کد خبر: ۶۰۶۱۷

روابط عمومی جمعیت هلال احمر کردستان بدنبال انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر مفقود شدن ۲ قلاده سگ زنده‌یاب این جمعیت و تغییر کاربری یک دستگاه آمبولانس به خودرو فرماندهی عملیات امداد و نجات، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر کردستان، در این اطلاعیه که عصر پنجشنبه منتشر شد، آمده است: در بازبینی دوربین‌های محل نگهداری سگ‌ها متوجه شدیم حین تعمیرات ساختمانی کنار محل نگهداری آنها، راننده وسیله‌ای که کار تسطیح آن محل را انجام می‌داده است، حین کار بطور سهوی با وسیله مورد نظر به نرده‌های محافظ برخورد و باعث ایجاد شکافی در نرده‌ها شده که سگ‌ها از آن شکاف خارج می‌شوند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: از بازبینی دوربین‌های منطقه کاملا مشخص است سگ‌ها حدود ۲۰ دقیقه بعد سعی دارند به محل نگهداری خود برگردند اما بدلیل تردد زیاد خودروهای سنگین از خیابان آن منطقه، این امکان فراهم نمی‌شود.

البته تمام فیلم‌ها ضبط و جمع‌آوری شده و در اختیار نیروی انتظامی و پلیس آگاهی کردستان قرار گرفته و آنها پیگیر موضوع هستند.

همچنین هلال احمر در مورد تغییر کاربری یک دستگاه آمبولانس در این اطلاعیه توضیحاتی ارائه داده و آورده است: این تیپ خودروها در جمعیت‌های هلال احمر تمام استان‌ها حداقل یکی و گاهی اوقات دو یا حتی بیشتر، با توجه به وسعت استان تغییر کاربری شده و در اختیار فرماندهی امداد و نجات قرار گرفته و از آنها استفاده عملیاتی می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: در استان کردستان هم از قبل یک خودوری تویوتا لندکروزر مشابه همین خودرو، یک مدل پایین‌تر در اختیار فرماندهی امداد و نجات قرار داشت اما چون هزینه‌های نگهداری و مصرفی آن بالا بود تغییر کاربری داده و عنوان پشتیبان، جایگزین همین آمبولانس شده که این خودرو در انبار لجستیک هلال احمر بوده و کار پشتیبانی عملیات ها را انجام می‌داده و هیچگاه در پایگاه امداد و نجاتی مورد استفاده قرار نگرفت.

طبق اعلام جمعیت هلال احمر کردستان: در سفر رییس سازمان امداد و نجات کشور به کردستان و با با توجه به وضعیت لجستیک و موقعیت جغرافیایی استان، با توجه به اینکه خودرو مورد نظر مورد استفاده قرار نمی‌گرفت، مجوز لازم برای تغییر کاربری آن به خودرو فرماندهی عملیات امداد و نجات صادر شد و در اختیار بخش اداری و امدادی این فرماندهی قرار گرفت که مجوز کتبی آن نیز موجود است.

به اطلاع مردم می‌رساند در تمام شهرستان ها یک دستگاه آمبولانس در پایگاه امداد و نجات، یک دستگاه به عنوان پشتیبان در شهرستان و در مرکز استان هم چهار دستگاه به عنوان پشتیبان شهرستان‌ها وجود دارد و کمبودی در این زمینه نداریم.

از مردم استان درخواست می‌کنیم به مطالبی که توسط افراد سودجو، مغرضانه در فضای مجازی تهیه و نشر داده می‌شود، توجه نکنند.

جمعیت هلال احمر کردستان دارای ۱۷۹ تیم عملیاتی و ۸۷۳ نفر نیرو در تیم‌های تخصصی سازماندهی شده و ۱۳ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای است.

 

نظر شما
ادامه