کد خبر: ۶۰۴۲۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
 

امام‌جمعه رشت با انتقاد از هنجارشکنی عده‌ای در گیلان گفت: به‌طور قاطع اعلام می‌کنم که سگ گردانی در میادین عمومی باید در استان گیلان ریشه‌کن شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «آیت‌الله رسول فلاحتی» در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلای این شهر گفت: امروز سگ‌گردانی شبیه به حرفه شده به‌طوری‌که بین سگ و فرزند هیچ فرقی قائل نمی‌شوند؛ آیا در انقلاب اسلامی باید شاهد چنین صحنه‌هایی در میادین عمومی باشیم؟

فلاحتی از مردم گیلان خواست تا با مشاهده سگ‌گردانی در فضای عمومی به دستگاه قضا اطلاع داده و مطالبه‌گر برخورد با آن‌ها باشند و افزود: از دستگاه قضا و ناجا می‌خواهم تا با کسانی که سگ گردانی در اماکن عمومی را در پیش‌ می‌گیرند، برخورد کنند.

وی خطاب به مسؤولان شهرداری بیان کرد: آیا مسؤولان شهرداری اجازه می‌دهند تا گوسفند و گاو در میادین شهری قدم بزند؟ چگونه سگ به‌راحتی در میادین شهری حضور می‌یابد و برخوردی صورت نمی‌گیرد؟ لذا به‌طور قاطع اعلام می‌کنم که سگ گردانی در میادین عمومی باید از استان گیلان ریشه‌کن شود.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه متأسفانه انگار  هنجارشکنان و سگ گردانان امنیت بیشتری نسبت به مردمان دیگر دارند، افزود: مردم تلاش کنند و در انجام شرع کوتاهی نکنند و امربه‌معروف و نهی از منکر  در پیش‌گرفته و میدان را برای هنجارشکنان تنگ کنند.

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک
|
Spain
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
3
8
فلاحتی از مردم گیلان خواست تا با مشاهده سگ‌گردانی در فضای عمومی به دستگاه قضا اطلاع داده و مطالبه‌گر برخورد با آن‌ها باشند

میخوان مردم رو بهانه کنند و بگویند مردم خواستند سگ گردانی نباشه
مردم را به جان مردم میاندازند
مردم
|
Germany
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
3
2
آیا مسؤولان شهرداری اجازه می‌دهند تا گوسفند و گاو در میادین شهری قدم بزند؟

بله! چرا که نه؟ هرکس طبق قانون مسئول حیوونش هست. هرچی که باشه
مگر در همین سالهای گذشته با الاغ و اسب سبزی و میوه محلی تو شهر برای فروش نمی اوردن؟
مجید
|
Germany
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
2
7
هنجار شکنی کدام هنجار ؟ چرا در کل دنیا این هنجار وجود ندارد فقط در چند کشور متعصب وجود دارد
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
3
10
آیا در انقلاب اسلامی باید شاهد چنین صحنه‌هایی در میادین عمومی باشیم؟

نه ............... فقط باید شاهد زجرو بدبختی مردم باشیم، شاهد تن فروشی واسه تامین آب، شاهد کشته شدن جوانان تو نقاط مرزی، خودکشی جوانان و ... اکه از بخواییم از چیزایی که شماها میخواین ............. شاهدش باشین بگیم اونقدر زیاده ..................... که اینجا جا نمیشه. فقط کافیه یکم سرتو بلند کنی تا زندگی مردمو ببینی و دغدغه ات از سگ گردانی به چیزایی تبدیل بشه که به شنیدنش مو به تنت سیخ شه ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
1
3
ینی الان تمااام مشکلات مملکت حل شده فقط سگ گردانی مونده؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
1
3
کاش به جای این مباحث و فکر ها به فکر بدبختی های مردم بودند و به قول خودشون قاطع میگفتند که مشکلات مردمو حل کنید تابرای ی لقمه نون تن به کار گناه ندن .
اینا خوب میتونن دستور بدن برن اطلاعات اقتصادیشونو بالا ببرن و در اون خصوص حرف بزنن ن درباره سگ و گربه .
سگ و گربه نگهداشتن از نطر علمی چیز بدی نیست . بعد با این حرفا انتطار داریم حیوان آزاری کم بشه . توی مجلس دارن قانون تصویب میکنن که حیوان آزاری نکنید بعد توی روضه دارن میگن برخورد کنید .
همکار پاتوبیولوژیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
2
1
شرع 4 چیز را حرام اعلام کرده است: گوشت مردار، خون، گوشت خوک و حیوانی که بدون ذکر نام خدا ذبح شده باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
1
چرا و به چه دليل به خودشون اجازه ميدن راجع به همه چيز و همه جا نظر بدن؟؟
فقط راجع به شاخه تخصصي خودتون نظر بدين و به اسلام بيشتر از اين ضربه نزنيد، همين يه چيز رو حداقل برا مردم نگه داريد
هر مشكل اقتصادي اجتماعي ورزشي فرهنگي هنري و .... صاحب نظرن ماشالله
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
1
1
شرع مقدس اسلام خیلی چیز هارا نجس اعلام کرده و یا خوردنشو حرام کرده نه فقط 4 چیز. در اسلام فقط سگ گله، سگ نکهبان ، سگ شکار و حالا اضافه کنیم سگ های تجسس و کشف مواد مخدر و اجساد و.... نگهداریش و خرید و فروشش مجاز است و بقیه سگ ها چون ضرورتی وجود ندارد خرید و فروشش به نظرمن محل اشکال است و اگر هم نگهداری می کنند در محدوده منزل نگهداری کنند. مثلا بارها دیدم مردم برای نماز خواندن به مسجد می روند و یکی داره جلو مسجد سگ بازی میکنه.این شایسته جامعه اسلامی نیست.اگر صاحبان سگ و گربه نحوه نگهداری صحیح را بدانند و حد و حدود ومقررات و بهداشت را رعایت کنند و موجب آزار جسمی و روحی دیگران نشوند کسی با آنها کار ندارد. بهتر است فقط خودمان را نبینیم بلکه منافع و آسایش کل جامعه را در نظر بگیریم.
حتی در روستاها به دامداری هایی مجوز و پروانه می دهند که تا روستا فاصله معقولی داشته باشد تا آلودگی، بیماری، بو و سروصدای دامها مردم را اذیت نکنند. پس چطور می گویید که حتی مردم می توانند گاو وگوسفند را داخل شهر بیاورند؟
نظر شما
ادامه