کد خبر: ۶۱۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - فرمانده نیروی انتظامی از خودکفایی ایران در بحث سگ های مواد یاب و ضد تروریسم خبر داد و گفت: هم اکنون آمادگی کاملی برای عرضه این سگ ها به سایر کشورها داریم.  
سرتیپ پاسدار 'اسماعیل احمدی مقدم ' در بازدید از مرکز آموزش سگ های مواد یاب در کرج افزود: هم اکنون 40 سگ در حوزه کشف مواد مخدر آموزش دیده اند و هشت درصد کل کشفیات مواد مخدر در کشور، توسط واحد سگ های مواد یاب کشف می شوند.
وی ادامه داد: سال گذشته 800 خودرو توسط سگ های مواد یاب بازرسی شد که از این تعداد، 33 خودرو حامل مواد مخدر، کشف و ضبط شدند.
احمدی مقدم در ادامه با یادآوری پهناور بودن جمهوری اسلامی ایران و همچنین افزایش روز افزون گلوگاه ها و ورودی های کشور گفت: ورود و خروج از طریق این مبادی، نیازمند افزایش مسایل کنترلی است و این امر آموزش سگ های مواد یاب و ضد تروریسم را ضروری می سازد.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در این مرکز 100 سگ ضد تروریسم نیز آموزش دیده اند، ادامه داد: واحد آموزش سگ های مواد یاب و ضد تروریسم در هشت سال گذشته آغاز بکار کرده است.
وی تصریح کرد: در بسیاری از کشورها، از حضور مستشاران برای تربیت این نوع سگ ها استفاده می شود اما جمهوری اسلامی ایران، فقط در بخش تولید با ضعف هایی همراه دارد و در سایر بخش ها از جمله تربیت، نگهداری و درمان به خودکفایی رسیده است.
احمدی مقدم همچنین از انتقال سگ های مواد یاب و مربیان آنان به سایر شهرستان ها و استان ها خبر داد و گفت: این امر به منظور بهره برداری سایر استان ها از تجارب مربیان سگ ها انجام می شود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا ترابی
|
-
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
0
0
سگ ........................واقعا خنده داره.... اصلا من هیچی نمیگم، آخرش اینه که سانسور بشه دیگه!
نظر شما
ادامه