کد خبر: ۵۸۵۲۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

«دکتر سوزانا سومالی» در جاکارتا، پایتخت اندونزی یک پناهگاه حیوانات باز کرده و بیش از ۱۴۰۰ قلاده سگ نجات یافته از تجارت گوشت را در آنجا نگهداری می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از گسترش، ماجرای راه‌اندازی این پناهگاه به سال ۲۰۰۹ میلادی برمی‌گردد؛ یعنی زمانی که این پزشک نیکوکار متوجه شد سگ مادۀ بارداری که در شرف کشته شدن است درست مثل انسان اشک به چشم دارد.

پس از مشاهدۀ این صحنه دکتر سوزانا سومالی تصمیم گرفت در کنار شغل پزشکی خود، بخشی از زمانش را به نجات سگ‌ها از بازار تجارت گوشت این حیوانات اختصاص دهد.

او در سال ۲۰۰۹ میلادی در یکی از محله‌های ثروتمند پایتخت یک زمین ۵ هزار متری را به ایجاد پناهگاه اختصاص داد. این پناهگاه امروز بیش از ۱۴۰۰ قلاده سگ را در خود جای داده است.

او و همکارانش با راهنمایی اهالی، سرزده به سراغ قصابی‌های گوشت سگ می‌روند. گاهی با قصاب‌ها معامله می‌کنند و سگ‌ها را زنده می‌خرند و گاهی هم دیر می‌رسند.

این بانوی نیکوکار به ماهیانه ۲۹ هزار دلار برای پرداخت دستمزد ۳۰ کارمند پناهگاه و خرید روزانه نیم تن گوشت برای سگ‌های نجات یافته نیاز دارد. اما درحال‌حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا با کاهش شدید کمک‌های مردمی روبه‌رو شده است.

به گفته گروه‌های مدافع حقوق حیوانات در اندونزی، سالیانه حدود یک میلیون سگ در این کشور کشته می‌شوند. تنها در جاکارتا، پایتخت اندونزی بیش از ۱۰۰ رستوران، غذاهایی با گوشت سگ سرو می‌کنند. گوشت سگ برای اهالی غیر مسلمان اندونزی یک غذای مطبوع است.

برخی از کارکنان این پناهگاه مسلمان هستند؛ آنها می‌گویند گاهی برخی از همکیشانشان درباره کار در تماس با سگ‌ها از آنها سوال می‌پرسند.

به گفته دکتر سومالی با افت شدید گردشگری در اندونزی به دلیل شیوع ویروس کرونا، تجارت گوشت سگ بیشتر شده و صدها سگ از جمله در جزیره بالی، در معرض ربوده شدن برای فروش در بازار صادرات و مصرف گوشت سگ هستند.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
الهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
4
خدا خیرش بده.....
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
3
توی مرداب لجن زار گل نیلوفر میروید
توی اندوزی لجن زار کفار است
بین آنها همچین انسان پاک مهربانی همانند گل نیلوفر رشد میکند
زنده باشی خانم دکتر
ناشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
2
دمت گرم انسان بودن دین نمیخاهد
نظر شما
ادامه