کد خبر: ۵۸۳۲۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر علی‌‌اکبر علیزاده برمی» افزود: اطلاع‌رسانی عزیزان دامپزشک در رابط با ماده 19 به نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی خیلی مهم است؛ باید صورت مساله و اهمیت آن برای نمایندگان تعریف و تبیین شود ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی معتقد است که یکی از راه‌های افزایش بودجه سازمان دامپزشکی، فعال بودن خود دامداران است؛ به این شکل که وقتی مشکلی مثل هزینه واکسن تب برفکی به آنها عارض شده، آنها باید بتوانند این مشکلات را به خوبی به نمایندگان و مسئولان محترم کشاورزی انتقال دهند و همدلی ایجاد کنند.

از نظر «دکتر علی‌‌اکبر علیزاده برمی» این همدلی سبب می‌شود که وقتی نمایندگان می‌خواهند بودجه را ببندند، این کار را دقیق، درست و با چشم باز انجام دهند.

حکیم مهر: آقای دکتر، جایگاه دامپزشکی در برنامه‌های کمیسیون کشاورزی مجلس کجاست؟

پایه‌های استقلال هر کشور امنیت غذایی آن کشور است. یکی از عوامل امنیت غذایی بحث تامین غذای آن مجموعه است که تامین غذا نیز ارتباط مستقیم با دام دارد. یکی از مواردی که باعث تلفات دام و ایجاد مشکلات خاص در این زمینه می‌شود، بحث بیماری‌های دام است که برای جلوگیری از این مساله نقش دامپزشکی عیان می‌شود. این اهمیت بحث دامپزشکی است. در واقع دامپزشکی با امنیت غذایی یک کشور عجین است.

حکیم مهر: کمیسیون کشاورزی مجلس چه کمکی می‌تواند به بحث اعتبارات سازمان دامپزشکی کند؟ مثلا پیش از این واکسن تب برفکی از سوی سازمان دامپزشکی به شکل رایگان در اختیار دامداران قرار می‌گرفت، اما امروز دامداران باید متحمل پرداخت هزینه شوند.

بحث اعتبارات سازمان دامپزشکی چند جنبه دارد؛ یکی از این جنبه‌ها فعال بودن خود دامدارها و ارتباطات آنها با مراکز مربوطه است. جنبه بعدی هماهنگی و همدلی عزیزان دامدار با نماینده‌ها و مسئولان دولت است تا همه ما در هنگام طرح‌ریزی بودجه، یک حرف داشته باشیم و بتوانیم نقش‌آفرینی مناسبی در این زمینه کنیم و مشکلات را به حداقل برسانیم.

حکیم مهر: در این میان دامداران دقیقا چه کاری باید انجام دهند که فعال باشند؟

در حال حاضر برخی مشکلات به آنها عارض شده است؛ آنها باید بتوانند این مشکلات را به خوبی به نمایندگان و مسئولان محترم کشاورزی انتقال دهند و همدلی ایجاد کنند. این همدلی سبب می‌شود که وقتی نمایندگان می‌خواهند بودجه را ببندند، این کار را دقیق، درست و با چشم باز انجام دهند.

حکیم مهر: آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی ماده‌ای تحت عنوان ماده ۱۹ دارد که فلسفه آن در خصوص قطع رابطه مالی مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی با کارفرماست. در حال حاضر مسئولین فنی بهداشتی حقوق خود را از کارفرما می‌گیرند و این باعث می‌شود که سلامت جامعه به مخاطره بیفتد. آیا امکان دارد مانند ناظرین شرعی که حقوق آنها از عوارض دریافت شده از کشتارگاه‌ها پرداخت می‌شود، چنین طرحی را نیز برای مسئولین فنی بهداشتی اجرا کرد و بخشی از عوارض تولید را صرف تضمین کیفیت بهداشتی محصول کرد؟ آیا کمیسیون کشاورزی مجلس می‌تواند پیش‌قدم شود و طرحی را در این خصوص ارائه کند یا اصلاً مسئولین فنی بهداشتی استخدام دولت شوند و حقوق را از دولت بگیرند؟

اطلاع‌رسانی این عزیزان به نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی خیلی مهم است؛ باید صورت مساله و اهمیت آن برای نمایندگان تعریف و تبیین شود. بسیاری از مسائل هست که ما از آن مطلع نمی‌شویم. این تبیین شدن صحیح، به تصمیم‌گیری‌های بعدی کمک می‌کند.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
0
0
به لطف فعال بودن سیستم دامپزشکی این نماینده عزیز اصلا نمیدونست ماده 19 چیه
ناشناس
|
Australia
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
0
0
با تلاش و پیگیری بالاخره جواب می ده .بایستی اطلاع رسانی بیشتر بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
1
مشتی حرف و شعار تکراری از کمیسیون کشاورزی و بدتر از آن جهادکشاورزی!
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
1
ایشان اینقدر مسلط به مباحث غذا هستند که اصلا نمیدانند امنیت غذایی با ایمنی غذا متفاوت است. و آنچه به ایمنی غذا مربوط میشود به عهده سازمان دامپزشکی ، سازمان غذا دارو و استاندارد میباشد.
نظر شما
ادامه