کد خبر: ۵۸۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نتایج آزمایشات و بررسی‌های انجام شده دال بر سلامت کامل تخم مرغ‌های نطفه‌دار وارداتی بخصوص از نظر عدم ابتلا به بیماری آنفلوآنزا می‌باشد / محموله‌های وارداتی بلافاصله در شرایط قرنطینه‌ای و مراقبت کامل مورد نمونه برداری و انجام آزمایش‌های لازم قرار گرفته و در صورت عدم وجود هر گونه آلودگی یا مشکل بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند...
ShowPicture

حکیم مهر - روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، اظهارات یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی که آنفلوآنزای فوق حاد طیور را 'تحفه واردات تخم مرغ نطفه دار' اعلام کرده بود، رد کرد.  
روابط عمومی سازمان دامپزشکی در نامه ای، با اشاره به خبر گفت و گوی 'سید محمدرضا حاجی اصغری' عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با یک خبرگزاری نوشت: نتایج آزمایشات و بررسی‌های انجام شده دال بر سلامت کامل تخم مرغ‌های نطفه‌دار وارداتی بخصوص از نظر عدم ابتلا به بیماری آنفلوآنزا می‌باشد.
روابط عمومی سازمان دامپزشکی توضیح داده که واردات تخم مرغ نطفه‌دار صرفا از کشورهای مجاز و دارای شرایط و ضوابط بهداشتی و مورد تایید مجامع علمی و بین‌المللی مانند سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) صورت پذیرفته و مجوز‌های مربوط به این محموله‌ها پس از بررسی های دقیق مدارک و مستندات ارایه شده صادر می شود.
این روابط عمومی افزود: در مرحله بعدی، محموله‌های وارداتی بلافاصله در شرایط قرنطینه‌ای و مراقبت کامل مورد نمونه برداری و انجام آزمایش‌های لازم قرار گرفته و در صورت عدم وجود هر گونه آلودگی یا مشکل بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
'سید محمدرضا حاجی اصغری' عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفته بود: شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که تلفات زیادی در مرغداری های کشور بدنبال داشت از طریق واردات تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار صورت گرفته است.
وی افزود: در صورتی که این بیماری در مرغداری‌های استان‌های مرزی مانند استان سیستان و بلوچستان بروز یافته بود می‌توانستیم منشا آن را پرندگان مهاجر و انتقال از طریق باد بدانیم این در حالی است که استان‌های مرکزی، قزوین، البرز و تهران مناطق بحرانی این بیماری بودند.
 
خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
-
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
0
0
مشاورین با تجربه به آدم یاد میدهند که دیوار حاشا بلند است چشم وزیر جهاد روشن
نظر شما
ادامه