کد خبر: ۵۷۳۹

حکیم مهر - در قالب حوادث غیر مترقبه، طرح جامع مبارزه با تهدیدات بیولوژیک و منابع آبزی در بودجه 90 دارای ردیف شد.

رییس موسسه تحقیقات شیلات ایرانبا اعلام این مطلب گفت: طرح جامع مبارزه با تهدیدات بیولوژیک و منابع آبزی کشور در جلسه کمیته ملی مطرح شد و در اختیار دولت قرار گرفت و پس از بررسی در کمیسیون زیربنایی، چند روز گذشته به معاونت راهبردی ریاست جمهوری ابلاغ شد.

دکتر عباسعلی مطلبی افزود: در سال جاری در قالب بودجه حوادث غیر مترقبه مقرر شد که اعتبارات مربوط به این طرح اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: ارگانهایی همچون سازمان محیط زیست، بنادر و کشتیرانی، شیلات و تحقیقات در اجرای این طرح دخیل هستند که امید است نهادهای فوق در قالب نظارت بتوانند اقدامات شایسته ای برای تهدیدات بیولوژیک انجام دهند.

مطلبی ادامه داد: علاوه بر این طرح، پروژه های دیگری نیز از سالهای گذشته در زمینه تهدیدات بیولوژیک انجام شده است.

وی تصریح کرد: عملیات پایش منابع آبی خلیج فارس و دریای عمان در حال حاضر در قالب بودجه های جاری تحقیقات شیلات در حال انجام است.

اختصاص 22 میلیارد تومان برای طرح تهدیدات بیولوژیک

رییس موسسه تحقیقات شیلات ایران درباره میزان بودجه ای که برای این طرح مدنظر است، یادآور شد: طی پنج سال باید 22 میلیارد تومان جهت اجرای طرح مقابله با تهدیدات بیولوژیک اختصاص یابد.

مطلبی تاکید کرد: مبارزه با تهدیداتی همچون کشند قرمز از سالهای گذشته توسط این موسسه انجام می شده است، اما با اختصاص بودجه ای خاص برای این منظور تحقیقات جامع تری انجام خواهد شد.

وی درباره آخرین وضعیت دریاهای کشور از لحاظ تهدیدات بیولوژیک اظهار داشت: گزارش آبهای جنوبی و شمالی کشور نشان می دهد که تغییرات خاصی از لحاظ بیولوژیک وجود نداشته و در حال حاضر هیچ مشکلی در آبهای کشور نیست.

مطلبی همچنین گفت: پس از تخصیص اعتبارات مورد نیاز درباره این طرح، پروژه های جامعی آغاز می شود که آلایندگی دریاها نیز در آن مدنظر قرار گرفته است.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه