کد خبر: ۵۹۴۷

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سازمان جهانی بهداشت دام ، عاری بودن همه 198 کشور دارای سرمایه دامی جهان را از بیماری طاعون گاوی تایید کرد.
رییس سازمان دامپزشکی کشور که برای شرکت در هفتاد و نهمین اجلاس سالیانه جهانی بهداشت دام که در روزهای یکم تا ششم خردادماه سال‌جاری در پاریس برگزار شد به کشور فرانسه سفر کرده بود، پس از بازگشت از این سفر در سخنانی به بیان مهمترین مباحث عنوان شده در این اجلاس پرداخت.
دکتر سید محسن دستور گفت: در جریان برگزاری این اجلاس، نمایندگان کشورهای عضو با صدور قطعنامه شماره 2011/18 ، ریشه‌کنی بیماری طاعون گاوی را اعلام کرده و تصریح کردند که همه 198 کشور دارای سرمایه دامی جهان که در گذشته در معرض این بیماری بوده‌اند، اکنون عاری از طاعون گاوی می‌باشند.
وی خاطرنشان کرد سازمان دامپزشکی کشور به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در سال 1387 موفق به دریافت گواهی ریشه‌کنی و پاک‌بودن از بیماری طاعون گاوی شده بود.
رییس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: نکته مهم در این راستا اعمال برنامه نظام مراقبت از بیماری پس از ریشه‌کنی (Post Eradication Surveillance) است که بسیار حائز اهمیت می‌باشد.
دکتر دستور افزود: سازمان جهانی بهداشت دام کشورهای ژاپن، بوتسوانا، فیلیپین، بولیوی، برزیل و اروگوئه را در لیست کشورهایی که تمام یا بخشی از آنها با واکسیناسیون یا بدون واکسیناسیون عاری از بیماری تب‌برفکی هستند قرار داد.
وی درباره حذف بیماری BSE هم گفت : کشورهای دانمارک و پاناما دارای ریسک قابل اغماض اعلام شدند.

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه