کد خبر: ۵۷۱۲

حکیم مهر - رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران با بیان اینکه این موسسه با شرکت نفت و پتروشیمی قرادادهایی برای حفاظت از محیط زیست دریاها منعقد کرده است، گفت: برخی داروهای زیانبار در پرورش آبزیان حذف شدند.
دکتر عباسعلی مطلبی درباره سلامت فرآورده های بهداشتی در کشور گفت: ناظران دامپزشکی فرآورده خام را تا کارخانه کنترل می کنند و در کارخانه ها هم ناظران بهداشتی وزارت بهداشت حضور دارند.

وی افزود: در ایران مسئولیت نظارت بهداشتی بر صید و فرآروی آن برعهده سازمان دامپزشکی است که در کنار آن موسسه تحقیقات شیلات هم صیدهای دریایی را از آب های چابهار تا آبهای جنوب پایش می کند تا از نظر آلاینده های زیست محیطی و فلزات سنگین آلودگی نداشته باشند.

رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران با بیان اینکه باوجود آلودگی ها منابع آبزیان فعلا تهدید نمی شوند، افزود: اما افزایش آلودگی های بیشتر در محیط زیست و دریاها سلامت آبزیان با خطر مواجه می کند.

مطلبی تصریح کرد: برخی از سازمانها مانند شرکت نفت و پتروشیمی قراردادهایی را با موسسه بسته اند که با بررسی محیط زیست دریاها آلودگی های زیست محیطی به حداقل برسد.

وی در مورد سلامت آبزیان پرورشی هم گفت: پروژه های تحقیقاتی مفصلی در موسسه انجام می شود و از سویی باقیمانده سموم، مواداولیه غذا در آبزیان و منابع آب به ثبت می رسد و در اختیار سازمان دامپزشکی قرار می گیرد.

رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده موردی که سلامت جامعه را تهدید کند نبوده است، اظهار داشت: از مطالعات انجام شده در مورد آبزیان و سلامت محیط زیست به نتایج خوبی رسیدیم که باید به دستور العمل تبدیل شود.

مطلبی افزود: برخی از داروها که استفاده از آنها در آبزیان پرورشی زیان آور بود، ممنوع شده است و داروهایی با منشاء گیاهی جایگزین آنها شده اند.
 
خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه