کد خبر: ۶۰۳۷۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
از سوی رئیس سازمان دامپزشکی:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» افزود: خوشبختانه هم اکنون به لحاظ وضعیت بهداشتی یکی از آرام‌ترین سال‌های دامپزشکی در دوران بعد از انقلاب در حال گذار است..

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ویدیوکنفرانس شورای هماهنگی مدیران ادارات کل دامپزشکی استان‌ها سیاست‌های این سازمان در شرایط خاص سال 99 به ویژه تا پایان سال جاری را اعلام و تبیین کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علی‌صفر ماکنعلی»  رئیس این سازمان امروز در ویدیوکنفرانس شورای هماهنگی مدیران ادارات کل دامپزشکی استان‌ها گفت: با توجه به اینکه کشورمان در شرایط خاص اقتصادی و کاملا متفاوت و ویژه قرار گرفته است، لذا باید از هرگونه رفتاری که باعث کاهش کارایی عملکرد شود، پرهیز کرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هم اکنون به لحاظ وضعیت بهداشتی یکی از آرام‌ترین سال‌های دامپزشکی در دوران بعد از انقلاب در حال گذار است افزود: با وجود اینکه سال اپیدمیولوژیک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آغاز شده و کشورهای قزاقستان، آلمان، رومانی و روسیه درگیر آن شده اند، در سومین سال اجرای طرح در ایران، کمربند ایمنی در 7 استان با تراکم بالا کامل شده و سیستم‌های تشخیص سازمان دامپزشکی کشور نیز آمادگی لازم را دارند.

ماکنعلی با توصیه به اینکه استان‌ها در راستای کسب آمادگی لازم، با قید فوریت مانور یا شبیه‌سازی عملیاتی را در هر منطقه با تیم‌های واکنش سریع انجام دهند، به مدیران کل دامپزشکی استان ها تاکید نمود تا نسبت به تقویت سیستم مراقبت در استان اقدام نمایند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: با توجه به شرایط خاص کشور و بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده وزیر جهاد کشاورزی فرایندی طراحی شده تا برای ثبت سفارش نهاده ها در سیستم بازارگاه، از اطلاعات درج شده شامل حمل، تایید تخلیه، جوجه‌ریزی، حمل به واحدهای گوشتی، کشتار و تایید کشتار در سامانه های تخصصی سازمان دامپزشکی کشور استفاده گردد که این امر نشاندهنده اهمیت سامانه های تخصصی سازمان دامپزشکی کشور است.

وی با بیان اینکه امروز مدیریت توزیع نهاده مساله‌ مهمی است تصریح کرد: در سال جهش تولید تا جای ممکن باید به تولیدکنندگان توجه ویژه داشته باشیم.

وی همچنین خواستار نظارت دقیق‌تر و بازدیدهای سیستماتیک ادارات کل دامپزشکی استانها بر کارخانجات خوراک دام بعنوان یکی  از اجزای اصلی سیستم «بازارگاه» شد و از ادارات کل دامپزشکی استان ها خواست تا این موضوع را با جدیت پیگیری نمایند.

ماکنعلی با بیان اینکه خوشبختانه در زمینه تولید واکسن دستاوردهای بسیار مهمی حاصل شده که در 2 واکسن PPR و تب برفکی با وجود پیچیدگی فرایند تولید، شرایط خودکفایی نیز حاصل شده است اظهار امیدواری کرد: با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در پایان سال 99 حتی امکان صادرات واکسن تب برفکی از کشور محقق خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام اینکه واکسن تولیدی 3 شرکت تولید کننده داخلی واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وارد فاز مطالعات میدانی شده است خاطرنشان کرد: سال آینده شرکت‌های دانش بنیان 3 واکسن استراتژیک طیور را تولید خواهند کرد و وابستگی ما به میزان قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت.

ماکنعلی عملیاتی کردن استراتژی کنترل تب برفکی (که در این زمینه واکسیناسیون به روش آماده‌باش در گاوداری‌های صنعتی اجرا شده است) و همچنین برنامه بهبود تولید دام عشایر را از برنامه‌های حوزه معاونت بهداشتی و پیشگیری اعلام نمود که در حال اجراست و نقش مهمی در کنترل و کاهش بیماری ها داشته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان خواستار معطوف شدن تفکر مدیران این سازمان به دو محور کنترل - پیشگیری و ریشه کنی بیماری‌های دامی و تضمین سلامت مواد غذایی شد.

لازم به ذکر است در جریان برنامه ویدیوکنفرانس شورای هماهنگی مدیران کل استان های سازمان دامپزشکی کشور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه، معاونین و مدیر کل حوزه ریاست سازمان دامپزشکی کشور و مدیران کل دامپزشکی استان ها نسبت به ارائه گزارشی از برنامه های خود در نیمه دوم سال جاری پرداختند و در پایان مراسم نمونه های سال 99 در سه بخش بهره برداران ، همکاران دامپزشکی در بخش دولتی و خصوص معرفی شدند.

همچنین در بین ارائه برنامه‌های جلسه ، 3 فیلم دو دقیقه ای حائز رتبه های برتر در مسابقه تولید فیلم به نمایش درآمد.

 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
1
درود و سپاس...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
6
من میگم قبلنا جلسات حضوری بود اتفاق خاصی نمی افتاد اکنون که مجازی است
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
1
2
" حتی امکان صادرات واکسن تب برفکی از کشور محقق خواهد شد"
صادرات واکسن پیش کش نسبت به تامین واکسن به قیمت قابل همچون سالهای طوفانی قبل ............. اقدام کنید.
...............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
1
2
صادرات پیش کش
لطفا واکسن اگالاکسی و بقیه بهادارها را بموقع و قیمت مناسب تامین کنید آبله تب برفکی را بموقع تامین کنید الان باید تب برفکی دام سبک را شروع کنید اینکه همش بگیم جهش تولید اما ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
1
0
وسط سال که سیاست تبیین نمیکنن ........
نظر شما
ادامه