مساله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
2
18
سلام اگر خوک در شرایطی محدود وبهداشتی وطی کردن کامل روند ذبح وبسته بندی ان ورصد کامل ان تا مقصد مشکلی ندارد ما ایرانیها مثلا در یک هفنه سال یک روزش مسیحی میشیم یک روز مسلمان یک روز بی دین یک روز زرتشت خدا شاهده اخر سرش هم معلوم نیست چرا از حیوانی که ذات وجود وزندگیش برای حیات وپرورش وجود دارد ومیتوان صادر کرد وارز اوری نمود ایا به گوسفندانی که ژنتیک انها در فرانسه باحیوانی مثل سگ تغیر داده شده هیچی نمگید وشب وروز از دو قلو زای حرف میزنی نوع گوشت در ست حرام شکی نیست اما خدا شاهده نان سر سفره همگی حلاله ایا کسی هست به این فقرا در ماه یک کیلو گوشت بده تا تن فروشی نکنند بله این شرایط برای اقایانی که راحت وامهای کلان با سود کم در دسترشان هست وهیچ دغدعه ای ندارند به خطر انداختن موقعیت انهاست پرورش وصادرات ان کاملا درست فقط به خارج
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
2
10
من امکانات شو دارم.مولدشو باید از کجا تهیه کنم.بازارشم تو گهردشت خوبه.صادرات به کنار.
بابا سالی ۷_۸ تا میزاد.
پاسخ ها
شیدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
سلام میبخشید شما جایی رو بلدین که گوشت خوک بفروشن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
19
3
با سلام ، با خواندن این مطالب ، فقط خدا رو شکر می کنم که در ایران زندگی می کنم ، امیدوارم که تا آخر عمر خویش زیر حکومت اسلامی شیعه زندگی کنم ، التماس دعا
حمید
|
Iraq
|
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
1
10
خیلی فکر خوبیه ، بازار بزرگ و قابل توسعه ای هم داره. نمی فهمم هر کسی در اعتقادش با چیزی مخالفه کل کشور می خواد ازش محروم بکنه. شما مسلمان اصیل و ایرانی با اعتقادی هستی استفاده نکن بزار بقیه کاسبیشونو بکنن. همین الانم برای کسایی که می خوان بخرن پیدا میشه گراز ، خوک...
من که امتحان کردم چرب بود ولی طعمش خوب بود و باز هم استفاده می کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
5
5
این همه جنگ و ظلم و جنایت و وحشیگری که امروز در سراسر دنیا رواج داره و عادی شده برامون بخاطر خوردن گوشت حیواناته . حیوانات مثل ما انسانها عواطف دارن و درد و رنج و ترس و استرس رو تجربه میکنند . وقتی یه حیوان در شرایط اضطرار قرار میگیره و جونش در خطره هورمونهای استرس تو بدنش ترشح میشه و شما تمام اون مواد بیماریزا رو میخورید . به اضافه تمام آنتی بیوتیک ها و مواد آلاینده ای که تو جیره غذاییش بخوردش دادن .

اگر آدمها مجبور بودن حیوانی رو که گوشتشو میخوان بخورن بدست خودشون بکُشن ، خیلی ها دست از خوردن حیوانات برمیداشتن .
گیاهخوار بشید تا مفهوم واقعی صلح رو بفهمید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
0
5
اگر بحث نجس بودن و نبودن گوشت خوک هست برید لیست بیماری های زئونوز رو در ویکیپدیا مطالعه کنید تا بفهمید خوردن گوشت بقیه حیوانات هم وقتی معلوم نیس در چه شرایط بهداشتی پرورش داده شده و ذبح شدن ، میتونه چقدر خطرناک باشه .
