کد خبر: ۵۶۹۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

اداره کل دامپزشکی کردستان در رابطه با برخی تخلفات صورت گرفته در حوزه دارو و واکسن اطلاعیه مهمی برای تنویر اذهان عمومی صادر نموده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، به استحضار مردم شریف استان می رساند در پی تشدید تحریم های ظالمانه دولت آمریکا علیه ملت ایران و در اجرای دستورالعمل ابلاغی رصد و پایش، کارشناسان اداره کل دامپزشکی کردستان در سال 98 به منظور نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات توزیع دارو و واکسن، جلوگیری از احتکار، گرانفروشی و نیز توزیع عادلانه دارو و واکسن و ... علاوه بر انجام موارد زیر:

الف- 1927 مورد بازدید از مراکز واکسیناسیون، داروخانه ها، درمانگاه ها و شرکت های پخش دارو و واکسن

ب- ضبط دهها قلم دارو و واکسن قاچاق، غیر قابل مصرف و تقلبی

ج-172 مورد بازدید از کارخانجات حوراک دام و طیور و مکل سازی، 733 مورد بازدید از مرغداری و 659 مورد بازدید از دامداری

د- تشکیل دهها پرونده کشف تخلف در این حوزه و ارجاع آن به دستگاه های قضایی و تعزیراتی،

 در ماه های اخیر تعدادی از تخلفات مهم در چرخه توزیع دارو و واکسن دامپزشکی استان را شناسایی کردند که به برخی از آن ها در ذیل اشاره می گردد.

1- فروش دارو و واکسن های وارداتی که با ارز دولتی تهیه شده اند – با قیمت های بالاتر از قیمت مصوب:

بطوری که برای این اقلام فاکتورهایی با قیمت مصوب سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده صادر، اما علاوه بر اخذ مبلغ مندرج در فاکتور، مبالغی خارج از فاکتور نیز از خریدار دریافت می گردید.

2- عرضه دارو و واکسن به نقاط نامعلوم در خارج از استان:

بطوری که برای این منظور و نیز عدم ردیابی دارو و واکسن، گاهاً با همکاری یک داروخانه در سطح استان و در بسیاری از موارد بدون اطلاع متصدیان مراکز، فاکتورهایی صادر-بیش از 390 فاکتور- اما این دارو و واکسن به نقاط نا معلوم در خارج از استان ارسال می گردید.

3- خرید و فروش برخی اقلام دارویی قاچاق و بدون مجوز:

4- فروش اجباری واکسن:

 به طوری که به ازای خرید برخی اقلام مهم واکسن، اجباراً باید سایر محصولات نیز خریداری می شد.

5- گران فروشی – گاهاً تا 300 درصد بیش از قیمت مصوب – برخی اقلام دارویی و واکسن.

6-خرید بدون فاکتور واکسن و دارو -از مبدا نامعلوم -و فروش بدون فاکتوربه داخل و خارج استان.

7- توزیع ناعادلانه و تلاش برای ایجاد کمبودهای ساختگی و مصنوعی در زمینه واکسن و دارو.

در همین زمینه پس از ماه ها تلاش شبانه روزی و بازرسی های میدانی کارشناسان این اداره کل و  اطمینان از انجام تخلفات فوق الذکر و سایر تخلفات رخ داده، پرونده ای در یکی از شعب دادگاه عمومی و انقلاب سنندج تشکیل و این موضوع در حال رسیدگی قضایی می باشد.

در پایان، مدیریت این اداره کل لازم و ضروری می داند از همکاری های بعمل آمده توسط دادستان محترم مرکز استان، فرماندهی محترم نیروی انتظامی استان کردستان و نیز همکاران شاغل در بخش غیر دولتی صمیمانه تشکر و قدردانی نماید.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶۱
حکیم مهر
|
Finland
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
16
4
با سلام به کلیه همراهان محترم حکیم مهر،

با توجه به اینکه در برخی اخبار (خصوصاً اخبار مربوط به استان کردستان) بخش نظرات حکیم مهر که محلی برای تبادل آرا و ارائه نظرات خود در رابطه با موضوعات مختلف است به محلی برای تخریب یکدیگر و مجادله تبدیل می شود، و با عنایت به اینکه انتشار نظرات نیاز به مطالعه دقیق هر نظر از سوی کارکنان حکیم مهر پیش از انتشار دارد تا از توهین یا افترای احتمالی جلوگیری شود و با توجه به حجم زیاد نظرات ذیل خبر، ادامه درج نظرات وقت و انرژی زیادی را از کارکنان محدود حکیم مهر می گیرد، ضمن پوزش از شما عزیزان، از انتشار نظرات جدید ذیل این خبر معذوریم.

توجه بفرمایید که ادامه دادن این روند ممکن بود منجر به ادامه مجادله و درج صدها نظر در ذیل این خبر شود که ما را از وظیفه اصلی رسانه ای خود باز می داشت.

برای کلیه اعضای خانواده دامپزشکی استان کردستان و همچنین مسئولین مربوطه، آرزوی توفیق داریم.
موفق و پیروز باشید.
نظر شما
ادامه