کد خبر: ۶۰۵۸۷

انجمن علمی دانشجویی ژنتیک بیوتکنولوژی با همکاری انجمن علمی دانشجویی علوم زیستی دانشگاه شهید چمران اهواز نخستین جشنواره بیوتک استارت استان خوزستان را برگزار می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، این جشنواره با محوریت ایده‌های استارتاپی زیست فناوری در حوزه‌های علوم پایه، علوم پزشکی، کشاورزی و علوم دامی، محیط زیست و مدیریت پسماند به صورت آنلاین از ۱۷ تا ۲۱ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

داوری‌ ایده‌های راه یافته به مرحله دفاع در روزهای ۱۷ و ۱۸ آبان به صورت آنلاین در پلتفرم اسکای‌روم انجام می‌شود و علاقه‌مندان جهت حضور در جلسات دفاع به عنوان مهمان و ثبت نام در کارگاه‌ها و وبینارهای آموزشی جشنواره می‌توانند به صفحه اینستاگرام جشنواره به نشانه biotechstart مراجعه کنند.

یکی از برنامه‌های این جشنواره برگزاری وبینار تجاری «بیوتکنولوژی و اقتصاد دانش‌بنیان» با حضور نمایندگان شتابدهنده‌های حوزه بیوتکنولوژی است. همچنین برگزاری وبینارهای جانبی با موضوع نانوذرات درمانی، کارگاه طراحی پلیمر، کارگاه کشتی بافت، کارگاه شبیه‌سازی پروتئین، ایده‌پردازی و تفکراستراتژیک و بررسی حقوقی تجارت و انتقال دانش از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

بر این اساس وبینار نانوذرات درمانی ۱۷ آبان از ساعت ۱۵ تا ۱۷ با سخرانی دکتر مژگان ترابی برگزار می‌شود. کارگاه طراحی پرایمر شنبه و یکشنبه ۱۷ و ۱۸ آبان از ساعت ۱۷ تا ۲۰ با تدریس دکتر طاهره سیفی برپا خواهد شد.

وبینار بیوتکنولوژی و اقتصاد دانش بنیان با سخنرانی سید مهرداد مصطفوی پور ۱۸ آبان از ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ برگزار می‌شود. کارگاه کشت بافت ۱۹ آبان از ساعت ۱۰ تا ۱۳ با تدریس دکتر طاهره سیفی برپا می‌شود و کارگاه ایده‌پردازی و تفکر استراتژیک با تدریس دکتر حسین یزدانی دیگر برنامه روز ۱۹ آبان است که از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار می‌شود.

کارگاه شبیه‌سازی پروتئین ۱۹ و ۲۰ آبان از ساعت ۱۴ تا ۱۷ با تدریس یلدا خادمی مقدم برگزار می‌شود و بررسی حقوق تجارت و انتقال دانش آخرین برنامه‌ جانبی این جشنواره است که ۲۰ آبان از ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ با سخنرانی دکتر ساناز جوادی برگزار خواهد شد.

این جشنواره ویژه دانشجویان و دانش‌آموختگان علوم پایه، علوم پزشکی، مهندسی، دامپزشکی، کشاورزی و علوم آب است.

 

نظر شما
ادامه