باید به درجه ای از شعور و آگاهی برسید که نتونید بخاطر لذت و شهوت حاضر به شکنجه و سواستفاده از حیوانات بشید . مسلمان بودن کافی نیست . داعشی ها از من و شما مسلمان تر اند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
5
2
عده ای مایل ند خط قرمز خدا را زیر پا بزارند توسعه اقتصادی را بهانه نکنید اگر پرورش خوک درایران جایز باشه مثل کشورهای خارجی تولید ولدالزنا ها بیشتر خواهند شد حالا گوشت خوک حرام و نجسه وضع جامعه مون اینه اینهمه خلاف و فساد و جنایت و اعمال غیر اخلاقی و .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
6
2
حیوان کثیفی هست ادرار خودشو میخوره با بچه خودش و همجنس خودش طرف میشه والسلام حالا خودتون نتیجه بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
دوست عزیز مرغ وتخم مرغ که ۴۰درصد خوراک ماایرانی هست رامورد بررسی قرار بده.مرغ هم هرچی گیرش بیاد میخوره
ناشاناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
یعنی گوسفند فقط با ماده غریبه رابطه برقرار میکنه ب نظرت؟ :))))))))
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
1
2
خوب گراز که دیگه تو ایران هست بیماری هم اگه داشت مشخص میشد اونای که علاقه مند ب اینکار هستن وارد پرورش گرلز ایرانی بشن اونم جهت صادرات ب صورت زنده ب کشورهای مصرف کننده
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
6
2
خوک ؟ اخه اگه میدید چه کثافتایی رو میخوره که ...
تاریخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
0
3
تحقیق کنید تنباکو و شکر و قند چطوری موفق شد و قند به چه روشی حلال شد کارتون راه می افته . دست بده ندارید می خواهید کارتون راه بیفته اونم چی خوک .
شمس
|
Poland
|
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
2
7
نه اینکه الان نان و میوه و غذای ما پر از سم و کود نیست همه کشورها محصولات ما رو نخریدند . چرا روی اون نظارتی نیست و گیر دادید به این مطلب خوکی

من نه گوشت خوک خوردم و نه دیدم اما یک چیزی مطمئنم اگر مشکلی داشت تمام دنیا از آمریکا تا اروپا گرفته تا چین و شرق پرورش نمی دادند و نمی خوردند اونها که همه چیز رو علمی بررسی می کنن
پاسخ ها
محمد امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
نادان ثابت شده گوشت خوک به انسان خیلی نزدیکه ....واقعا خودتون رو زدیدند به خواب ...وقتی خدا میگه حرام است پس ضرر دارد ...خدای مهربان گوسفند رو آفریده خوک هم آفریده یکی حلال ویکی حرام مغز کوچک تو نمی توانه جواب بده پس ساکت وخدابترس ....این همه بی غیرتی رو نمی بینی کوری ...فقط یکی ازآثار استفاده ازگوشت خوکه....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
محمد امین
خدا آفرید یکی را حلال و یکی را حرام!!!!!!
.........
تیماج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
3
3
برا صادرات که خوبه تو شهر ما کروکودیل پرورش میدن
محمدطاها‌‌
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
2
3
مگه توی کشور ما فقط مسلمان وجود داره؟
ما تو کشورمون مسلمان، مسیحی، یهودی و... داریم
حالا برای مثال فروش برای افرادی ک دینشون‌ گوشت خوک رو منع نکرده چ مشکلی داره؟
هرکس دوست داشت میخوره، و هرکس هم ک دوست نداشت نمیخوره
اتفاقاً برای صادرات هم عالیه
حداقل پرورش خوک بهتر از اینه ک الآن تو کشورمون داریم قورباغه‌ی‌ گوشتی پرورش میدیم
الآن بعضی از مردمی ک تو ایران گوشت خوک دوست دارن، میرن توی جنگلها گراز شکار میکنن؛ شکار گراز باعث نابودی حیات‌وحش‌ میشه؛ اگه با این‌نظر‌ بیایم ما پرورش خوک رو انجام بدیم، هم ب سود حیات‌وحش‌ هست و هم ب سود افرادی ک دینشون‌ گوشت خوک رو منع نکرده و...
