کد خبر: ۶۰۴۰۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص اعلام‌ اسامی‌ پذیرفته‌شدگان‌ نهایی آزمون‌ ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال 1399 کلیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی اطلاعیه ای منتشر کرد.

به گزارش حکیم مهر، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

توجه پذیرفته شدگان آزمون ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D » نیمه‌متمرکز سال1399 را، به توضیحات ذیل در دو بخش، شامل بخش اول: پذیرفته‌شدگان کلیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی (بجز دانشگاه آزاد اسلامی) و بخش دوم: پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی، جلب می‌نماید.

یادآوری مهم: متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان واحد های دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محلهای قبولی ثبت‌نام نمایند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نمی‌باشند؛ در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

بخش اول: مربوط به کلیه پذیرفته‌شدگان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی (بجز دانشگاه آزاد اسلامی)

الف) تاریخ ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان:

از متقاضیانی‌ که‌ اسامی‌ آنها به‌ عنوان‌ پذیرفته‌شدگان‌ نهایی‌ هر یک‌ از کدرشته محل‌های‌ تحصیلی اعلام‌ شده‌ است‌، دعوت‌ می‌نماید برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) از روز سه‌شنبه 99/08/06 به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه محل قبولی خود مراجعه نمایند.

ب) مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌نام‌:

1- اصل‌ و یک نسخه تصویر مدارک‌ کارشناسی‌ و کارشناسی‌ارشد مورد تایید وزارت‌ علوم، تحقیقات‌ و فنآوری‌ یا وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ و یا شورای عالی انقلاب‌ فرهنگی‌ که‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌های‌ کارشناسی‌ و کارشناسی‌ارشد قید شده‌ باشد.

1-1- پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ به‌ دلایلی‌ قادر به‌ ارائه‌ اصل‌ مدرک‌ کارشناسی‌ارشد (فوق‌لیسانس) نمی‌باشند، لازم‌ است اصل‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل اخذ مدرک مذکور را با محتوی فرم ذیل این اطلاعیه تکمیل و پس از تأیید موسسه محل تحصیل، در زمان ثبت‌نام به موسسه محل قبولی ارائه نمایند.

2-1- آن‌دسته از پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ در زمان ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی‌ارشد بوده‌اند و می‌بایست تا تاریخ 99/07/30 فارغ‌التحصیل شوند، به عبارت دیگر دانشجویان ترم آخر مقطع کارشناسی ارشد، لازم است معدل کل واحدهای گذرانده آنان براساس ‌(‌0) تا (20) تا تاریخ 98/11/30 (و یا حداکثر تا تاریخ 30/7/99) توسط موسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی دوره کارشناسی‌ارشد در فرم مخصوص (مندرج در صفحه 39 دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون یا فرم مندرج در صفحه 178 دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی) درج و پس از تأیید مسئول ذیربط به هنگام ثبت‌نام ارائه گردد.

3-1- براساس مصوبه جلسه مورخ 368 مورخ 74/11/03 شورای عالی انقلاب فرهنگی فضلا و طلاب حوزه های علمیه قم و خراسان که دوره سطح 3 را گذرانده‌اند و یا تا تاریخ 99/07/30 دانش آموخته می‌شوند برای یکی از کدرشته‌های امتحانی مرتبط در گروه علوم انسانی مجاز به ثبت نام و شرکت در این آزمون بوده‌اند. بدیهی است این دسته از متقاضیان در صورت قبولی نیاز به گذراندن دروس پیش نیاز به تشخیص گروه آموزشی موسسه محل قبولی می‌باشند. ضمناً متقاضیان مربوط می‌بایست در زمان ثبت‌نام مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط مدیریت حوزه های علمیه صادر گردیده است در اختیار داشته باشند.

4-1- دارندگان مدارک تحصیلی معادل می‌بایست حائز شرایط «آیین‌نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر» مصوبه جلسه 845 شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که طی بخشنامه شماره 77633/2 مورخ 92/05/28 توسط معاونت آموزشی وزارت متبوع به کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ گردیده، باشند. بدیهی است آن عده از دارندگان مدارک معادل که قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه جلسه شماره 432 مورخ 77/09/03 شورای عالی انقلاب فرهنگی (مبنی بر ممنوعیت برگزاری دوره‌های معادل) در دوره‌های معادل پذیرفته‌ شده‌اند، در شمول این مصوبه قرار می‌گیرند.

5-1- براساس مصوبه جلسه 771 مورخ 94/08/26 شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال‌های 1377 تا 1381 به دوره‌های مذکور راه یافته‌اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره 77633/2 مورخ 94/05/28 برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می‌شوند.

2- اصل‌ و دو سری‌ تصویر از تمام‌ صفحات‌ شناسنامه‌ و کارت ملی.

3- شش‌ قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ 4×3 تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌.

4- ارائه مدرکی که‌ وضعیت‌ نظام‌ وظیفه آنها‌ را با توجه‌ به‌ بند «مقررات‌ وظیفه‌ عمومی»‌ مندرج‌ در صفحه 3 دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال 1399 مشخص‌ کند (برای‌ برادران‌).

5- متقاضیانی که با استفاده از سهمیه ایثارگران (بنیاد شهید و امور ایثارگران) و یا رزمندگان پذیرفته‌ شده‌اند، در زمان ثبت‌نام، ملزم به ارائه تأییدیه سهمیه قبولی نمی‌باشند و ملاک عمل برای ثبت‌نام، همان عنوان درج شده در لیست‌های ارسالی به موسسات می‌باشد.

