کد خبر: ۵۶۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه در برخی از مناطق مرزی، دام‌ها به صورت غیرمجاز وارد کشور می‌شوند، گفت: مجوزهای بهداشتی در قرنطینه‌ها صادر می‌شود، بنابراین امکان انتقال بیماری از دام‌هایی که مجوز داشته باشند، وجود ندارد.
دکتر سیدمحسن دستور درخصوص قرنطینه‌های دامپزشکی در مرزهای کشور گفت:  تمامی واردات با مجوزهای دامپزشکی انجام می‌گیرد، بنابراین واردات و صادرات دام‌هایی که بامجوزهای بهداشتی سازمان دامپزشکی باشد، خطر انتقال بیماری ندارند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: قرنطینه‌های دامپزشکی در مرزهای کشور وجود دارد و مجوزهای بهداشتی برای دام و فرآورده‌های دامی هم در محل قرنطینه‌ها، ارایه می‌شود و مجوزی بدون عبور از قرنطینه، صادر نخواهد شد.
وی تصریح کرد: در برخی از مناطق مرزی، دام‌ها به صورت غیرمجاز و بدون مجوزهای دامپزشکی وارد می‌شود که بیماری‌ها هم از این طریق انتقال می‌یابد.
دکتردستور در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه تعداد قرنطینه‌های دامپزشکی نسبت به واردات کم است، اظهار داشت: مجوزها تنها در قرنطینه‌ها صادر می شود، بنابراین واردات هم با مجوزهای بهداشتی دامپزشکی و از محل‌هایی صورت می‌گیرد که قرنطینه در آن ایجاد شده باشد.
با واردات  دام زنده به کشور، برخی از بیماری‌ها مانند تب‌برفکی و تب‌کریمه‌کنگو که در گذشته در داخل وجود نداشت، به دامداری‌ها انتقال یافت و خسارات زیادی را به تولید کشور وارد کرد. از سوی دیگر، تب‌کریمه کنگو به عنوان یک بیماری مشترک میان انسان و حیوان، تاکنون موجب مرگ 2 نفر شده است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
-
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
0
0
آقای دکتر دستور توضیح بدهند که واردات دام زنده و لاشه از کشورهای آلوده به عامل بیماری تب برفکی و سایر بیماریهای خطرناک همچون قرفیزستان ، قزاقستان و ارمنستان که با مجوز سازمان وارد می شود باعث ورود عوامل بیماریها دامی و مشترک بین انسان و دام نمی شود ؟ ................
یک دامپزشک
|
-
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
0
0
کاش آقای دکتر دستور با این صراحت اظهار نظر نمی کردند.
متاسفم که .......... بیان می کنند.
نظر شما
ادامه