کد خبر: ۵۷۶۲

حکیم مهر - معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: بدنبال اجرای اصل 44 قانون اساسی، این سازمان وظائف خود را در حوزه تصدی‌گری به بخش خصوصی واگذار کرده است.
 وی تاکید کرد اتحادیه ها و انجمن‌های صنفی نیز بایستی نقش واقعی خود را در حوزه فعالیت مرتبط ایفا نمایند و هر آنچه که در فرآیند تولید تاثیر گذار است و یا بعنوان یک تهدیدی برای صنعت اعلام می‌شود را کنترل نمایند.

دکتر قدکچی افزود: سازمان دامپزشکی در قالب وظائف قانونی خود به عنوان بخشی از نظام حاکمیتی در حوزه بهداشتی، پیشگیری و قرنطینه‌ای را با قوت به عهده خواهد داشت و می‌تواند با اطلاع از وضعیت بحران‌ها و تشخیص به هنگام تهدیدها، توصیه‌هایی جهت اصلاح ساختار صنعت و هدایت منابع در این جهت را داشته باشد.
به عنوان یک وظیفه حاکمیتی سازمان دامپزشکی از محصولاتی که در شرایط خوب بهداشتی تولید و عرضه می‌شوند مثلا از تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک و عرضه فرآورده‌های پروتئینی در بسته‌بندی‌های بهداشتی به عنوان یک اولویت حمایت می‌نماید و اکیدا اعلام می‌دارد مصرف مرغ بدون بسته‌بندی بهداشتی که قابل ردیابی نباشد به هیچ وجه از نظر این سازمان توصیه نمی‌شود، لذا اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی نیز بر این اساس می‌توانند تولید در صنایع وابسته به خود را برنامه‌ریزی نمایند.

وی با تاکید بر این که اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی با کسب توانایی‌های لازم، عهده‌دار وظائف خود می‌باشند گفت: داشتن وظیفه‌مندی و پاسخگویی مستلزم داشتن اختیارات است.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه