کد خبر: ۵۶۸۷

حکیم مهر - با اعلام نیاز توسط سازمان دامپزشکی کشور، تولید انبوه سویه جدید تب برفکی که گویا از مرزهای شرقی وارد شده است، آغاز می شود.

رییس بخش تب برفکی موسسه واکسن و سرم سازی رازی در این باره گفت: با ورود سویه های جدید در کشور، نوع سویه بستگی به تایید آزمایشگاه رفرنس جهانی دارد.

دکتر همایون مهروانی افزود: سویه جدید که در مرزهای شرقی مشاهده شده، ممکن است از نوع شامیر و یا سویه پاکستانی باشد.

رونمایی از واکسن جدید تب برفکی

دکتر مهروانی رئیس بخش تب برفکی مؤسسه رازی

 

وی خاطرنشان کرد: ویروس تب برفکی به گونه ایست که واکسن آن ممکن است بین دو سویه ثبت شده موجود باشد.

رییس بخش تب برفکی موسسه واکسن و سرم سازی رازی ادامه داد: این موسسه دوری و نزدیکی به یک سویه ثبت شده را مدنظر قرار داده و نسبت به ساخت و تولید انبوه واکسن آن اقدام می کند.

مهروانی از جداسازی ویروس سویه جدید خبر داد و تصریح کرد: ویروسی که برای تهیه واکسن سویه جدید لازم است، توسط محققان این موسسه جداسازی شده و به محض آنکه سازمان دامپزشکی کشور برای تولید آن اعلام نیاز کند، ظرف سه هفته آینده واکسن این سویه به بازار عرضه می شود.

وی درباره روند ساخت واکسنهای جدید یادآور شد: عملیات تولید واکسن ظرف یک هفته انجام می شود، اما عملیات مربوط به کنترل آن به دو هفته زمان نیاز دارد. بنابراین به طور کلی سه هفته نیاز است تا واکسن آماده بتواند مورد مصرف قرار گیرد.

گفتنی است یازدهم اردیبهشت ماه سالجاری ، دکتر سید محسن دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشورمان از ورود سویه جدید تب برفکی موسوم به Asia-1 به کشورمان خبر داد و مدیرکل دامپزشکی کرمان نیز به تأیید وجود این سویه در هفت استان ایران اذعان نمود.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه