کد خبر: ۵۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: متأسفانه قوانین موجود در سازمان نظام دامپزشکی به اندازه‌ای ضعیف و ناکارآمد است که حتی قدرت حمایت از اعضای خود را نیز ندارد.
 

سید محمد آقامیری یکشنبه شب در همایش گرامیداشت روز ملی دامپزشکی که در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: سازمان نظام دامپزشکی کشور از سال 76 تاسیس شد و از سال 85 با بیش از 16 هزار نفر عضو و بیش از 5 هزار نفر عضو فعال، اقدامات گسترده‌ای در ارتقاء سلامت جامعه و خدمات دامپزشکی ارائه کرده است.
وی افزود: با برنامه‌هایی که از سال 85 در راستای اعتمادسازی و مشارکت بیش از پیش اعضای این سازمان صورت گرفت، امروز نسبت اعضای فعال به کل مجموعه به 63 درصد رسیده است.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی با اشاره به برخی مشکلات بخش خصوصی در عرصه دامپزشکی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دامپزشکان کشورمان، تعرفه‌های خدماتی بود که در چند سال اخیر با تشکیل کمیته‌ای ویژه، به دنبال برطرف ساختن این مشکلات و ارائه تعرفه‌های جدید در سال آینده هستیم.
وی همچنین تصریح کرد: امنیت شغلی مهندسان فنی دامپزشکی نیز همواره در دستور کار سازمان نظام دامپزشکی قرار داشته و با تمهیدات صورت گرفته و تصویب آیین نامه‌ها، این مشکل نیز به زودی برطرف خواهد شد.
آقامیری در بخش دیگری از سخنان خود، اصل 44 قانون اساسی و روند رو به رشد خصوصی سازی در کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز بخش خصوصی در نظام دامپزشکی نیازمند حمایت جدی مسئولان است، اما متأسفانه قوانین موجود در سازمان نظام دامپزشکی به اندازه‌ای ضعیف و ناکارآمد است که حتی قدرت حمایت از اعضای خود را نیز ندارد.
وی با بیان اینکه تشکل‌های دامپزشکی امروز به انسجام و همدلی نیاز دارند، اظهار داشت: نباید اجازه دهیم افراد غیر متخصص وارد عرصه دامپزشکی و قانونگذاری شوند و تمامی تلاش‌ها و خدمات ارزنده نظام دامپزشکی را نادیده بگیرند که با این کار بر مردم، جامعه و صنف دامپزشکی اجحاف کرده‌ایم.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی تاکید کرد: ادارات کل دامپزشکی امروز باید در راستای گسترش نظارت و حاکمیت خود، از خدمات بخش خصوصی به نحو احسن استفاده کنند و جامعه را از برکات و ثمرات خصوصی سازی منتفع سازند.
آقامیری با بیان اینکه خدمات دامپزشکی بسیار گسترده‌تر از طبابت دام است، اذعان داشت: با توجه به وجود بیش از هزار و 700 نوع بیماری دامی و اشتراک بیش از 50 درصد این بیماری‌ها با انسان، باید جایگاه دامپزشکی در نظام سلامت کشور مشخص شود.
وی همچنین تصریح کرد: در هفته سلامت و در همایش‌های مختلف، کوچک‌ترین اشاره‌ای به خدمات دامپزشکی از سوی مسئولان نشد و این مهم برای کشور بسیار نامناسب و خطرناک است.
آقامیری گفت: با توجه به این نکته که پیشگیری بهتر از درمان است، سازمان نظام دامپزشکی کشور می‌تواند بیشترین نقش را در اصلاح الگوی مصرف در کشور ایفا کند.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید اقشار مختلف مردم را با حقوقشان در رابطه با خدمات دامپزشکی آشنا کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
---------
|
-
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۷/۱۴
0
0
یعنی شما موافق این اظهارات هستی واز پایمال شدن حق کارکنانی که ماههادرانجاکارکرده وهنوز قراردادرسمی ندارند دفاع نمی کنی.راستی بامدیر جدید روابط عمومی سازمان حال می کنی ؟!!!
نظر شما
ادامه