حالا ما مسلمون هستیم درست؛ ولی تکلیف کسی که برای مثال مسیحی یا... چی میشه؟؟؟
عسل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
2
4
گوشت خوک اگر مشکلی داشت سالانه هزاران نفر در سراسر دنیا اونو نمیخوردن، تازه الان خوک به روش های کاملا بهداشتی زیر نظر دامپزشک پرورش داده میشه، شاید خیلی از تعصبیهای مذهبی اینو قبول نداشته باشن اما همینها تا مریضیه سختی میگیرن پامیشن میرن همین کشورها پیش پزشکهای خارجی ،چیه پس پزشکاشونو قبول دارین تو پیشرفت علم بعد دامپزشکاشونو قبول ندارین! خرگوش و خوک گاهی مدفوع خودشونو میخورن که چندتا دلیل داره ک خودتون مطالعه کنید متوجه میشید ، تازه همین مشکل روحل کردن، با ساخت قفسهای توری مانند که کفه ی قفس طوری تعبیه شده ک مدفوع خارج میشه تا حیوون نتونه اونو بخوره، اصلا میدونید چرا خرگوش مثلا مدفوع خودشو میخوره؟ گاهی به مواد داخل مدفوع نیاز داره بدنش و این آفرینشش هست،هیچ انگلی هم نیست که با پختن از بین نره، تعصبیها میان باهزار دلیل حالا میگن نه و رد میکنن که بقیع مساعلشون دست نخورده باقی بمونه چون میدونن اگر چند تا مسلمان امروز بیان گوشت خوک رو امتحان کنن فردا میفهمن خیلی از دستوراتت دینیشون غیر واقعیه و خلاصه همه چی میره زیر سوال درضمن ما خیلی بیماریهای مشترک بین گاو و گوسفندم با انسان داریم پس قضیه ی آنفولانزا خوکی رو بزرگش نکنید ما آنفولانزا مرغی و گاوی هم داریم، البته که ایران نمیتونه خوب مدیریت کنه هیچ چیزیو در این شکی نیس که نتونه پرورش بده خوک رو و خوبم از لحاظ بیماری و دامپزشکی کنترل کنه .
پاسخ ها
محمد امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
ساکت شو خدا لعنت کنه هرکسی رو که می خواد ازدستورات الهی خورده بگیره ...یکی ازعلت هاش اینکه گوشت خوک بی غیرتی میاره ..که تمام دنیا شاهد این بی غیرتی هستند .ازخدا بترس
علی
|
Germany
|
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
2
2
اساتید
این یک نظر هست
ربطی به روشنفکری هم نداره
اینکه بگیم هیچ مسلمانی گوشت خوک رو تست نکرده که محاله ممکنه
پس اینگونه جبهات رو بزارید کنار
وقتی خوک این همه بازده داره و کاملا تساعدی تولید مثل فراوانی داره چه ایرادی به تولیدش هست
حالا اونی که دنبال پرورشش هست قطعا بلد چطوری استاندارد های صادراتشو رعایت کنه بلده بازار يابی کنه
خارج از این مسائل از نظر من هر غذایی که خوش طعم هست و آسیب رسان نیست میشه به پرورش و مصرفش فکر کردحتی اون سوسکی که از نظر شاید ۷۰ درصد مردم جهان چندش هست چه برسه به خوک
پاسخ ها
محمد امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
کمی فکر کمی تفکر ...چرا خدا بعضی از گوشت ها رو حلال وبعضی حرام کرده ...به خاطر روح انسان است گوشت های حرام قصاوت قلب میاره ....حتما بعد به این میرسی که گوشت انسان بخورند .ازخدا بترسید
حسین یوسفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
2
1
سلام بنده هم جا و امکانات دارم فقط مجوز میخوام جهت صادرات هم میخوام لطفا بگید از کجا اقدام کنم
پارسا
|
Germany
|
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
4
1
آقا سلام. من مار رتیکولیتت پایتون دارم. تقریبا ۷ ساله دارمش و ۴ متر طولشه. میخواستم بدونم که کسی داخل ایران خوک زنده برای تغذیه حیوانات وحشی پرورش میده؟ برام دیگه صرف نمیکنه که بخوام خرگوش بهش بدم. چون سایزش بزرگ شده، باید در هر نوبت ۵ تا خرگوش بخوره.
