کد خبر: ۵۷۲۵

حکیم مهر - دبیر همایش آسم گفت: تغییر عادات غذایی، مصرف غذاهای پرنمک و صنعتی، نگهداری حیواناتی مانند سگ و گربه در محیط خانه از جمله مواردی است که خطر ابتلا به‌ آسم را تشدید می‌‌کند.

رستم یزدانی در همایش آسم اظهار داشت: بیماری آسم بعد از عفونت‌های تنفسی شایع‌ترین بیماری تنفسی است که در حال حاضر به مهم‌ترین بیماری تنفسی بدل شده.
وی بیان داشت: سازمان جهانی بهداشت نخستین سه‌شنبه ماه مه هر سال را به عنوان روز جهانی آسم به منظور آشنایی پزشکان و بیماران آسمی با اطلاعات جدید در مورد این بیماری نامگذاری کرده است.
یزدانی افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده کرمان جزو استان‌هایی است که میزان شیوع بیماری آسم در آن بالا است.
وی تصریح کرد: تغییز عادات غذایی، مصرف غذاهای پرنمک و صنعتی، نگهداری حیواناتی مانند سگ و گربه در محیط خانه از جمله مواردی است که خطر ابتلا به بیماری‌ آسم را تشدید می‌‌کند.
این فوق تخصص ریه تغذیه مناسب و استفاده از داروها را در کاهش شدت این بیماری مؤثر دانست و ابراز داشت: بخش وسیعی از درصد ابتلا به این بیماری به عهده خانواده‌ها است، استفاده از سیگار در محیط بسته خانه، تغذیه کم نوزادان از شیر مادر،‌ مصرف سیگار در دوران بارداری در ابتلا به بیماری آسم تاثیر دارد.
همایش آسم به مدت یک روز با حضور پزشکان و کارکنان پیراپزشکی و سخنرانی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در تالار فارابی شهر کرمان برگزار می‌شود.

 

 

نظر شما
ادامه