6- ارائه معرفی‌نامه رسمی مبنی بر واجد شرایط بودن برای استفاده از امتیاز ویژه مربیان "رسمی- قطعی" و یا "رسمی- آزمایشی" دانشگاهها و موسسات آموزش عالی.

6-1- مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی امکان بهره‌مندی از این سهمیه را خواهند داشت.

6-2- متقاضیانی که با سهمیه مربی پذیرفته‌ شده‌اند می‌بایست موافقت رسمی دانشگاه محل خدمت خود را به دانشگاه محل قبولی در زمان ثبت‌نام ارائه نمایند.

ج) یادآوری های‌ مهم

1- ثبت‌نام منحصراً در تاریخ‌های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک اعلام شده صورت می‌پذیرد و عدم اقدام پذیرفته‌شدگان در تاریخ‌ یا تاریخ‌های تعیین شده برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.

2- به پذیرفته‌شدگان توصیه می‌شود اطلاعیه مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود را به دقت مطالعه نمایند.

3- در هر مرحله‌ از ثبت‌نام‌ و هنگام‌ تحصیل‌، چنانچه‌ مشخص‌ گردد متقاضی‌ حقایق‌ را کتمان‌ نموده‌ و یا اطلاعات غلطی ارائه داده و واجد شرایط نمی‌باشد، قبولی‌ وی باطل شده‌ و طبق‌ مقررات‌ با وی‌ رفتار خواهد شد.

4- مطابق ضوابط پذیرفته‌شدگان نهایی دوره‌های روزانه در آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال 1399 (اعم از اینکه در دانشگاههای محل قبولی ثبت‌نام نموده و یا اصلاً ثبت‌نام ننمایند) حتی با دادن انصراف قطعی از تحصیل، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری تخصصی «Ph.D» سال 1400 نخواهند بود.

5- به اطلاع همه متقاضیان کدرشته محل‌های مربوط به دانشگاه علوم انتظامی امین می‌رساند باتوجه به اعلام دانشگاه مذکور و طولانی شدن زمان مصاحبه متقاضیان، در هیچ‌ یک از کدرشته محل‌های دانشگاه یادشده، اعلام نتیجه‌ای در این مرحله صورت نمی‌گیرد. به عبارت دیگر اسامی پذیرفته‌شدگان نهائی، پس از اعلام نمره مصاحبه متقاضیان و گزینش نهائی متعاقباً اعلام خواهد شد.

6- به دانشجویان دوره دکتری تخصصی به غیر از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان در چارچوب ضوابط و اعتبارات آن صندوق، پرداخت دیگری صورت نمی‌پذیرد.

7- برای متقاضیان واجد شرایط گزینش، کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، نمره آزمون، نمره مصاحبه، حدنصاب نمره اعلام شده از طرف موسسه، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هریک از کدرشته‌ محل‌های معرفی شده برای مصاحبه در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دسترسی خواهد بود.

8- از آنجا که تغییر گرایش و انتقال پذیرفته‌شدگان دوره‌های دکتری «Ph.D» امکان‌پذیر نمی‌باشد، و اصولاً بررسی این امور نیز به عهده این سازمان نمی‌باشد، لذا درخواست‌های متقاضیان در این خصوص قابل بررسی نخواهد بود.

9- شروع نیمسال تحصیلی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی با توجه به ضوابط، شرایط و امکانات موجود آنها خواهد بود.

د) نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال و یا اعتراض به مندرجات کارنامه نتایج اولیه می‌توانند حداکثر تا تاریخ 99/08/10 به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می‌توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند. بدیهی است به مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ 99/08/10 واصل شود به هیچ وجه ترتیب اثرداده نخواهد شد.

ضمناً متقاضیان درصورت لزوم میتوانند سوال یا سوالات خود را از با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021 نیز در میان بگذارند.

بخش دوم: مربوط به کلیه پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی

اسامی متقاضیانی که از رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته نموده و پس از شرکت در مراحل مصاحبه در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته‌اند متعاقباً از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان اعلام خواهد شد.

«دریافت فایل فرم مخصوص پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری که مدرک کارشناسی ارشد آنها در زمان ثبت نام آماده نیست فرمت PDF»

برای مشاهده کارنامه نهایی آزمون دکتری «کلیک» نمایید

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
2
12
تخصص تو دامپزشکی مث گیر کردن تو باتلاق هس هرچی بیشتر دست و پا بزنی بیشتر غرق میشی
مجید
|
Germany
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
2
11
اگر بورسیه پارتی گردن کلفت یا منبع درآمد دیگری ندارید وقت خود را با تخصص دامپزشکی هدر ندهید ارزش ندارد بعد از ۴ سال دوباره همان کاری را انجام دهید که با دکترای عمومی میکردید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
1
نتایج ارشد چی شد پس؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
5
واقعا مصاحبه پارتی بازی میشه . کافی هست با شخص مصاحبه کننده قبلا طرح یا مقاله مشترک داشته باشی یا سفارش شده باشی .لطفا اساس قبولی را بیشتر براساس نمره علمی بگذارید . خیلی ناعادلانه هست . همه میدونیم این مقالات و طرح ها بیشترشون آبکی هستن و فقط دیتا سازی شده .خواهش میکنم از مسئولین دلسوز به این موضوع توجه بفرمایند . ممنون
نظر شما
ادامه