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
0
0
ای بابا ایرانیا که دامداری و کشاورزی در حد کشورهای دیگه نمی‌کنند فقط منتظرند یارانه و حقوق خود یا اعضای خانواده به حسابشان بیاد
در مورد صادرات گوشت و مواد غذایی هم از آنجایی که اکثر رودخانه ها خشک شدند صادرات غذا به کشورهای خارجی نداریم فقط صادرات موادنفتی و پتروشیمی و گاز هست و اکثر کالاها هم قراره تولید داخل بشه
يزدان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
0
0
يك روزى رفتم دنبال پرورش قورباغه يكى از مراجع گفت براى صادرات مشكلى نداره يكى ديگه گفت چيزى كه براى ماضرر داره صادراتش هم براى ديگران ضرر داره نشد كه بشه كلى ضرر كرديم چندسالى از عمرمون رفت حالا مشكلى نداره اين مملكت هيچ چيزش قابل پيش بينى نيست وقتى بايد يك مرجع در مورد همه چيز تصميم بگيره علم دانش تجربه اقتصاد همه چيز بى فايده است روزگارى همين مردم گوشت گربه و مرده هم از فقرو ندارى مى خوردند روس وانگليس مملكت را به تاراج برده بودند الان گوشت خوك حرام است توليد كه بشه فقر كه باشه حلال ميشه مثل ازون برون ولى بايد دقيق بررسى كرد الان قيمت گوشت در ايران سه برابر اروپاست آيا قيمت تمام شده توجيح دارد
مالک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
3
0
حرام خداوند را حلال نکنید خداوند از همه داناتر و قدرتمندتر است اینطوری فکر کنید چرا خداوند ازداوج با محارم را حرام و گناه اعلام کردن چرا که از نظر ژنتیک جز نخسان و ضرر و بیماری و اینکه نسل بشر به دست خودشو به فناه میره چیزی دیگر نداره بله چطور از هر کدامان بخواهند که با محارم ازداوج کنیم دهن طرف مقابل را خورد می کنیم و می گوئیم خداوند حرام کردن حالا گوشت خوک را که از نظر فقه اهل سنت که بنده باشم حتی فقط یه تار مو این حیوان در آبادی باشد آن آبادی باید مردمشان خود را تمیز کنند یعنی اینکه اینقده این حیوان حرام است و خدا می داند چقده بی غیرتی و فساد داره این حیوان که حتی به انسان سرایت می کنه استغفرالله من و شما می دانیم یا الله مهربان مواد حرام است قدرت تخریبش را همه دیدیم ولی خداوند گفته مواد مخدر حرام است ولی ما انسانها بدبختانه از نسل آدام هستیم خیلی دیر به فکر عاقبت کارمون و توبه فکر می کنیم و عبرت می گیریم در کل خوبه برای کسانیکه حرام حلال برای شون فرقی نداره ولی برادر من برای من تو مسلمان چه شعیه و چه سنی که مقید به دین مبین اسلام هستیم حرام است اسلام نگاه کنید چه چیزها دیگر در اسلام مایه حرام شدن دارند که مسلمانان افتخار می کنیم و خداوند را شکر می کنیم که مسلمان هستیم ولی حیف که بضیعی از دوستان با نام اسلام دوزدی غارت چپاول اختلاس می کنند اسلام به ذات خود تمیز است هر آنچه عیب ایراد از مسلمانی ما است
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
0
1
اول نگاه کنید از چی به وجود آمدید بعد بیاید نظر بدید از همه چی بی‌خبر هستید این همه از راه راست دم نزنید بزارید انسانها زندگی کنند کم ظلم کنید به کسی کاری نداشته باشید خدا را چه کسی دیده آیا واقعا خدا مهربانه هیچ کس درباره خدا نمی دانه شاید خدا مهربان نباشه شاید بعد مرگ هیچی نیست شاید هرچه است الان است شاید فردایی نباشه بیاید به هم بعدی نکنیم شاید این آخرین فرسته باهم زندگی کردن باشه همدیگرو ناراحت نکنیم
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
