کد خبر: ۶۰۵۰۱

فرمانده پلیس راه خراسان شمالی گفت: تصادف یک دستگاه کامیون با دام عشایر در شهرستان مانه و سملقان منجر به تلف شدن ۲۵ راس از احشام به ارزش حدود یک میلیارد ریال شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سرهنگ علیرضا حسین زاده» روز شنبه اظهار داشت: حادثه برخورد کامیون با احشام عشایر از در محور گرماب به شهرآباد گزارش شد و در آن ۶ راس دام زخمی شدند.

وی گفت: در این حادثه، چوپان گله هم مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.

رییس پلیس راه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پلیس راه علت تصادف را عدم توجه کافی به جلو از ناحیه راننده کامیون عنوان کرده است.

اواخر مهرماه امسال هم بی‌احتیاطی چوپان اسفراینی هنگام عبور دادن گله خود از جاده، که سبب تلف شدن ۲۳ راس از گوسفندان شد، پلیس را بر آن داشت تا ۵۰ درصد از علت حادثه را متوجه وی بداند.

در این حادثه هنگام عبور احشام از عرض جاده اصلی اسفراین - سنخواست، بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون با گله گوسفندان، ۲۳ راس از گوسفندان این چوپان تلف شده و ۲ راس نیز زخمی شدند.

برابر اعلام کارشناسان، ۵۰ درصد علت تصادف عدم توجه راننده کامیون به جلو و ۵۰ درصد نیز استفاده نکردن چوپان گله از علائم هشدار دهنده هنگام عبور دادن گله از جاده بوده است.

کوچ پاییزه عشایر خراسان شمالی به مناطق قشلاقی نواحی گرمسیری این استان و نیز استان گلستان از اواخر مهرماه آغاز شده است.

با آغاز سرما در مناطق ییلاقی چهار هزار خانوار عشایر این خطه، برای زمستان‌گذرانی به سوی مناطق گرمسیری و قشلاقی در میاندشت اسفراین، بخش هایی از مانه و سملقان و رازوجرگلان و نیز مناطق مراوه تپه، کلاله و گنبد در استان گلستان حرکت می کنند.

خراسان شمالی قطب دامپروری کشور است و در آن سه میلیون واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.

این استان ۸۶۳ هزار نفری در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

 

نظر شما
ادامه