کد خبر: ۶۰۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - دکتر احمد مجیدی معاون سابق سازمان نظام دامپزشکی و مشاور حکیم مهر از بازگشت خود به حوزه علمیه و ادامه تحصیل خبر داد.

وی در وبلاگ خود نوشت :

" سلام دوستان :

درخجسته ایام سالروز مولود کعبه مولی الموحدین حضرت علی ابن ابیطالب الاف التحیه والسلام(ع) پس از سالها کار اجرائی دامپزشکی و حدود ربع قرن تجربه در زمینه های مختلف مدیریتی و آشنایی نسبتا خوب با مباحث پیشگیری . دارو . درمان . واکسن . دام . طیور . ابزیان و....تصمیم جدیدی گرفتم و آن بازگشت به حوزه علمیه میباشد.

این تصمیم با پیش زمینه اذن و امر پدر در فراگیری قبلی علوم حوزوی در سالهای گذشته همراه بود و زمینه مهاجرت جدید اینجانب از مشهد به قم را مجددا فراهم کرد.

تصمیم بسیار سختی برایم بود که پس از سالها دوری از دروس حوزوی وبدلیل نیاز روز افزون جوامع بشری به  علوم و معارف حقه شیعه و مطالبات جوانان  ومردم کشورهای مختلف بویژه اروپایی وامریکائی و هجمه گسترده به این معارف و احادیث مجددا پا در میان این علوم بگذارم و ضمن شروع مجدد به فراگیری علوم حوزوی به تحقیق وتفحص و دسته بندی احادیث وروایات و تجزیه وتحلیل آن در علوم دامی وبویژه دامپزشکی همت بگمارم.

شاید این نکته برایتان جالب باشد که بدانید در یک تحقیق نسبتا کوچک که اخیرا انجام شد بیش از ۳۰ درصد سوالات و استفتائات  مردم کشورهای مختلف جهان از مراکز حوزوی مربوط به غذای حلال . حقوق حیوانات و مباحث مربوط به نگهداری و تربیت دام وبویژه دامهای کوچک ومباحث مربوط به آن متمرکز شده است ؟؟؟

با گذشت بیش از ۳۳ سال از برپایی جمهوری اسلامی ایران و حیات مجدد حوزه های علمیه و استقبال جوانان عزیز به فراگیری علوم حوزوی و بوجود آمدن فضای مناسب برای محققین و مدرسین  متاسفانه کمتر کسی از دامپزشکان  پا به میدان فراگیری علوم حوزوی مربوط به دام و دامپزشکی و حقوق حیوانات  گذاشته و هر از چند گاه بعضی از دوستان دامپزشک و یا روحانی شاغل در سازمان دامپزشکی و ارگانهای مختلف بصورت دست وپا شکسته تعدادی از آیات و روایات را ترجمه و در بعضی از سمینارها و کنفرانسها و برای خالی نبودن عریضه مطرح کرده اند و این کار عظیم وبسیار ارزشمند در حوزه نیز مورد غفلت قرار گرفته است . از طرفی تعداد معدود و انگشت شمار روحانی فاضل  و عالم دینی میتوان  معرفی کرد که بصورت علمی وتخصصی در این زمینه فعالیت کرده و علاقه نشان داده باشد . با بسیاری از دوستان حوزوی وقتی این مطلب مهم و خلا و جایگاه این موضوع را مطرح کردم و مجموع احادیث وروایاتی که تاکنون جمع آوری شده بود را ارائه نمودم تعجب میکردند که چرا با وجود این منابع غنی روایی و احادیث مستند و با توجه به اهمیت خوراک حلال و حقوق حیوانات تا کنون بصورت تشکیلاتی و گروهی به این موضوع پرداخته نشده است.

موضوع را نیز با تعدادی از مراجع تقلید در میان گذاشتم آنان نیز ضمن استقبال از این مبحث مهم آمادگی خود را در جهت کمک  به راه اندازی یک مرکز علمی تحقیقی حوزوی در زمینه های مختلف علوم دامی و دامپزشکی اعلام و این امر باعث تشویق وترغیب اینجانب به بازگشت به حوزه و فراگیری بیشتر علوم حوزوی در زمینه دام ودامپزشکی گردید. این موضوعات دست بدست هم داد تا پس از مشورت با دوستان حوزوی و تمسک به حضرت رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) و عنایت ویژه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) از فردا یعنی روز ولادت امیر مومنان علی (ع) و روز پدر رسما به حوزه علمیه برگردم و فراگیری دروس حوزوی را با نگاه به دامپزشکی آغاز نمایم.

امیدوارم در این تصمیم و راه سخت و دشوار مشمول عنایات و توجهات خاصه حضرت ولی الله الاعظم حجت ابن الحسن روحی لتراب مقدمه الفدا قرار گیرم و بتوانم بار امانت را بر دوش کشم و سرباز کوچکی برای دین و اسلام و کشورعزیزم باشم و از ثمرات این فراگیری و تحقیق و کوشش و تلاش جامعه بهره مند گردد ودر تمام مراحل با سر لوحه قرار دادن اخلاص در اعمال و رفتار و کردار و با کمک و راهنمایی دوستان این مسیر را طی نماییم و دعای دوستان شامل حال گردد انشاالله

ارادتمند همه دوستان / شب۱۳ رجب المرجب۱۴۳۲/ قم /احمد مجیدی "

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشك
|
-
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۷
0
0
با سلام
فقط .......... از امروز ........ باشد!!!
البته هدف فقط اين نيست بايد ديد كه چه ......... وجود داشته است!!!!!!!!!!!!!!
دکتر سلیمی
|
-
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
0
سلام
برای ایشان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم این موضوعات درکشور توسعه بیشتری بیابد
نظر شما
ادامه