1
0
سلام گوشت خوک وگرازیک نوع کرم ترشین داره که بعدازدوماه فریزشدن ازبین میره؛؛؛؛اصلا درسته مسعولین خیروصلاح ما رامیخوان دمشون گرم قیمت گوشت سربه فلک کشیده زاداوری خوک زیاده ما صادرمیکنیم گوشت گوسفند وارد؛ ولی متاسفم ازمسعولین نااگاه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
اول سوات یاد بگیر بعداظهار نظر کن مگه زورت کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
0
1
من فهمیدم تو این سیستم هر جا یه کاری میخوای انجام بدن بگن نمیشه حتما خودشون تو صفن حالا بحث فروش گوشت خوک که یه چیزعادیه الان چین مارو جیره خوار خودش کرده چین چادر نمیپوشه زناشون واسه ما چادر میزنه .............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
خوک داری از صنعت اول کشور که توزیع فیلترشکن است سودآورتر هست
رونالدو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
0
0
چون یهود اولین مخالف خوک در جهان بوده اند بهتر است گله ای خوک تولید کنیم ول کنیم توی اسراییل تا از ترس نجس شدن بذارن فرار کنن
مسلمون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
1
0
جواب ...... ها رو باید داد
کسایی که می گن شما نخور ما می خوریم
....... گوشت خوک مال فقیر هاست
چرا تو کره و ژاپن و چین ملت دارن خوک می خورن
چون گوشت ارزون هست و توان خرید گوشت گاو و گوسفند رو ندارن
شما ....... ها می خواین گوشت درجه یک رو نخورین
و بریم گوشت یه حیوان نحس رو بخورین
حیوانی که دست زدن بهش نجس هست چه برسه خوردنش
اونایی هم که می گن بفروشیم
کجا بفروشیم آخه کشور های اطراف همه مسلمون و باید به شرق یا غرب بفرستیم
به جای این کارا همون گوسفند و گاو رو پرورش بدین
که برکت هم می ده خدا به این کار
امیر
|
United States of America
|
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
0
1
اتفاقا سود خوبی داره و زاد ولدش زیاد هر کییم میگه بیماری مگر مسلمان ها استفاده میکنن این گوشتش برا کفاره عیب نداره اگر کسی بخاد بخوره هر بیماری ای بگیره خارجییا باید نگران باشن ............ جلو پیشرفت اقتصاد گرفتن به من چه خارجییه بیماری بگیره طرف میخاد صادر کنه دلار بیاره براشم مهم نیست هیچی ...............
محمد
|
Canada
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
0
1
من برا خودم میخواستم خوک پرورش بدم نمیدونم از کجا میتونم بچه خوک نر و ماده یک جفت پیدا کنم ممنون میشم اگه کسی سراغ داره منو راهنمای کنه
پاسخ ها
هنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
داداش آماده همکاری هستم
هنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
1
0
قصد پرورش خوک صورتی رو دارم جدی هستم...در صورت فروش بچه خوک جفت ...من در خدمتم اطلاع بدید...آقازاده هستم و تمام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
0
0
در آخر الزمان غذای حلال و پاک سخت پیدا میشود در همین مطلب نوشته که تولید خوک بدلیل زاد و ولد بالا به صرفه است و چهل درصد گوشت جهان از خوک است که نشان دهنده صرفه تولید خوک نسبت به گاو و گوسفند است و همین باعث شده که چربی خوک و ژلاتین خوک به وفور در جهان تولید و در صنایع غذایی استفاده شود و ایران هم یک کشور عقب افتاده است که دولت نمیتونه شکم مردم رو سیر کنه و نظارتی بر کارخانجات و محصولات غذایی نیست
نظر شما
ادامه